Tyttöjen topikki

Lumikko - 23:47, 23.4.2013 »
Gzaghar - 16:12, 23.4.2013 » Renkaat saa paikoilleen kun käyttää apuna rengasrautaa(-muovia). Kaksin käsin. Ja kiroilee kuin merenkävijä!
Renkaat saa helpoiten paikalleen oikealla tekniikalla: kärsivällisesti käy rengasta ympäri ja painelee vaijeria vanteen keskiosaan. Samalla tulisi koko ajan toisella kädellä venyttää rengasta pidemmälle ja pidemmälle vanteen reunan yli. (Jos jännitys löystyy, rengas saattaa nousta pois keskiosan syvennyksestä ja pitää aloittaa alusta.) Tällä tekniikalla ei tarvitse kuin pari kertaa aloittaa venttiiliä vastapäätä ja käydä molemmat puolet läpi, tapauksesta riippuen saattaa mennä jo ekallakin. Ja ihan sormin ilman työkaluja.
Tästä löytyy muuten ihan hyvä youtube-ohjekin, en vaan nyt muista mistän sen katoin enkä kerkee ruveta ettimään. Siinä käytettiin tosin apuvälineenä jotain remmiä (oisko ollu varvaskoukun remeli), jolla varmistettiin että kumi pysyy vanteella siihen asti mihin se on jo saatu.

^Tässä on juutuupin opasvideo aiheesta, jossa siis kammetaan ulkokumi ilman työkaluja paikoilleen.

Heihoi! Viime kesänä kirjauduin tänne, ensisijainen tarve oli löytää paikallisia apuja just rakentamis- ym. asioihin sekä avautua siitä miten pyöräkaupoissa tytötellään ja silleen (tän avautumisen tarve ei oo vähentyny, viimeks myyjä: “Tiedäksä mikä se ongelma on et hyviä pyöriä ei tehdä eikä myydä niin paljon? Se ootte te naiset, ku te ette tajua niistä mitään.” En sit ostanu siltä)

Mutta joo, valmiina ostetulla pölöllä fiksiprinssilläni ajan edelleen vaikka se rakentamisasiakin vihdoin pian edistyneekin. Ja hyvä sillä ajaa on ollut.
En toistaiseksi oo pyöriny skenessä ja taidan olla keskimääräistä aika paljon vanhempi, ehkä, luulisin, näissä jutuissa.
Pyörällä olen ajanu paljon aina, vaikkakaan en koskaan kilpaa tai mitään. Mutta ympäri vuoden ja tehny ite mitä olen osannu mikä ei ole paljon, purkaa osaan kiitettävästi, kasaaminen on toinen juttu. Jonkun dyykatun cruiserin joskus 15 vuotta sitten laitoin suht hyvin kuntoon ja kauniiksi.
Koska monet muutkin hommat teen mieluiten omin käsin ja oman näköisiksi niin haluaisin nää pyörähommatkin saada vähän enemmän hanskaan. (Keskiö on mulle lähes yhtä mysteerinen asia kuin faksi = ei voi ymmärtää miten se toimii :smiley: Edellispäivänä hankin ekat omat keskiötyökalut ja aion ottaa siitä selvää) Mihinkään hifistelyyn ei oo rahaa eikä tarvetta, tää on enemmän tällästä matalamman profiilin harrastelua.

Fiksillä ajamiseen rakastuin täysillä ensipolkaisulla, kovaa ajaminen on ollu aina kivaa mutta vaihteet ei koskaan. Täydellistä.

[s]Tämmönen geneerinen pyöräongelma-aputopicci, mutta vain naisille?

Miksi tästä foorumista tuli näin paska.[/s]

Olin väärässä. Pätijämiehet menkää vittuun täältä.

Tai ehkä ennemminkin innostus-, kannustus-ja vertaistukitopikki? (vihdoinkin tästä foorumista tulin näin hyvä!)
Nyt tuo renkaanvaihto-probleema vaan sattumalta korostui tässä alussa, mutta ei minusta ole hassumpi ajatus koota yhteen todennäköisemmin enemmän naisia kiinnostavia vinkkejä (vaatteet, varusteet, rungot), ja oikeastaan jutustella myös muuten vaan, sillä onhan se nyt aika siistiä huomata, että foorumilla pörrää enemmänkin naisia – ehkä tämä topikki innostaa meitä osallistumaan myös keskareihin, älläreihin ja muihin tähän asti miesvaltaisiin tapahtumiin?
Josta tulikin mieleen, onko Kuopioonlähtijöitä?

Siivosin tuota kundien lässytystä, koska:

visualisti - 9:27, 24.4.2013 » Tai ehkä ennemminkin innostus-, kannustus-ja vertaistukitopikki? (vihdoinkin tästä foorumista tulin näin hyvä!)
Musta on ihan kiva, että mimmit harrastaa kans ja yhden threadin verran antaisin mennen tullen keskustelulle varaa.

Renkaanvaihdosta: kaikki muut olen saanut käsin paikoilleen paitsi Rubinot. Mut niitä ei saa kumppanikaan ilman apuvälineitä. Mut me ollaankin kai vielä nyyppiä täs asiassa? Ei kai se väärin ole käyttää vipuvoimaa, vaikka riskinä olisikin satunnaiset snakebitet ja menetetyt (huonot → seuraavaksi voi ostaa paremmat) rengasraudat? Jos/kun tekniikka kehittyy, niin sitä myötä päivittyy oma toiminta. Btw, tavikset vaihtaa renkaansa ruuvimeisseleitä ja veitsiä käyttäen. :wink:

Ja asb, juurikin tuollaisen kommentoinnin takia tarvitaan erityisiä tiloja muille kuin geneerisille heteromiehille puhua niistä asioista, jotka itseä koskettaa. Ok? Siinä vaiheessa kun yhteiskunta on oikeasti tasa-arvoinen, niin niitä tiloja ei välttämättä enää tarvita. Yhteiskunta on edelleen hyvin seksistinen ja väkivalta sukupuolittunutta sekä rakenteissa että käytännöissä. Vaikka kuinka yritetään hämärtää sukupuolten rajoja, niin todellisuus on toistaiseksi kuitenkin sitä mitä on. Olen kyl samaa mieltä siitä, että olisi kiva, jos tällaisiin asioihin ei tarvitsisi kiinnittää huomiota. Kuitenkaan tämänkään skenen miehet ei - mun subjektiivisen kokemuksen ja empiiristen havaintojen perusteella - tee paljoa sen eteen, että muiden olisi helpompi tulla mukaan toimintaan. En kyllä sinällään ymmärrä että miksi, sillä ketä tällainen machoilu oikeasti hyödyttää?

Maailmasta ei tule tasa-arvoinen sillä, että miehet käskee naisia muuttamaan toimintaansa. Kaikkien tulee muuttaa toimintaansa ja päivittää arvomaailmaansa, mutta etenkin niiden yksilöiden, jotka on etuoikeutetussa asemassa. Jos mä menen mukaan tapaamiseen, niin ois se helvetti ihan kiva et edes katsottaisiin päin eikä puhuttaisi vain mun kumppanille. Se, että mä menen mukaan tapaamiseen, missä on vain geneerisiä hetero?miehiä, niin on jo multa, yhteiskunnassa naiseksi leimatulta ihmiseltä (joo, oma määritelmä itsestäni ei ole sama kuin yhteiskunnan mun otsaan lyömä), aikamoinen teko. Sitä vois edes vähän kunnioittaa. Kylläpä ärsyttää, et joku kehtaa sanoa, että täällä tietoisesti pidettäisiin itseämme jotenkin muita HUONOMPINA!? Kertoo kirjoittajan ajatusmaailmasta aika paljon.

Varmasti jokaisella fillaripiirien ei-geneerisellä-heteromiesjäsenellä on samanlaisia kokemuksia tai vähintäänkin tuntemuksia siitä, että mukaan lähtemiseen voi olla isompi kynnys ja oma osallistuminen rajoitetumpaa. Siksi tämä topikki.

Täällä on aika paljon sellaisia topikkeja, jotka on suunnattu käytännössä miehille. Jos on yksi ketju, jossa muutkin tyypit voi keskustella, niin haittaako se?

Mua esim. kiinnostaa se, että miten muut samansorttisemman fysiologian omaavat yksilöt ratkaisee jotkut fillarointiin liittyvät ongelmat. Hyvä kysymys just vaikka renkaiden vaihto. Jos ei ole niin paljon voimaa käsissä, että ne saisi laitettua paikoilleen omin voimin, niin mitäs sitten? Tai millaisia fillarointihousuja muut käyttää? Mites menkat? Mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta keskustella vaik parran kasvatuksesta tai kikkelin puutumisesta, kun mulla ei kumpaakaan valitettavasti ole.

Sinällään ihan jees, että tällaiset keskustelut nousee esiin. Niitä tarvitaan paljon enemmän. Jos tällä tavoin voi muuttaa edes jonkun asenteita, niin hyvä.

Edelleen, voin vaihtaa topikin nimen, jos se miellyttää muuta yleisöä enemmän. Ymmärrän, että nykyisen nimen ironia varmasti menee monelta ohi.

Edit. Joo, osa räntistä varmaan menee ohi kun aiempia viestejä poistettiin.

word!

Hyvät tytöt! Täysii!

Mä juhlin täysii tätä tyttöjen topikkii! Pojat ei ehkä ymmärrä nyt miten tärkeetä tyttöjen on saada vertaistukea toisiltaan, täällä kuitenki valtaosa on niitä kundeja, jotka tietää mm. pyöristä ja kaikesta kaiken. Itse en tiedä ja välillä hävettää, kun onnistun tyrimään hommani ja näyttämään idiootilta.

Puhun tyttöjen jutuista todella mielelläni, kuten vaatteista, eläinvauvoista, kakuista, pojista, poneista, pyöristä ja alkoholista.
Menkoista puhun yhtä mielelläni kun p*skalla käymisestä, eli välttelen aihetta kun ruttoa.

Mua kans kiinnostais toi porvoon reissu vähän. Otan selvää mitä mimmien pyöräjengi siihen sanoo, koska meillä sellainen on.

Whii kohta saa skujaa hame päällä!

Mä suoritan jo kalenteria raivaavia toimenpiteitä täällä päässä Porvoon reissua ajatellen. Koiran uimatunti vähän hankaloittaa tilannetta, mut enköhän mä sinne saa jonkun muun mun tilalle :smiley:

naisspesifille pyöräilyvaatetukselle tuntuisi olevan todellista tilausta. Nyt vaan joku suunnittelu-/ompelutaitoinen omaa lafkaa pystyyn. Enduralla näyttäisi olevan laajin valikoima kohtuu casual-/urban pyörävaatetta myös naisille. Onko muita valmistajia?

Ensimmäinen yritys ostaa uusi vapaaratas FAILED!

Mä olin siinä käsityksessä, et riittää kun ilmaisen tarvitsevani yksivaihteiseen fillariini taakse uuden vapaarattaan. jos vielä hampaiden lukumäärän paljastan, niin luulis homman olevan aika selkee.

Olin varmaan vaan väärässä. Myyjä kyseli et mitkä navat mulla on ja kuinka vanhat ne on (?!). Mainitsi, et nää on tilaustavaraa ja käski tarkistaa jonkun koodin takanavasta (?!). Katsoi kuitenkin koneelta hinnan, kuulemma noin pari hunttia (?!).

Puhuttiinkohan me nyt samasta jutusta?

Menkkatopikin aiheuttama oksennusketjureaktio melkein kiinnostaa. Sori. Huumorintajuni jättehyvä.

Mulla on Kuopio-viikonloppu otettu töistä vapaaksi, joten olen tulossa ellei tapahdu jotain ylitsepääsemätöntä.

EDIT: Mulla on Yokon tuulihousut ollu käytössä varmaan kolme vuotta joka päivä ympäri vuoden. Ne on maailman parhaat! Pitäis varmaan ostaa toiset samanlaiset. Kerran tilattiin mulle Enduron housut kokoa xs, jota yleensäkin käytän, mutta niillä on ihan ihmeelliset koot. Perse mahtu just ja just, mutta lahkeet loppu polviin, vaikka kyseesä oli pitkälahkeinen housu.

Minikmii - 12:29, 24.4.2013 » Ensimmäinen yritys ostaa uusi vapaaratas FAILED! Mä olin siinä käsityksessä, et riittää kun ilmaisen tarvitsevani yksivaihteiseen fillariini taakse uuden vapaarattaan. jos vielä hampaiden lukumäärän paljastan, niin luulis homman olevan aika selkee. Olin varmaan vaan väärässä. Myyjä kyseli et mitkä navat mulla on ja kuinka vanhat ne on (?!). Mainitsi, et nää on tilaustavaraa ja käski tarkistaa jonkun koodin takanavasta (?!). Katsoi kuitenkin koneelta hinnan, kuulemma noin pari hunttia (?!). Puhuttiinkohan me nyt samasta jutusta?
Sulla on varmaan kyseessä bmx-vapaaratas ja veikkaan, että myyjällä oli ihan muut vapaarattaat mielessä. Asioista perillä olevan myyjän ois kyllä pitänyt tajuta.

Shimanon bmx-vapaarattaita pitäis olla monessa paikassa hyllytavarana, maksaakohan ne nykyään jo jotain 40€? Mun kokemuksen mukaan shimanot vaan klonksuu sietämättömästi, joten ehkä kannattaa tilata saman tien ulkomailta semmoinen white industries, josta kyselit toisessa ketjussa.

Joo, tämä oli tarkotuksena. Ajattelin vaan antaa tekohengitystä fillarille siksi aikaa, että WI:n rattaan saan käsiini. Vähän jokapuolelta vaikuttaa olevan out of stock :frowning:

Joku tossa mainitsi että oli saanut fillarikaupassa tylyä kohtelua (mies)myyjältä, niin Stadissa ainakin Kumiluodissa on naispuolista mekaanikkotason henkilökuntaa, ja Hesarin Velo & Oxygenissä ja Konalan System1:ssäkin olen nähnyt naismyyjiä.

Peukku naismyyjille :slight_smile: (ikäväkseni peruskohtalonani on Turku). Täälläkin kyllä löytyi, sisäkumiostoksilla se naismyyjä kysyi multa että vaihdatko sen ihan itse vai vaihtaako sun mies?

^^^ Jostain toisesta topsusta jäi mieleen, että Charliella on WI vapareit