Eka kerta

Kyllähän tuossa reklamoinnin paikka on joka tapauksessa, ei minkään ketjun kuulu hajota 16 km käytön jälkeen, oli syy mikä tahansa. Toinen kysymys on, uskaltaako kyseisen liikkeen palveluihin luottaa jatkossa ylipäänsä…

2 Likes

Noita yksittäisiä linkkejä on kolmella eri tekstillä, ei missään järjellä pääteltävissä järjestyksessä ja osa ylösalaisin. En voi uskoa että kukaan liiketoimintaa harjoittava jaksaisi askarrella sellaista asiakkaiden iloksi, joten oletan että tulee tehtaalta noin.

Tosta katkeamisesta pitää ottaa yhteyttä, mut en nyt viitsi kesken reissun laittaa itseäni siihen mielentilaan. Sain tuon kuitenkin nopeasti takas kasaan ja Pieksämäen paikallisesta löytyi lisää missing linkkejä jos katkeaa uudestaan :face_with_diagonal_mouth:

Juu, samaa ketjua ne pätkät on. Kyse siitä onko se katkaistu liian lyhyeksi ensin ja sitten laitettu katkaistusta pätkästä yksi linkki takaisin. Tai alkaneet eka katkaista väärästä kohdasta tms muuta sössimistä ton pinnin kanssa. Tähän viittaisi se, että katkesi just pikaliittimen vierestä. Eniveis, ei noin saa käydä. Reklamointia kehiin, jos jaksat ja seuraava huolto toisessa firmassa.

1 Like

Juu ei niitä varmasti kukaan tehtaalla kääntele ja järjestä, mutta ehjässä ketjussa tosiaan näkyy kolmea eri tekstiä (VIA, UA (Ukraina salaliitto mitä) ja Shimano CH-jotain), ja tuosta katkenneesta linkistä ei ihan saa selvää, mutta ainakaan se ei ole mikään edellisistä. Mutta tosiaan eipä tuolla ole hirveästi väliä oli sössimisen laatu mitä oli, dogspeed ja hyvää reissua vaan sinne.

Jollain resoluutiolla olin katsovinani, että poikkeava teksti olisi HX jotain, mikä kuulostaisi KMC:n linkiltä, mutta navajokoira itse varmaan näkee parhaiten sitten lenkin jälkeen, mikä oli.

Ei perkele veijjo :pale_smoker:

HG-X11. Tohon kuvaan ei tosiaan osunut muita samanlaisia mutta on se samaa ketjua sentään.

Tiistaina pyörä bussissa (oli kokemusta)
Keskiviikkona pyörä autossa (oli kokemusta)

Tänään (eka kerta):

Edit: tetristäkin pääsi pelaamaan

1 Like

töistä palatessa joku ötökkä lensi shortsin puntista sisään ja pisti taikka puri keskelle takareittä. auts. ei kovin iso reikä, mutta siinä ympärillä ainaki lukkorenkaan kokonen punanen alue. epäilen ja syytän ampiaista. pitääkö tässä siirtyä haalareissa ajamaa kysyn vann!!!`?!?

1 Like

Mulla lenti 40km/h vauhissa joku pistiäinen reiteen ja tuikkas bibsien läpi. Paksut haalarit pittää olla siis.

Pari kesää sitten jäi vastaanlentänyt ampiainen kypärän remmien väliin, ja siinä hetken suristuaan tuikkasi tohon korvan alle. Eli ei auta haalarit. Ja oli eka kerta kun päädyin moisen otuksen pistämäksi.

Mulla kans viime lenkillä amppari lensi avonaisesta takin kauluksesta sisään ja pisti ennenku sain pysähdyttyä ja takin veks :cold_sweat: tätä tuntuu siis olevan liikkeellä

nonii kohtalotovereita täällä siis

mulle on aikasemmin käyny pariin otteeseen että on amppari törmänny mun kypärään ja tipahtanu kypärän ilmanottoaukkoon. ei siinä auta muu ku vauhti pois asap ja pottaa riisumaan.

kylläpä nyt sattuu ja tapahtuu töimatkoilla kun

ketju hyppäsi pois rattailta. ekaa kertaa fixie-elämässäni.

ihan kiva et tasasella, mut vähän harmi et bussipysäkin kohdalla kun oon hidastamassa bussista tulijaa väistääkseni. etujarru sitten auttoi tässä onneksi.

2 Likes

Laita kireämmälle niin yllä pomppaamaan hampaiden yli

Edit. Joo huh aamuaivoilla kirjotus. Varmaan muutenkin turha neuvo kun varmaan oot jo kiristäny ketjun

oma ajoampparikokemus kävi joskus siihen malliin, että ötö mäjähti ajolasin ja silmän väliin ja ennätti pari tuikkausta tehdä silmäkulmaan/-luomeen ennenkuin sain häädetyksi vauhdissa veks. sattui ja turposi ja ajolasi kastui sisäpuolelta, kun kyynelnesteet vaan roiskui. ei ollu kiva.

^ hyi helvetti!

@Villesika no siis tilannehan mulla on tossa sen laatunen että ketjunkiristin ei mahtunu akselille ku koitin saada mahdollisimman tukd nii ketjua oon kiristäny speisereillä eli käytännössä eri kokosilla laakerikuulilla joiden kokoa oon kasvattanu ketjun venyessä. seuraava askel näyttäis olevan akselin paksunen tangon pala koska muistaakseni niiden kiristimien koko drop outin perälle on enemmän kuin akselin paksuus. mutta tänään ei tykitteling niin ei mee maali enempää rikki.

Eiks sulla pysy kiekko paikallaan jos siellä ei oo välissä jotain?

Ekaa kertaa vaihdoin kiekon napaan konelaakerin. Alko mackin napa pitää vittumaista napsahteluääntä. Osasyy itse hoitamiselle, DIY -asenteen lisäksi, oli yritys saada pieni klappi navasta vaimennettua kierrelukite laakerin ja navan väliin -pirkkaniksillä. Saa nähdä menikö missään määrin paremmaksi, mutta pääsipä taas jotain uutta kokeilemaan :call_me_hand:t3:

Edit: Klappi oli ainakin toistaiseksi poistunut💪🏼

6 Likes

Voin pahoin.

6 Likes