Rengasarvostelut

no juu se nano oli viime talvena vähän niin ja näin että oliko mukava ajella ainakin näillä mansen lumilla ja kiinteellä välityksellä. ajattelin sitte että kokeilis jotain uutta ku jos esim toi mankkiksen firecross osottautuu helmeks niin siinähän mulla on muutamaks talveks sitte kumi.

tosin tosta firecross 45mm cxmagazine arvostelu sano että bead to bead oli 113mm eli kai mää ihan ekana meen tönärin kans ihmetteleen mitä sinne taakse ees mahtuu.

luulen että tosta 40mm nanosta ny pääsen kuitenki eroon ku se on ihan jeppis kunnossa tai miksen pitäis sen varuilla kuitenki ehkä, en tiä? renkait tulee ja renkait menee mut noboilen forever man

Bead to bead ei välttämättä kerro mitään. Se voi yhtä hyvin olla korkea ja kapea kumi tai leveä ja matala. Jossain fatbikehommissa vissiin katotaan tota bead to beadia enemmän.
Mut toi Firecross on aina eka mikä tulee mieleen kun joku kysyy isonappulaista 45mm kumia.
Ja onhan sillä vedetty esim. tällä videolla!

no säästöistähän mää tätä fixyunelmaani enimmäkseen elän että eiköhän pistetä pukin konttiin. tiikeri sytkä pitää sit lämpimänä talvella jos raha loppuu

Tähän liittyen, Continentalilta vastattiin tänään ytimekkäästi että “Emme tee asialle mitään, ota yhteyttä jälleenmyyjän keneltä rengas on ostettu.”

Seuraavaksi siis koeponnistamme XXL:n asiakaspalveluhalukkuuden. Onkohan tälle jotai toista topsua?

1 Like

lykka til sen xxl kans. tai en tiä onks netissä parempi meininki mut ku menin kyseleen et onks normaalia et ajohanskaan kuluu läpireikä alle vuodessa nii lietsun xxl myyjä oli suorastaan agressiivinen olemukseltaan ja oli vaa et ei hän ees ota reklistä tästä et noi ny vaan kuluu. ok.

Pyöräliikkeet ja asiakaspalvelu(!) :person_tipping_hand:

Hus autotopsuun flägäsin tän jo yli vuorokausi sitten.

1 Like

Onko sulla aiemmin ollut käytössä noita dt:n R-jotain vanteita? Ite oon huomannu että ainakin vannejarrullisissa versioissa pintojen työstö on aika karua. Muuten tosi hyvät vanteet mutta huullos on todella terävä. Siis se sisäreuna jolla rengas istuu vanteelle. Jos siis on käynyt niin että rengas on revennyt kyljestä. En siis löytänyt mitään tarkempaa kuvausta sun rengasrikoista niin ihan spekulaatiota vaan.

Validi pointti tuo, ja samaa myös kävin pohtimaan tuossa. Kyseessä on jarrupinnallinen R460 kehä millä nuo on käyneet. Se repeytymiskohta tosin on selvästi korkeammalla kuin tuo kehän reuna. Molemmat repeytymiset on olleet etukiekossa. Täytyy ehkä tutkia hieman tarkemmin tuota kehää, jos siinä on jotain kuitenkin vialla. Kyseinen kehä on ollut kyllä käytössä pidempään, ja ei ole muilla renkailla ollut tällaista ongelmaa. Olen ennen ajellut erinäisillä renkailla, niin sisurilla kuin ilman.

Mites WTB Nano ja “tappajasepeli”? Toi on mun EnsTalvenRengas -listalla mm. suht korkean nappuloinnin ansiosta.

Ajoin pari vuotta Schwalben Rocket Ron -kumeilla ja ei yhtään flättiä vaikka kyseessä tosi heppoinen maastokumiksi. Viime talvena Gravelking SK ja se oli puhki ainakin 10 kertaa.

Rupesin sitten siinä miettimään, että jos on tarpeeksi korkeat nappulat, niin ne pikku sepelit ei koskaan yletä törkkäämään sitä renkaan ilmatilaa puhki… :thinking:

Nyt oon sitten ettinyt n. 40mm leveitä potentiaalisia sepelin ylittäjiä. Ei haittaa jos rullaakin ihan ok.

nolla flättiä viimetalvena suomen tampereessa. nano oli vaan takana, edessä oli schwalben joku nasta.

emmää sillä ajellu juurikaan kaupungin ulkopuolella, että ehkä periferioiden tappajasepeli on tappavampaa? mutta kokeile. jos sijaitset tampereella niin multa vois yhden nanon saada edukkaasti kunhan ensin varmistan että se panasonikki menee ja pyörii.

kyllä mää siitä nanosta ihan pidin mut jotenki aattelin et paljon nappulaa on paljon mut enemmä on aina enemmä ja sit tuliki toi fire cross postissa.

Aikanaan pari talvea nanoilla ajanenaan (tosin tuolloin Kotkassa ja tappajasepeli oli miedompaa laatua) aivan hyvä. Nolla flättiä sisureilla.

Mulla on ollut takana kaks tai kolme talvea sisurin kanssa Smart Sam (ei plus) ja nolla flättiä. En tiiä onko ominaisuuksiltaan muuten minkälainen, mut kuvio ainakin sen verran harva, ettei mee lumesta tukkoon. Naurettavan halpa rengas myös.

Tässä oot mun mielestä oikeilla jäljillä.

En nyt muista mitkä Schwalbet nää oli, mutta eka flätti ikinä tuli eilen vai mikä päivä, ja nää oli kuitenkin jo tässä kunnossa. Arvostan!

Kuvassa mukana myös uusi krokotiilinkyynel verrokiksi, kokeilen näitä nyt seuraavaksi.

Helsingin kadut ja Gatorskin + 4season 32mm fiksihommissa siihen asti että pannut liukkaalla, vai joku välikauden rengasratkaisu max 38mm leveenä, siihen asti että siirtyminen talvipyörään/talvirenkaisiin? Ja mitkä ne renkaat olisivat sinulla?

2 Likes

Rehdisti etuajassa talvipyörä kehiin

Mä haluun kans tietää. Onko se Pirelli cinturato velo 35mm hyvä, tai siis parempi kuin 4season 32mm edessä? Wtb nano edelleen se nappula joka kestää?

1 Like

X-one? Allround tai semmone missä on snadimmat pylpyrät.

1 Like

Ainakin 4seasonista tulee tappajasepeli läpi, en suosittelisi sepelikaudelle ilman pistosuojanauhoja.