Pyöräliikkeet ja asiakaspalvelu(!)

Hei,

Polkupyöräliikkeiden asiakaspalveluun liittyen.

Eli miten se voi olla, että pyöräliikkeissä on aina niin *aska palvelu ?
No näitä esimerkkejä on niin hitosti, mutta otetaan nyt tänänen keissi kun soitin polkypyörä.com:iin ja kysyin löytyykö mustaa 28" fiksikiekkoa taakse…löytyy 2kpl. Loistavaa, ajelen 20km sinne kuullakseni, ettei meillä niitä ole tällä hetkellä. Ei ollu kuulemma kuitenkaan mennyt tänään yhtään kappaletta. huoh…tilaus aika 2vko. Tilasin sen nyt sitten, mutta todennäkösesti perun tilauksen vaan koska kokemus liikkeessä oli niin surkea. Jos tilannetta olisi edes pahoiteltu tai ehdotettu tilaamista, mutta ei. Joutui oikeen ruinaamaan, että saanko tilata teiltä kiekon. Edellisen kerran kävin liikkeessä noin vuosi sitten ja asiakaspalvelun laatu oli samaa tasoa…piti fiilistellä, että sori kun olen täällä tuhlaamassa sun aikaa kun korjaat tuota pyörää.

Oisko fillariliikkeiden muiden mielestä panostettava enemmän asiakaspalveluun ? Tuntuu, että monesti asiakas jää kakkoseksi ja ainakin itseäni tuollainen palvelun puute ahdistaa…eikä näitä fiksi kauppoja kovinkaan paljon ole, joten harmittaa, että menee maku näihin muutamaan.
argh…helpotti

Se on kyllä kumman miten suurimmassa osassa pyöräliikkeitä palvelu voi olla niin ala-arvoista. Nelisen vuotta sitten sitten Tampereella eräässä liikkeessä eivät suostuneet myymään pinnoja koska ilmeisesti heidän mielestään en osaa kasata kiekkoja. Mainitsin että olen kyllä kasannut yli 10 kiekkoa (nyttemmin lähempänä 30) eikä yhdenkään kanssa ole ollut ongelmaa, mutta liikkeen omistajan vastaus oli tyyliin “joo varmaan olet tosi hyviä kiekkoja kasaillutkin”.
Huvittava seikka tässä oli myös se, että olin ollut samassa likkeessä 4 vuotta aiemmin yläasteikäisenä tutustumassa työelämään ja työtehtävät oli mm. purkaa liikkeen työtekijän väärän mittaisilla pinnoilla/väärällä kuviolla kasaamia kiekkoja.

Lahdessa taas pinnaostoksilla kesätyöläinen myi 15mm liian lyhyet pinnat ja kun menin niitä vaihtamaan niin vanhempi myyjä vaan nyrpisteli nenäänsä anteeksipyynnön sijaan. (Tämä kyseinen kauppa on kyllä yleensä poikkeus sääntöön, taisi olla vaan paha päivä).

Itse olen useimmiten stadissa saanut hyvää palvelua liikkeistä, mutta vähän hämmentää nämä jostain kuullut huonot kokemukset…
Paikkallista on mukava suosia koska yleensä 1) sieltä saa palvelua ja 2) tavaran saa heti. Nyt esim fobban tapauksessa kumpikaan edellisistä ei täyty joten en näe mitään syytä olla tilaamatta halvemmalla netistä ja jättää paikalliset liikkeet harmittelemaan huonouttaan. Ainakin on yritetty.

Onneksi on kuitenkin liikkeitä joissa ei ole asiakaspalvelun kannalta valittamista…

luonnolliset paineet asiakaslähtöisyyteen löytyy eli miks helvetissä palvelu sitten on niin paskaa silloin kun se on? asiakaspalveluala on hankala ja aina ei ammattitaito ja palvelualttius kohtaa. olen töissä kaupassa ja ei tulis mieleenkään vittuilla asiakkaille koska niin ei vain tehdä. asiakkaat tuo rahaa kauppaan ja pienen putiikin tapauksessa maksaa työntekijöiden palkan. mikäli ko. henkilö ei siis halua joutua työttömäksi on hänen palveltava asiakkaitaa heidän ansaitsemansa arvon mukaisesti. lisäksi mulle se on kunnia-asia että asiakas lähtee tyytyväisenä.

omat kokemukset pyöräliikkeistä ovat olleet positiivisia/neutraaleja. Kumiluoti oli viime syksynä oikein mukava kun kävin siellä pariin otteeseen. ei pidetty idioottina tms. juttua riitti henkilökunnalla ja olivat avuliaita.

Suomen urheilupyörässä Nokialla on kyllä hyvä palvelu, muista en tiedä kun en muita liikkeitä ole käyttänyt. Siellä on välillä kolmenkin hengen voimin etsitty jotain parin euron nippeliä, mitä olen keksinyt tarvita. Aerodynamiikkakappale(tippakypärä) kaivettiin Tampereen liikkeen varastosta, ilmeisesti aika isolla vaivalla ja myytiin hyvin huokeasti. Liikkeestä löytyy välillä vanhempaakin roinaa, mitä saa edullisesti viedä. Eräskin Cinellin runko lähti hyvin huokealla matkaan, kun porukka tutkaili kahvitauolla TT-pyörääni ja se vanhempi rouva päätti tarjota vuosia toimistossa lojunutta kampetta, kun tykkään noista vanhoista rojuista.

Turp kii! Lopettakaa se valittaminen!

kaverilla puhkes punavuoressa kumi. no, menipä kysäsemään green bikestä lenkkiä lainaan että sais kumin vaihdettua. myyjä oli tokassut että “minä käytän omia työkalujani, muut käyttävät omiaan.” eipähän tarvii sinnekään päin kuin irvistellä :o)

edit: onneks viereisellä raksalla olivat lainanneet räikkää ja 15mm hylsyä…

^ Pyörähuoltoliikkeen idea on tarjota huoltopalveluita maksusta. Ei lainata tuntemattomille työkaluja jotka kuluu käytössä, jotka voi väärällä käytöllä rikkoa ja jotka on helppo pölliä, jotta he voisivat huoltaa pyöränsä itse. Sori nihkeys mut näin se on. Jos pyöräkaupassa lainaisi työkaluja kaikille pyytäjille, ei pian olisi töitä eikä työkaluja. Menisitkö parturiin lainaamaan saksia että voisit leikata tukkasi liikkeen ulkopuolella, ettei tartte maksaa?

Nyt saatana.

Jos kiintoavaimen saa rikki löysäämällä ja pahimmillaan myös kiristämällä ratamutterit, niin… No en mä edes keksi mitään jatkettavaa.
Yksi kappale Muttereiden löysäys ja kiristys - TÄNÄÄN vain 20€ ostoskoriin.

tya - 0:52, 10.6.2011 » ^ Pyörähuoltoliikkeen idea on tarjota huoltopalveluita maksusta. Ei lainata tuntemattomille työkaluja jotka kuluu käytössä, jotka voi väärällä käytöllä rikkoa ja jotka on helppo pölliä, jotta he voisivat huoltaa pyöränsä itse. Sori nihkeys mut näin se on. Jos pyöräkaupassa lainaisi työkaluja kaikille pyytäjille, ei pian olisi töitä eikä työkaluja. Menisitkö parturiin lainaamaan saksia että voisit leikata tukkasi liikkeen ulkopuolella, ettei tartte maksaa?
kirjottelin tästä pitkän jutun jonka väsymyspäissäni laitoin tyalle privaan, mutta joo. onhan se totta että pitäisi kantaa lenkkiä mukana JOS sattuu kumi puhkeamaan niin sen voi sitten paikata. yrityksen liiketoiminnan ja liikevaihdon kasvun kannalta olisi kannattanut pyytää vaikka euro vuokraksi lainasta mutta jaksaako huoltomies sitten euron takia ruveta kirjoittelemaan kuittia? mielestäni on vähän vittumaista olla lainaamatta työkalua, vielä kun kyseessä on näinkin yksinkertainen työkalu kuin lenkkiavain... itse olen saanut lainata työkaluja kysyessäni nätisti eri pyöräilyn erikoisliikkeistä ja jos olen pitkään ährännyt kyseisen työkalun kanssa niin joskus jopa tarjonnut rahaa vastineeksi. voisin mennä nukkumaan kun kirjoitan näin aivottomia fraaseja ja jopa hieman provosoivaa tekstiä toisten inboxiin (!).

Pitääpä tänään soittaa kumiluotiin ja kysellä heidän kiekko tarjontaa. En ole ennen liikkeessä asioinut.

Propsit pitää antaa esim. hi5bikesille, jossa on aina mukava käydä…fiksien ollessa kyseessä ei löydy kyllä osia, mutta palvelu on hyvää. Saattavat muuttaa muuten piakkoin herttoniemeen ihan vain vinkkinä.

Miks te saatte niin paskaa palvelua?

tya - 0:52, 10.6.2011 » ^ Pyörähuoltoliikkeen idea on tarjota huoltopalveluita maksusta. Ei lainata tuntemattomille työkaluja...
Mullon ollut sellainen juoni, että ostan ennen lainauspyyntöä jotain pientä mitä satun tarpeelliseksi kulloinkin itselleni kokemaan. Urheiluaitassa Annankadulla se ainakin toimi. Ostin lukon ja sain lainata pumppua.

Edit. Ja Bastille vastaan, että varmaan keskimäärin fillariliikkeiden palvelu on enempi hyvää kuin huonoa. Niistä huonoista kokemuksista vain kirjoitellaan usein internettiin.

b-veli - 8:58, 10.6.2011 » Mullon ollut sellainen juoni, että ostan ennen lainauspyyntöä jotain pientä mitä satun tarpeelliseksi kulloinkin itselleni kokemaan. Urheiluaitassa Annankadulla se ainakin toimi. Ostin lukon ja sain lainata pumppua. Edit. Ja Bastille vastaan, että varmaan keskimäärin fillariliikkeiden palvelu on enempi hyvää kuin huonoa. Niistä huonoista kokemuksista vain kirjoitellaan usein internettiin.
Totta tuokin ja itse ainakin on aina sellane innostunu ja jännitteävä fiilis mennä pyöräkauppaan ostamaan jotain jännää...sitten se pettymys on vaan niin tramaattinen kun myyjä totee, että nöösirukka...
b-veli - 8:58, 10.6.2011 »
tya - 0:52, 10.6.2011 » ^ Pyörähuoltoliikkeen idea on tarjota huoltopalveluita maksusta. Ei lainata tuntemattomille työkaluja...
Mullon ollut sellainen juoni, että ostan ennen lainauspyyntöä jotain pientä mitä satun tarpeelliseksi kulloinkin itselleni kokemaan. Urheiluaitassa Annankadulla se ainakin toimi. Ostin lukon ja sain lainata pumppua.
Hyvä juoni. Juuri näin. Ostaa nyt edes sen sisäkumin jonka aikoo vaihtaa, ei maksa montaa euroa.

Kumiluodista ja Fillarikellarista olen aina saanut hyvää ja osaavaa palvelua.

Jostain Huhtikuusta Juhannuksen kieppeille ei kannata kummoista palvelua odottaa kun on huoltoralli pahimmillaan, kiihkein varaosamyynti ja uusien pyörien kauppa samaan aikaan. Tohon aikaan kun meet ostamaan sisärengasta niin huomaat olevasi 30 sekan päästä sisään astumisesta jo ulkona kuitin ja sisuripaketin kanssa. Talvella taas henkilökunta melkein kaipaa sitä jorisee niitä näitä hetken vaikka ostaisikin vain sen sisurin…

Mitäh? Työkaluthan kulkee aina mukana, vai?
Sitäpaitsi fiksihän on huoltovapaa vai miten se meni… Old jokes