P: 60's Monark, classy sinkulointi

asb - 14:04, 25.9.2015 » Keräilen tässä matskua aiheesta JOKAPÄIVÄINEN SEKSISMI YKSIVAIHDE.NETISSÄ Varokaa vaan, kohta mäjähtää, kuin silikonidildo lasikattoon. (Ei muuten kannata kokeilla. Jää mukavan muotoinen jälki, jota on hankala pyyhkiä veke.)
Hahahaa. :D Toki. Yhteiskunta on kyllä jännä, koska naisena koen olevani paljon oikeututempi laukomaan seksistisiä kommentteja.

Ja tietysti jokainen voi omaisuudellaan tehdä tasan mitä haluaa ja on hyviäkin maalareita.

ääliö

automaticille tiedoksi että jos fooruminöösi juttelee hieman ohuen kuuloisella pyöräkompetenssilla rungon maalaamisesta niin kyllä ensimmäisenä tulee mieleen rosa punani, the musta kannu ja muu eikä ammattitaitoinen restaurointi

RTZ - 19:20, 24.9.2015 »
marlon - 19:13, 24.9.2015 » Sehän on kuninkaallisen näköinen, jos toi on "äijää", niin estetiikantajusi on...
Kingit on äijiä
Npertj - 14:26, 25.9.2015 » automaticille tiedoksi että jos fooruminöösi juttelee hieman ohuen kuuloisella pyöräkompetenssilla rungon maalaamisesta niin kyllä ensimmäisenä tulee mieleen rosa punani, the musta kannu ja muu eikä ammattitaitoinen restaurointi
Kannattais sitte lukea OP kahella silmällä eikä hutiloida, kyse oli koko ajan maalauttamisesta.
Automatic - 14:47, 25.9.2015 »
RTZ - 19:20, 24.9.2015 »
marlon - 19:13, 24.9.2015 » Sehän on kuninkaallisen näköinen, jos toi on "äijää", niin estetiikantajusi on...
Kingit on äijiä
Monarkki on sanana sukupuolineutraali. Kuninkaalliset on sekä äijiä että muijia. Ihan yhtälailla tuon Monark-nimikkeen alla on tehty naistenpyöriä.

Otsikossa “classy” ja täällä puhutaan pirteän väriseksi maalaamisesta? Sallikaa minun nauraa.

Srsly.

Jokaisella on omat mielikuvat kaikesta. Maskuliinisuus, feminiinisyys. Mun mielestä tää mun runko on aika masku. Jokaisella tietenki omat näkemyksensä.

Raikas (sana jota käytin väristä), pirteä (sana jota joku muu käytti väristä). Silmä erottaa huimasti sävyjä ja hiuksenhieno ero voi määrätä onko tietty väri mieluisa. Ja vielä kun me kaikki nähdään värit vähän eri tavalla.

Viitaten mainittuun pirteään väriin:
classy
classy
classy

Tyylikkäitä mun mielestä.
Maalauskeskustelun voi jättää sikseen, ei ajankohtainen, ja tässä on tärkeämpiäki juttuja ratkottavana.

classyä väriä on kyllä, mutta ei ole kuusikymmentäluvulta.

eipä siinä, hyvä tästä tulee, viittauksissa tarkemmin kans jatkossa niin mene sanat väärin suihin.

0/5 maalaamiselle, vituttaa ihan vitun fullhdna jos tän meet maalaamaan.

Ja jossukka mitähän vittua nyt taas? Minkä takia tää pitää metallin keräykseen viedä? Jos sulta ei kaapista löydy armania tai edes calvin_vitun_kleiniä eikä mersua, saatikka kahta pihasta niin suosittelen menemään tattiksen romuttamon ja uffin laatikon kautta stockalle ja sieltä veholle. Kaikki muu on paskaa aamen ja silleen.

Koitahan vähän rajoittaa tota ylimielysyyttäs hei, me kaikki tiedetään että sulla on vähän hienommat rossinit ku muilla. Mutta ainakin mä tiedän että oot ihan hyvä jäbä, älä pilaa sitä plz.

hikky hei luin silleesti että mielikuva on ekaks arvokkaampi kuin materiaali ja jonain päivänä realisoidaan tylysti sen hetken markkinoita lukien ja lapsi pesuveen mukaan tai en tiiä ei kyllä taida liittyä aiheeseemn

Mutta. Jottei menisi liiaksi hassutteluksi, seuraavia juttuja voisi vaikka avata enemmän:

marlon - 1:32, 26.9.2015 » classyä väriä on kyllä, mutta ei ole kuusikymmentäluvulta.
Hyvä pointti. Jos alan värityshommiin niin vois pitäytyä 60's väripaletissa, oli mahtava aikakausi designin suhteen. Muuten tosin täytyy selventää ettei tähän ole tarkotus laittaa vain 60-luvun osia vaikka niin voisi otsikosta päätelläkin. Tavotteena on maukas sekotus vanhaa, vähän uudempaa ja klassista uutta.
Mull Dundane - 19:34, 26.9.2015 » Mutta. Jottei menisi liiaksi hassutteluksi, seuraavia juttuja voisi vaikka avata enemmän:
Kiitos, mutta en tartte niissä jeesiä/mielipiteitä ainakaan ennen kuin oon asentanut kyseiset osat ja kokenut voimakkaita onnistumisen tai lieviä epäonnistumisen tunteita. Oon utelias näkemään miten tulos vastaa haavetta, ja päätän ite miten hyvin. Jossain vaiheessa sen jälkeen tulee kuvia ja sen semmosta.

my two cents.

Älä maalaa. Toi orkkis on hieno. Puleeraa puhtaaks ja kiiltäväks. Jos siinä on jotain erityisen epäilyttäviä ruostekohtia tai sellaisia, niin ota tarkempia kuvia, postaa tänne ja katotaan mitä vinkkejä voitais kollektiivisesti saada kasaan.

Ranskakeskiö on lähtökohtaisesti ihan yhtä hyvä tai huono kuin esim. italokin. Eri kierrestandardi, mut muuten sama toimintaperiaate noissa vanhoissa. On tässä sentään nelikanttiakseli valmiina, eikä mitään kiilakampia tai fauberasioita. Laakerikuppien saatavuus on heikompaa noille kierteille ja siks moni ylenkatsoo. Mä en ja veikkaan, että Marlon ei myöskään ujuttanu viestiinsä mitään piilojuttuja???

edit. Jos ketjulinjan kanssa tulee ongelmia, niin eihän tähän tarvi metsästää uutta kokonaista keskiötä, vaan akselin vaihdolla selviää ja niitähän löytyy.

Säästä kaikki orkkisosat, niin voit Ziguran tapaan tehdä tosta joskus vaikka kivan retkipyöränkin. Ei siinä että sinkulassakaan mitään vikaa olisi, mutta onpahan tallessa, jos joskus mieli tekee vaihteita.

622 -kiekoillakin näyttäis mahtuvan ihan kivat kummit (35mm???) ja lokaritkin. Toisaalta vois olla kiva myös koittaa vaikka jotain 50+ pallonkikumejakin koossa 584.

Putkimatskuna reynolds 531 on ollut aikansa yksi parhaimpia. Se, VOIKO se putki olla ohentamatonta??? en ota kantaa, mutta katsopa siitä tarrasta, että lukeeko siinä jossain kohtaa butted. Jos lukee, niin hyvä… Patarautapaskaa se ei kuitenkaan missään nimessä voi olla, koska tuo reynoldsin531 on aina kromimolybdeeniterässeosta, joka on pyöränrakenteluun hyvä matsku. Laadukkaissa teräspyörissä käytetään vastaavaa (esim. crmo4310) edelleen.

Mutta tarakkakeskustelun vois tässä vaiheessa avata, koska se tulee ajankohtaiseksi pian pyörän käyttöönoton jälkeen. Vähän oon noita telineitä katellu ja funtsinut minkäkin käytännöllisyyttä: käsilaukun, ruokaostoksien, metsästä löydetyn sienisaaliin ja sen semmosen suht kevyen kuljettamiseen.

Yks ajatus on ollu telineeseen kiinnitettävä laukku, mihin kässärin voi laittaa sisään. Erinäisiin elastisiin kiinnittimiin oon suhtautunut vähän varoen, kun niillä ei mitä tahansa irtotavaraa tai vetoketjutonta käsilaukkua välttämättä saa niin kätevästi kiinni. Pyörän molemmille puolille tuleva laukku turhan iso ratkasu tähän tarkotukseen.

Myös runkosuunnikkaaseen kiinnitettävä laukku on tuntunut hyvältä idealta mutten ole vielä löytänyt kuvaa ratkaisusta/tuotteesta joka olis tähän tapaukseen toimiva ja hienokin vielä.

inforest - 10:40, 28.9.2015 » Laadukkaissa teräspyörissä käytetään vastaavaa (esim. crmo4310) edelleen.
Lainaan jälkipolvia varten. :)

? 4130 ?

Waldin etukori Pelagosta best. Kiinnittyy ohjaustankoon ja akseliin eli ei edellytä mitään erityisiä kiinnikepaikkoja, noita saa monenkokoisia ja omaan keskikokoiseen koriin menee hyvin esim. pikkunen lähettilaukku työmatkalla tai parin päivän ostokset kauppakassissa. Mustekaloilla lasti sitte päältä kiinni ja kovaa ajoa. Verrattaen halpojakin ovat kaiken lisäksi.

inforest - 10:40, 28.9.2015 » Se, VOIKO se putki olla ohentamatonta???
[s]Oiskohan jotenkin niin, että kun kromo aikanaan omaksuttiin lentokoneteollisuudesta, niin oli makeempaa laittaa fillariin iso tarra "Flygstål" kuin "Reynolds 531" joka ei kerro tavan tallaajalle yhtä paljon? Gotta have faith, tietty kivempi näin kun että tarra olis silmänkääntötemppu (halvempi ohentamaton kromo).[/s]

Noniin, 531-tarra oli tietysti vaan kulunut pois rungosta, yks kulma vain jälellä.