Yksi vaihde - Yksi pyörä

asb - 6:17, 26.6.2009 » Kuvitteles, että harrastaisit autolla rata-ajoa ja rallia ja vielä pitäisi päästä ruokakauppaan ja viedä lapset joka aamu päiväkotiin ja roudata litteät laatikot Ikeasta kotiin.
[Vastaus autopulmaan](http://image.sportcompactcarweb.com/f/editorials/lotus-exige-bmw-m3-mitsubishi-evo-9/6233847+w580+cr1+re0+ar1/mitsubishi-evolution-9.jpg).

Minä en taas ymmärrä miksi tämä kysymys on niiiin hölmö? Tässähän vain kysyttiin jotta jos saisit valita käyttöösi vain yhden mankelin niin mikä se olisi?
Omalla kohdalla se yksi ainokainen olisi juurikin tuollainen sinkula monstercrossari aihio - levyjarruilla. Ainakin meikäläisen tarpeet se täyttäisi, jos siis pitäisi valita vain yksi pyörä. Tolla ajas työmatkat kesät talvet, ja pari tuumaisilla renkailla ajas perus maastot ihan helposti.

Esit: Simojoki ehti ratkaista autopulman, itse olisin ehdottanut Imprezzaa.

Mutta fillariksi ottaisin Cross Checkin tai sitten vaihteellinen 29 maasturin.

Ei kai asiallista keskustelua keskustelufoorumilla aikaansaava kysymys voi koskaan huono olla.

Tämähän on sama juttu, kuin “Minkä kirjan/DVD-boxin/fillarin/sukat ottaisit autiolle saarelle”. Eli ei ehkä maailman tosikkomaisimmin otettava asia :slight_smile:

Cyclocrossari kaikkisessa keskihuonoudessaan sopisi allekirjoittaneelle, sillä ei minulla ole tarvetta kuin ajaa asfaltti- tai hiekkatiellä. Kesät talvet. Eri asia, jos harrastaisin maastopyöräilyä tai jos harrastaisin velolla ajelua tai jos ajaisin kilpaa.

Nii, noi ralli- ja ratasubarut on samanlaisia vaan ulkopuolelta. Saa rasva-apinoida hiukan pidempään, että pääsee radalta pikataipaleelle.

Alunperin kysyttiin yhtä pyörää jolla hoituisi kaikki ajot. Jos hankkii kompromissipyörän, niin joutuu tinkimään ajoistaan, jolloin ei voi ajaa kaikkia ajoja, mot.

^mä olisin ehdottanut m-sarjan X5:ttä.

Mä en edelleenkään näe, että kysymys olisi mitenkään erityisen typerä. Kyseessä on kuitenkin ajatusleikki siitä, että jos olisi pakko valita yksi joka on itselle - ei markkinointiosaston mielestä - paras kompromissi omiin ajoihin. Turhaa venkoilua lähteä huutelemaan kuinka tyhmä se kysymys olikaan.

simojoki - 6:28, 26.6.2009 » Minä en taas ymmärrä miksi tämä kysymys on niiiin hölmö? Tässähän vain kysyttiin jotta jos saisit valita käyttöösi vain yhden mankelin niin mikä se olisi?
Kysymyksen muotoilu on ideologisesti sävyttynyt ja sisältää arvolatauksen. Tämä arvolataus voi saada aikaan vastareaktioita niissä, jotka eivät koe edustavansa samaa arvomaailmaa. Kaikki pyöräilijät eivät ole ekohippejä. Minä en ole. Polkemisen motivaatioita on monia. Neutraalimpi muotoilu olisi ehkä herättänyt neutraalimpaa keskustelua?

Mä lähtisin jostain 29er maasturin rungosta liikenteeseen, jos yhellä pitäis pärjätä ja ihan hyvin voisin pärjätäkkin. Esim. titaani on-one vois olla lähtökohta.

asb - 6:49, 26.6.2009 » Nii, noi ralli- ja ratasubarut on samanlaisia vaan ulkopuolelta.
No shit, Sherlock. Jos jätetään puhdasverinen kilpailuaspekti pois, niin kuin itse asian ymmärsin, niin kyllä tollasella pirssillä hoitaa niin päivittäisajot kun ratapäivätkin, ja talvisin käy paiskoo jäärataa. Vakioalusta riittää myös koti-kankkusille mökkitierevittelyyn.
jarkko - 6:58, 26.6.2009 »
simojoki - 6:28, 26.6.2009 » Minä en taas ymmärrä miksi tämä kysymys on niiiin hölmö? Tässähän vain kysyttiin jotta jos saisit valita käyttöösi vain yhden mankelin niin mikä se olisi?
Kysymyksen muotoilu on ideologisesti sävyttynyt ja sisältää arvolatauksen. Tämä arvolataus voi saada aikaan vastareaktioita niissä, jotka eivät koe edustavansa samaa arvomaailmaa. Kaikki pyöräilijät eivät ole ekohippejä. Minä en ole. Polkemisen motivaatioita on monia. Neutraalimpi muotoilu olisi ehkä herättänyt neutraalimpaa keskustelua?
Minen niin tuollasista arvolatauksista tahi maailmoista tiedä, mieleen jäi ekasta viestistä vain tämä: [i]"Jos käytössäsi olisi vain yksi pyörä, jolla hoitaa kaikki ajot, polkurymistelyt, työmatkat, kauppareissut, maantielenkit ja kikkailut, mikä olisi valintasi?"[/i] En ole myöskään ekohippi. Varastot on täynnä fillareita ja silti tulee poltettua paljon bensaa myös duunimatkoilla.

:smiley: mahtavan hauska kysymys ja propsit asbille kun pitää yllä keskustelua!

itse valitsisin kyllä steamrollerin, ainakin omiin tarpeisiin toiminut just sopivasti kaikkiin noihin. mun polkurymistelyt on kuitenkin sen verran ei teknisiä nykyään, että hyvin ne isommilla kumeilla menis tollakin. ja kun on spokki, niin ciccailutkin menee kuin itsestään.

tää haiskahtaa muuten ihan cup -kisalta: velo + maasto + tavaranroudaus + maantielenkki + työmatkapyöräilijöiden päänahkametsästys

simojoki - 7:04, 26.6.2009 » Minen niin tuollasista arvolatauksista tahi maailmoista tiedä, mieleen jäi ekasta viestistä vain tämä: [i]"Jos käytössäsi olisi vain yksi pyörä, jolla hoitaa kaikki ajot, polkurymistelyt, työmatkat, kauppareissut, maantielenkit ja kikkailut, mikä olisi valintasi?"[/i] En ole myöskään ekohippi. Varastot on täynnä fillareita ja silti tulee poltettua paljon bensaa myös duunimatkoilla.
No, aloitusviesti alkaa sanoilla "Kauhistuneena tästä..." ja jatkuu muodossa "...haastan...". Sanoisin, että näistä huokuu varsin vahva arvolataus.

No jos uudet karitsat korttelissa onkin Karjalan suunnalta ja “huastelloo” asiasta meidän “huastelusta” ymmärtämättömien kanssa?

zjeim - 7:12, 26.6.2009 » Kyl toi Ratapyörä ois sit ainut.. Parhaimmillaan paras ja huonoimmillaan huonoin.. Eli keskiarvoltaan toimivin. ;)
1+

kolmipyörä työntöaisalla ja pillimehutelineellä.

asb - 7:32, 26.6.2009 » Kysymys on hölmö siksi, koska yksinkertaisesti ei vain ole yhtä pyörää, jolla voisi hoitaa kaikki erilaiset ajot.
Ei tässä haetakaan universaalisti kaikki ajot hoitavaa pyörää, vaan pyörää, joka täyttäisi kaikki yksittäisen kuskin ajotarpeet.
jarkko - 7:43, 26.6.2009 »
simojoki - 7:04, 26.6.2009 » Minen niin tuollasista arvolatauksista tahi maailmoista tiedä, mieleen jäi ekasta viestistä vain tämä: [i]"Jos käytössäsi olisi vain yksi pyörä, jolla hoitaa kaikki ajot, polkurymistelyt, työmatkat, kauppareissut, maantielenkit ja kikkailut, mikä olisi valintasi?"[/i] En ole myöskään ekohippi. Varastot on täynnä fillareita ja silti tulee poltettua paljon bensaa myös duunimatkoilla.
No, aloitusviesti alkaa sanoilla "Kauhistuneena tästä..." ja jatkuu muodossa "...haastan...". Sanoisin, että näistä huokuu varsin vahva arvolataus.
Lisäksi kannattaa huomioida, että avausviestissä on vielä kaiken lisäksi kirjoitusvirhe. Tämä kielii vahvasti siitä, että kysymyksen esittäjällä on ollut niin kiire esittää asiansa, ettei hän ole vaivautunut tarkastamaan viestinsä kieliasua. Kysymys saattaa olla joko siitä, että kirjoittajaa on jäytänyt epävarmuus kysymyksensä painoarvosta ja oikeudestaan esittää tällaisia kysymyksiä tai sitten hän on harvinaisen epästabiili ja keskittymishäiriöinen persoona, jonka motiivina on ollut lähinnä hakea huomiota itselleen esittämällä hölmöjä kysymyksiä.
simojoki - 7:55, 26.6.2009 »
K-Mikko - 17:20, 25.6.2009 » Cross-check, vaikka [tämäkin](http://vassagocycles.com/fisty.html) vaikuttaa hauskalta peliltä.
Tollanen Vassago, tahi sit Singularin Peregrinen ympärille väsätty monstercrossari.
Singularin Peregrine varmaan olisi meikän valinta tai Sitten turvallisesti Surly Cross-check..

http://www.merlincycles.co.uk/images/product/fullsize/00002870.jpg

Tollanen. Liikkuisin sitten stadissa jalan.

jarkko No, aloitusviesti alkaa sanoilla "Kauhistuneena tästä..." ja jatkuu muodossa "...haastan...". Sanoisin, että näistä huokuu varsin vahva arvolataus.
Mut sä olit ainoa joka keksi alkaa jodlaamaan siitä. Ihme uskovaiset, perustaisitte kirkon.

Itse pärjäsin Trekin jäykkäperäisellä maasturilla pari vuotta nappularenkaita ja sliksiä välillä vaihdellessa. Hoitui työmatkat, maasto- ja arkiajelut ilman ongelmia. Mutta jos asia olisi noin yksinkertainen niin kuka omistaisi useamman pyörän?

Mulla on Steamroller juuri siksi että haluan selvitä mahdollisimman hyvin yhdellä pyörällä! Steaaamrolleeerrr! Sillä menee tarvittaessa kesät ja talvet ja kadut ja krossit ja velot.

Onhan mulla toki muitakin pyöriä muttei ne ole Streamrollerin ansiosta välttämättömiä, ainoastaan kivoja ylellisyystuotteita ettei tarvitsisi niin usein vaihtaa Steamrolleriin välityksiä, kumeja, tankoa ja lokareita.

Miksi niin moni valkkaisi Crosscheckin mielummin kuin Steamrollerin? Ettekö tykkää Race Bladeista, vai ettekö luota pärjäävänne tulevaisuudessa ilman vaihteita?