Eka kerta

Eka kerta kun kaikissa pyörissä on ajoasento ok yhtä aikaa.
Bonus: töihin palaaminen kiinnostaa niin paljon että tein ekaa kertaa Viking loton.

3 Likes

Oon huomannu tänä kesänä, että olen oppinut/uskaltanut ajaa tietyt tutut risteyskäännökset kovempaa ja enemmän pyörää kallistaen. Tästä johtuen tuo tekeminen on siirtynyt muuallekin kuin tuttuihin paikkoihin. Tänään sitten otti poljin maahan kiinni, mutta hidas vauhti ja vain vähäsen niin matka jatkui. Ehkä se oli muistutus, että lähellä rajaa ollaan oltu jo hetki.

4 Likes

mulla kävi vähän sama, mut tutussa risteyksessä ja vähän kovemmissa vauhdeissa. reaktio oli ääneen pelon sekanen naurahdus ja suusta pääsin sen jälkeen ihmettely jonka sanoitin “vohoiii vittu olipa lähellä” mut matka vaan jatku koska pannutukselta välttyminen sen mahdollisti.

mut siis gaddämit toi on kuumottavaa toi pedaalikontakti!

e. koitan sanoo et itel oli samat tossa 2vko sit

3 Likes

Rule #64

1 Like

Onks joku pannuttanu pedal strikestä? Tiedän toki et se on mahollista mut yhen kymmenen kertaa käyny eikä ikinä tuntunu siltä et ois lähel kaatua.

Pedal strikeä on tullu sit riittävästi kun kuitutimet on ajettu paskaks jysäyttämällä niitä riittävästi ruottalaiseen ncmc 2016 töyssyy

1 Like

Velolla kyl pannuttanu strikest! Mut sairain juttu oli kyl ku Aaron ihmetteli tota samaa et mitä pedal strike et pannuttaaks siit oikeest sit se tahaltee pedal strikes ja pannutti. Tästä jo siis ainaki vuos, joku kesäyö.

3 Likes

Uhh aika raju juttu :grin: Oke, vois yrittää alkaa respectaa poljin ja maa yhdistelmää

Mä muistan ku skidinä ajelin ympäri pihaa 16" jogi-pyörällä ja siin yhessä pitkässä kaarteessa poljin osu maahan tyylii joka polkasulla jos oli tarpeeks vauhtii. Tuntu jännältä ja tavallaan aika kivalta, melkein tavottelin sitä fiilistä joka kiekalla.

Mut ei oo kyl aikuisten pyörällä tullu ikinä poljinosumia muualla ku metsässä ajaessa ja ehkä joissain kanttareissa. Ei pannuja, mut ajatus siitä et poljin osuis maahan kaarteessa kyl kuumoittaa :sweat:

1 Like

Viime vuona halusin kokeilla kaartees rajoja ja kallistin iha huolella —> poljin maahan —> kaaduin, koska jostain syystä kumi puhkes?

2 Likes

Oiskohan eka kerta tänä vuonna (tai koskaan?) että on useempi pyörä samaan aikaan joista tykkään yhtä paljon ja vielä kaikki ajokunnossa! Nyt hirvee arpominen että millä ajais huomenna töihin.

Tykkään.

7 Likes

Velodromilla ekat kierrokset ja näin umpivasurina hirvitti vastapäivään ajo ja käännökset. Olisi niin luontevaa kääntää itseään myötäpäivään.

3 Likes

Pyöräiltiin Hyvinkään kartingradalla takavuosina kilpaa ja siellä osui harjoittelukierroksilla poljin asvalttiin sen verran että perä lähti luistamaan alta ja kaatuminen jäi tapahtumatta enempi tuurin kuin omien taitojeni ansiosta. Yhtä mutkaa myöhemmässä kohdassa nimim. peltsip vetikin sitten kyljelleen ja solisluun särki, en ole ihan varma lähtikö se poljinosumasta vai luiskahtiko etupyörä alta. Pitoa sellä tuntui kyllä olevan ajolinjalla.

1 Like

Otaniemen Criteissä kanttasin liian läheltä sisäkurvin rotvallia, poljin nappas kiinni ja pannut. Kypärä meni vaihtoon, mutta en itkenyt ja ajoin maaliin.

1 Like

Oon kaatunut pedalstrikestä. Silloin oli flätit ja sträpit ja keskiö alhaalla. Oon myös seivannut kaatumisen pedalstrikellä, silloin oli märän kelin rata-ajot tattarisuon kartingradalla, KoF-perjantai 2016? Vähän liukasta ja lähti perä alta jyrkässä vasemmalle kääntyvässä mutkassa, onneks alhaalla oleva poljin pompautti mut takaisin pidon oikealle puolelle. hieno temppu, en oikein tiedä mitä tapahtui ja en yrittäisi uudestaan.

9 Likes

Näissä samoissa ajoissa kolautin kerran polkimen asfalttiin, mutta selvisin.
Edlellä meni myös joku skinsuitissa ajanut ehkä venäläinen? kuski pamautti myös polkimen, sai renkaat luistamaan, eikä selvinnyt, vaan pannutti.

Oon myös joskus pannuttanut, kun osui jotenkin niin, että jäi luistamaan sen polkimen varaan. Tämä ei ollut kisa.

2 Likes

Oon rapsannut pannuketjuun, joten sen on täytynyt tapahtua.

1 Like

Ekaa kertaa kävi tällee ku laitoin kumia paikallee :relieved:

4 Likes

ohhoh

No miltä se tuntuu :sweat_smile: uhh kunno nightmare