MAASTOPYÖRÄT enduro / am / trail / xc / dh / dirtti jne. keskustelu

FF - 12:13, 7.9.2018 »
Lakimies84 - 9:04, 7.9.2018 » Koska budjetti.
naapurisopu ja budjettiongelmat ratkee ku myyt esim 10 pyörää
Naapurit ovat ihan sinut mun filojen kanssa. Ja myisin jos saisin niistä järkevän summan rahaa.
tmar - 11:48, 7.9.2018 » Laita 11-36 pakka ja säästä tuohon 160 euron slx upgrade kittiin. 39 euron korvakkeen pidennin, 50 euron pakka ja parin kolmen kympin laadukas ketju, niin mahdollisesti paskasti toimivan budjettivoimansiirron ja todella hyvin toimivan täysin uuden voimansiirron erotuksena on muutama hassu kymppi...
Tuo on kylläkin aivan totta. Mutta nykyiset kamat xt m786+ketju= ilmaiset. Goatlink(18,75€)+takapakka(~30€)= ~50€

Slx kitti 160€

Eli puhutaan yli satkun erosta.

E: Tuohan vaikuttaisi hyvältä satsilta!
Hei kiitoksia tmar. Saisin varmaan jotain massia noista mun vanhoista kamoista.

osta ja kerro miten toimii

mun mielestä 1 x systeemissä 42t ei riitä mehtään mut go for it

negaatio - 12:44, 7.9.2018 » mun mielestä 1 x systeemissä 42t ei riitä mehtään mut go for it
minkälaiseen mehtään se ei riitä?
FF - 14:54, 6.9.2018 »
negaatio - 14:52, 6.9.2018 » Joku mode tai nimim korpiloukku nyt kuntoon noi img tägit perkele >:/
joku crossaaja saletisti :/
Sori, eri foorumeilla eri säännöt ja kaikkea ei voi aina muistaa. BTW, työmatkatempoilen hybridillä.
Jani S - 13:20, 7.9.2018 »
negaatio - 12:44, 7.9.2018 » mun mielestä 1 x systeemissä 42t ei riitä mehtään mut go for it
minkälaiseen mehtään se ei riitä?
noin niinku yleensä metsään
negaatio - 13:30, 7.9.2018 »
Jani S - 13:20, 7.9.2018 »
negaatio - 12:44, 7.9.2018 » mun mielestä 1 x systeemissä 42t ei riitä mehtään mut go for it
minkälaiseen mehtään se ei riitä?
noin niinku yleensä metsään
[x] ok

Jossain varmasti on loivempia metsiä isompia jalkoja mut iteltä puuttuu toinen/molemmat

Itel 42 takana ja kyllähän siihen eagle kelpais, mutta ennemmin tuntuu olevan geosta kiinni nouseeko mäet

Vähän turha vertailla takapakkoja jos ei ilmoita kiekkokokoa ja etulimpun kokoa? Esim joku 28/42 on 29" kiekoillaki jo aika hyvä oman kokemukseni mukaan. Tai ainakin parempi kun 32/42. Pidemmän välityksen etuna on se, että ylämäkiin joutuu menemään rähinällä eikä jää ainakaan heti ekaan juureen pykimään :smiley:

Minkä kokoista eturatasta käytätte?

e. hidas

Kyllä 32x42 nousee semmosetkin nousut jotka on siinä rajalla että kaatuu ympäri. Tai no jos on keskivertokeho niin voi tehdä tiukkaa ylämäet, kannattaisi laihduttaa ne menoa hidastavat läskit pois.

32x42 ja 27,5" Täpäri. Ihan hyvin on jaksanut tähän asti mäkiä nousta, vauhdilla vaan sisään. Toki näillä jaloilla olis varmasti helpompaa sillä 46 pakalla.

Eli ens kerralla kuin tarvii voimansiirtoon jotain ostaa niin pistän tollasen 1x11 upgrade kitin 11-46 pakalla. Heti ei viitsi laittaa ostoskoriin kun tuli juuri päivitettyä jarrut, oneupin polkimet ja 170mm hissitolppa.

negaatio - 12:44, 7.9.2018 » mun mielestä 1 x systeemissä 42t ei riitä mehtään mut go for it
Nietzsche Napero - 14:24, 7.9.2018 » Kyllä 32x42 nousee semmosetkin nousut jotka on siinä rajalla että kaatuu ympäri. Tai no jos on keskivertokeho niin voi tehdä tiukkaa ylämäet, kannattaisi laihduttaa ne menoa hidastavat läskit pois.
negis jauhotettu :/

Mäkin olisin kova jätkä, jos olisin laihempi :frowning:

Jos teillä ei ole mitään oikeaa sanottavaa aiheeseen (maastopyörät/pyöräily), niin voitteko mennä sössöttämään muualle? Tämä on asia topikki. Kiitos

Nietzsche Napero - 14:24, 7.9.2018 » Kyllä 32x42 nousee semmosetkin nousut jotka on siinä rajalla että kaatuu ympäri. Tai no jos on keskivertokeho niin voi tehdä tiukkaa ylämäet, kannattaisi laihduttaa ne menoa hidastavat läskit pois.
66,6/182, 10 vuotta maastokisaa, maraton-cupin paras kokonaissijoitus elitessä 4., top-kymppejä paljon, 30/10-42 - ja olen negiksen kanssa tismalleen samaa mieltä ja naperon kanssa eri mieltä.

Lämmintä ilmaa sen jorinat ja sössönsöö.

Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta slx upgradesta? Onko halvan tuntuinen,toimiiko nätisti. Yleensä itse mennyt xt/xtr linjalla. Eipä tuo xt settikään olisi pahan hintainen.

Lakimies84 - 15:06, 7.9.2018 » Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta slx upgradesta? Onko halvan tuntuinen,toimiiko nätisti. Yleensä itse mennyt xt/xtr linjalla. Eipä tuo xt settikään olisi pahan hintainen.
On kokemusta. Toimi helvetin hyvin. Vipu ei oo yhtä jämäkkä kun XT tai esim. GX mut vaihtaa hyvin. Pakka on kestänyt hyvin ja ketju on perus laadukas ketju.

Kuulostaa hyvältä. Xt liipasimet ovat olleet kyllä mieleen…sen takia kyselin.
Taitaa mennä tilaukseen. Mites nuo jarruasiat? Niistäkin puhuttu mutta en löytänyt puhetta slx jarruista. Vanha m675 vs 7000.