MAASTOPYÖRÄT enduro / am / trail / xc / dh / dirtti jne. keskustelu

Meikält löytyy yks korkkaamaton Goatlink ylimääräisenä jos on tarvis!

Jännää, mulla on toiminut m786 aivan hyvin Sunracen 11-42 pakalla, vakiona mukana ollut b-ruuvi tapissa ja on kyllä aika todella lähellä isolla rattaalla ollessa, mutta ei ole aihauttanut ongelmia, kerran muistaakseni vähän kaki vaihtoa ylös isoimmalle… Ajotunteja tuolla setupilla kylläkin vasta varmaan parikymmentä. Onko itse rungon hangeri kuinka vakio, eli voiko vaikuttaa? Varmasti goat linkillä onnistuu siis ainakin.

Noissa toimivuuksissa on vissiinkin vähän runkokohtaisia eroja, riippuen miten tuo vaihtaja asettuu korvakkeen kanssa suhteessa pakkaan. Googlesta kuin etsii niin jollain on toiminut suoraan b-ruuvia kiristämällä, toisilla vaatii goatlinkin tai modausta.

Deoren pakalla ajotunteja varmaan se 20, sitä ennen oli 11-36 pakka johon oli asennettu 42t extender jolla ajoa päälle vuosi.

Joku mode tai nimim korpiloukku nyt kuntoon noi img tägit perkele >:/

Edellisellä sivulla kun oli puhetta sekä sun racen että shimanon 11-42 -pakasta niin tuntuu että sun race tiputtaa pienemmälle herkemmin jos joutuu polkemaan taaksepäin. Tällaisia huomioita oon ollut tekevinäni sekä 10- ja 11-pakan kanssa. TOSIN kummassakin tapauksessa takavaihtaja ramin.

negaatio - 14:52, 6.9.2018 » Joku mode tai nimim korpiloukku nyt kuntoon noi img tägit perkele >:/
joku crossaaja saletisti :/

Aah ratkesihan se näinkin. Mutta joo meikä samaa mieltä munakoiran kanssa, et nykyään jousitusasioiden opiskelu ei ole mitään mahdotonta ja siitä voi olla iloa ihan riippumatta pyörästä ja ajotaidosta!

Ja siis saa olla opiskelemattakin toki :slight_smile:

tmar - 8:54, 6.9.2018 » Tämä on asia topikki.
Tämä. Tämän topikin myötä foorumia on tullut taas pitkästä aikaa aktiivisesti seurattua.
munakorva - 13:35, 6.9.2018 » Nykyään, parhaillaan jousituksen säätö on ihan tajuttoman helppoa. Jos kompliitissa on rokkarin, tai miksei foxin iskari jossa on runkoon tosi tarkasti suunniteltu tune, eikä mahdollisuuksia väännellä kompressiota(mitään normaali asentokytkimiä ei lasketa), saa sen pyörän noin kymmenessä minuutissa ihan helvetin hyvän tuntoiseksi pelkillä paineilla, tokeneilla ja reboundi säädöllä. Tää on oikeastaan tosi yleistä nykyisissä aika progressiivisen linkuston omaavissa pyörissä muutenkin. Ja no. Rokkarin keulat, chargerin tulemisen jälkeen nyt on aika naurettavan helppoja laittaa tuntumaan todella hyvälle. Jos kovaa ajaminen hyvän tuntoisella täysjoustopyörällä kiinnostaa, ei se kyllä mitään insinöörihommaa ole ja hyvä niin. Tässä tosin aika tärkeä juttu se, että oppii tietämään mitä haluaa.
Ja tämä. Valmistajan hyvät suositukset ja hyvä tune auttaa pitkälle ja nopeasti alkuun. Yleensä nuo suositukset ovat ainakin Transitionin kanssa olleet myös ne minkä tuntumaan on aina lopulta palannut. Joka tapauksessa jousituksen kanssa kannattaa värkätä. Omat fiilikset ja se millaista tuntumaa preferoi vaikuttaa lopulta hemmetisti ja sitä ei oikein löydä kuin kokeilemalla. Tai sitten kokeilujen myötä lopulta kaupasta.

Vähän on 29er-kuumetta tämän topicin myötä syntynyt, mutta kynnys vaihtaa on tällä hetkellä varsin korkea. On kyllä ollut hemmetin hyvä pyörä.

Hei hitsi sun kuva ei näy.

Ite aattelin kokeilla nyt jotain toisia flättejä chesterien tilalle, kun ilmeisesti ja varmasti parempiakin on. Ostin bullittiin vast ikään oneupit ni ehkö laitan ne testiin. Mulla on akuankka asento jaloilla ni oiskii hyvä olla leveemmät polkimet. Kyllä miä tolla ihab ok oon pärjän mut jos sais ne muutamatkin kwrrat pois jona kengät vähä lipsuu. Uuet kengätkin pitäis ostaa. Ja gripit. Jotkuu vähä pehmeemmät ku half nelsonit. Mut ehkä kuiteskin lukkogripit jos löytyy.

Frankton - 7:46, 7.9.2018 » leveemmät polkimet
Vasemmanpuoleiset kiinnostaa.

http://reviews.mtbr.com/wp-content/uploads/2017/09/Shimano-XT-Flat-pedal.jpg

Mulla on dmr vaultit jäykkäperässä. 46 kengänkoko ja on ihan passelisti isot. Ajelin viime talven gore-tex lähestymislenkkareilla ja pito oli melko hyvä, keväällä ostin 5.10 freerider prot ja pito on ollut aika jäätävän hyvä. Klassikkopolkimet ilmeisesti ihan syystä.

munakorva - 9:42, 6.9.2018 »
Lakimies84 - 9:01, 6.9.2018 » No minä kysyn. Shimanon xt 786 takavaihtaja. Toimiiko 11-40 tai 11-42 pakalla? Shimanon sivuiltu lurkattuna menisi vaan 36t. Onko kukaan kokeillut?
on kokemusta, ei toimi oikein hyvin. Vaihtaja kyllä nostaa, mutta isolla pakalla, vaihtajan runko saattaa ottaa pakkaan kiinni. En suosittele oikeastaan. 11 vaihteet tai 10 vaihteisista m6000 deore menee 42 rattaan kanssa yksiin.
Ei välttämättä. m6000:sta on olemassa paria versiota, joista toinen menee ja toinen ei. Hauskaa tässä on se, että pelkkä mallin tunteminen ei riitä vaan pitää tietää myös milloin valmistettu. Vanhat SG:t ja SGS:t toimii toisinpäin kuin uudemmat. Bike-discountin sivuilla onneksi lukee, että toimiiko vaihtaja 11-42 pakan kanssa vai ei.

Itse sain Deore XT:n toimimaan 11-42 pakan kanssa kun B-screw on melkein äärimmilleen väännetty, mutta isommalla vaihteella eli pienemmillä rattailla kuuluu jotain ääntä. Eikä se poistunut vaikka säädin rajoitinruuvia.

Pakko on varmaan vaan ostaa se sunracen 11-42 pakka,goat linkki. Ei jaksaisi enää säätöä…halut olisi kovat päästä ajamaan.
Nyt mennyt jo liian kauan tähän projektiin.

Sanonpa vaan että rohkeasti kokeilee.

Miks et osta jotain 1x11 upgrade kittiä tai deoren m6000 sarjan komponentteja? Tai fillaritorilta valmista NX/GX/SLX/XT voimansiirtoa? Saat suoraan 46 piikkisen taakse, joka on ihan tarpeellinen. Vuonna 2018 mielestäni turha tuhlata aikaa edellä kuvatun kaltaisiin goatlink kikkailuihin. Hyvin toimiva voimansiirto on oleeellinen osa miellyttävää maastopyöräilykokemusta :).

Koska budjetti. Kaikkea voin sitten päivitellä kun olen päässyt jo hieman ns.makuun. Mietin tuota itsekin…ja nuo veijon kamat jätän kyllä kaupan hyllyyn. Varmasti hyviä mutta olen shimanomies ja ajan farkkuvolvolla.

Laita 11-36 pakka ja säästä tuohon 160 euron slx upgrade kittiin. 39 euron korvakkeen pidennin, 50 euron pakka ja parin kolmen kympin laadukas ketju, niin mahdollisesti paskasti toimivan budjettivoimansiirron ja todella hyvin toimivan täysin uuden voimansiirron erotuksena on muutama hassu kymppi…

Lakimies84 - 9:04, 7.9.2018 » Koska budjetti.
naapurisopu ja budjettiongelmat ratkee ku myyt esim 10 pyörää
FF - 14:54, 6.9.2018 »
negaatio - 14:52, 6.9.2018 » Joku mode tai nimim korpiloukku nyt kuntoon noi img tägit perkele >:/
joku crossaaja saletisti :/
tarkoitat varmaankin "cycloaja"