Tyttöjen topikki

Minusta tämä on hyvä ja tärkeä topic ja nostattamansa häly vahvisti epäilykset sen tarpeellisuudesta.

Vaikka olenkin enemmän mursu kuin merenneito, jään kyttäämään tätä topsanderia mielenkiinnolla, sillä saatan oppia täältä asioita joiden avulla voin olla enemmän apuna ja tukena puolisoni orastavan pyöräharrastuksen alkutaipaleella.

Ehkä OT, mut saatoin olla myös ostamassa jotain polkupyöriin liittyvää kumppanin kanssa paikallisesta rautakaupasta ja naismyyjä tuli kysymään, että mitäs ne pojat etsii. Jos olisin osannut varautua, niin olisin ragettanut. Toisaalta eipä ole eka kerta kun mua kutsutaan pojaksi. Ei sillä niin väliä, että miksi muut mua luulee, mutta hitto soikoon jos ollaan asiakkaita, niin ei silloin pidä tulla puhuttelemaan ikään ja sukupuoleen viittaavilla nimityksillä. Gah.

Käytättekö te muut fillaroidessanne pehmustettuja pyörähousuja? Ostin taannoin dealextremestä s-kokoiset, mut miehille tarkoitetut vaippahousut. En ihan vielä osaa sanoa, että onko niistä enemmän hyötyä vai haittaa. Joka tapauksessa pehmusteet menee vähän turhan taakse.

Rengasraudoista: Yhteen aikaan mainostettiin Cobraa, saatavuudesta en tiedä. Tavalliseen rengastyökaluunkin voisi tietysti pultata lisää vipuvartta.

Ei ole tullut käytettyä pehmustepökiä. Veikkaan et tota pehmustetta löytyy omasta takaa sen verran. heh, noei… En oo vielä toistaseksi kokenut tarvetta, vaikka olen mielestäni ihan pitkiäkin matkoja pöräillyt. Jopa peräkkäisinä päivinä. Toisaalta olis kiva kokeilla, jos ne vaikka mullistais maailman ihan täysin. Tuntuu toistaiseksi kuitenkin kalliilta kokeilulta.

ja siis aika sporttista penkkiä mielestäni käytän, ei suinkaan mikään sohva. Sekin kai vaikuttaa kuitenkin asiaan.

OT: hauskaa nähdä avautumisia muissa langoissa liittyen tähän tyttötopikkiin. Mä taisin kuitenkin missata tässä langassa tapahtuneet avautumiset, joten mulla ei ole mitään hajua mistä tämä kaikki on lähtenyt käyntiin. Erikoista.

Moi vaan ja terkut Turuust!

Meidän taloyhtiössä asuu semmonen pappa, joka aina sotkeentuu mun huoltotoimenpiteisiin, jos touhuan jotakin taloyhtiön nikkarointihuoneessa. Se ei tajua, että osaan ite. Pappa haluaa myös kantaa mun pyörän, kun epäilee etten ite jaksa. Hän on siis yhtäaikaa sekä vähättelevä että kohtelias. Ärsyttävää.

Sen sijaan Turun Ajopyörässä ollaan yleensä oltu pelkästään vähätteleviä ja vittumaisia. Viime talvena ostin ulkokumeja ja kun sanoin, että tartten CX Prot ja Wintterit, niin alko kiivas väittely siitä, mahtuuko ne pyörimään. Sanoin testanneeni, mutta tämä ei auttanut. Ukko kysyi, mitä pyörää ajan ja vastasin että maantiekonversiofiksiä. Tämä ei selventänyt asiaa. Pyörä piti hakea sisälle. Ukko naurahti kaikkitietäväisenä että “Joo kato tämähän on sellanen sinkula kato”. Loppujen lopuksi mulle myytiin just ne kumit, mitä alunperin tulin hakemaan sellasten “no nythän sä aloit ymmärtää, mitkä tähän menee ja kato mähän sanoin…” mutinoitten saattelemina. Vittusaatana. Ärsyttää vieläkin.

Mutta tähän sitte rajottuukin mun ikävät sukupuolikokemukset sovinistisonneista ja tytöttelijöistä. Kaikki TQHCFR-pojat on ihania ja koen olevani ihan täysivaltainen jäsen porukassa. Olen päässyt osallistumaan pooloihin, pidempiin excursioihin, älläreihin ja muihin touhuihin eikä kukaan oo koskaan epäillyt mun taitoja, ymmärrystä tai voimia. Vastaanotto on siis ollut tosi hyvä ja kannustava. Siksi en ole mitään erityisiä tyttötouhuja/vertaistukea oikeen kaivannutkaan. Ja toisaalta kynsilakasta, tangle teezeristä, hiustuotteista, ihmissuhdekiemuroista ja muista perinteisistä tyttöjen jutuista on päässy puhumaan poikien kanssa ihan tarpeeksi.
TQHCFR on unisexuaalinen.

Turku Boys Best, parempia ystäviä saa hakea.

Ja vaippahousuista sen verran, että oon ajanu Turku-Forssa-Turku ilman ja Turku-Rauma-Turku vaipoilla, enkä huomannut mitään vaikutusta/eroa whatsoever. Eli ihan turhat imo.

Ah Ajopyörä on aina niin pahin ja ärsyttävintä että sieltä välillä tarvii jotain!
Ostin joskus Lidlistä vaippapöksyt alle kympillä ja oli ne ihan hyvät mutta toisaalta aika harvoin on tullu laitettua jalkaan ku ei niillä niin ihanaa oo muualla ku satulassa hengailla. Mut pidemmällä matkalla ja huonommalla satulalla (miksiköhän ylipäätään olen näin tehny) ihan jees.

Meillä on täällä susirajalla herttainen pyörämekaanikko, joka tykkää selittää kaikista naisasiakkaistaan. Samaten se tykkää selittää baarissa tapaamistaan naisista. Oikeastaan kaikista kohtaamistaan naisista se tykkää selittää. Ehkä vähän kuola valuen. Mutta on mestan halvimmat hinnat sillä ja kyl se joskus asiaakin puhuu. Tiedän et jotkut miehetkin boikotoi sitä seksistisen läpän takia, mistä myös sanoin sille suoraan. Kai se on vähän siistinyt suutaan sen jälkeen - toivottavasti.

Ja tähän väliin sanon että Chargen ladle paras satula ikinä koskaan! Suosittelen. Ei ole ollut ongelmia tällä sektorilla. Vaikka kyllä mullakin paikat puutuu ja pientä tunnottomuutta ilmenee pidemmillä reissuilla, mut veikkaan et sille ei mitään voi. Ei liene vakavaa. Olen kuullut kauhutarinoita joistakin hiertymistä ja muista vastaavista ja kiitän luojaani, etten ole sellasista joutunut kärsimään.

Ja Gzaghar, onneks se setä tykkää vaan selittää eikä esimerkiks silittää.

velo_love - 16:21, 24.4.2013 » TQHCFR on unisexuaalinen.
Miten se meni? Täysin unisex mut ei mitenkään queer. Jotai humalajuttui taas...
velo_love - 16:21, 24.4.2013 » Turku Boys Best, parempia ystäviä saa hakea.
Söpis.

^ Joo :slight_smile: Aluks meinasin laittaa just noilla sanankäänteillä, mut sit ajattelin, et ntkt-vitsi ei ehkis aukenis muille ja joku vois aatella et ollaan jotenkin anti-queer. Mehän ollaan kuitenkin ihan pro-queer :smiley:

Mut mene nyt Frede pois täältä tyttöjen topikista huutelemasta!

e: yhtään ei kyllä toimi hattulainaaminen, jos menee toiselle sivulle. En hattuile enää koskaan. Pyhästi lupaan, on jumalan tosi!

Menen pois.

Meitsillä on muuten ladle myös. Pitäisi uudelleenkoeajaa se. Ei vain sovi värimaailmaltaan fillariin </3 mut ehkä amat ja ajot erikseen. San Marcon vanhemmat vintaakipenkit on ihan hyviä kans. Viime kesän ajoin Unicanitorilla ja sekin passas meitsin perseelle joten kuten. Asennon kans vähän hakemista kylläkin. Ajattelin kokeilla Freccia D’oroa tänä kesänä, tuntui sen verran hyvältä tuollainen salmiakkikuvioinen penkki talven rottapyörässä. Se on profiililtaan melko matala ja leveä ja tuntui, et istuinluut asettuu jopa sen päälle eikä jotenkin oudosti sivulle kuten noilla muilla penkeillä vähäsen tuntuu käyvän.

Ehkä en vain osaa erottaa sopivaa ei-sopivasta tai sit mun perse on jotenkin kaikkeen tyytyväinen.

Paitsi chargen bucketti kyl puudutti paikat jo pelkällä kauppareissulla.

TurQ <3 o/

Bucketti myös ruma. Vaikka eipä toi ladlekaan mikään kedon kukka ole… Mul on musta ladle ja nyt ostan toisen. Mustan tietty. Toki vähän hölmöä, et on sit kaks ihan samanlaista penkkiä, mut en uskalla mitään muuta kunnolla testaamatta ostaa.

Jestas täällä on nyt niin paljon asiaa mihin tekisi mieli tarttua mutta mieluummin kiiruhdan ulos aurinkoon.
Eli nopeat huutelut vaan: kaikille Porvooseen lähteville jee, Kuopioon lähtevälle Ninallekin jeejee ja nähdään sielä, ja vähän jeejeetä myös rönsyileville viesteille, ja hyvälle topikille ja sen synnyttämälle keskustelulle!
Etenkin mainittu naisspesifi pyörävaatetus kiinnostaa ja satulavinkit! Vaikka mullakin tuo Chargen Ladle on toiminut ihan hyvin, tekisi vain mieli testailla muitakin, jospa sittenkin olisi olemassa jotain vieläkin parempaa.

kuopio myös ollut mielessä, mahdollisesti mukana. jakaisiko joku huoneen/teltan?

http://img818.imageshack.us/img818/5017/smb2princess.png

Uploaded with ImageShack.us

Satula hommiin voin sanoa että spessun toupe 143mm vois toimia muillakin tytöillä.

Suukkoja tulee ja hän haluaa ajaa tuolla pyörällä niin väitän et varma tieto

Testasin viikon Spessun Toupea ja tuntu hyvältä. Musta Toupe siis tilauksessa ja nyt tuo nykyinen satula tuntuu ihan paskalta, vaikka ennen sekin tuntui muka hyvältä. En oo vaippahousuja kokeillu, enkä ole vielä kokenut tarpeelliseksi. Vanhana joutuu kuitenki pitämään.

Olipa hyvä ja aika selkokielinen kumenvaihtovideo. Mitähän videota mää silloin ekalla vaihtokerralla katoin, ku siinä sanottiin, että take your clothes off first. :wink: Tosin tein sen haun Eetun koneella, että ehkä YouTube optimoi…

Edit: joo mullekki tulossa just tuo 143 toupe.

Multa peukku myös Spessun Toupelle! Sillä ja hyvillä istuvilla naisten pyöräilyhousuilla poljin mm. Helsinki-Turku-Tampere Flechen tossa pari vuotta sitten ilman minkäänlaisia ongelmia. Yleensä ottaen ajan työmatkat ihan farkuilla mutta samalla satulalla. Ja omalla kohdalla toimii toi logiikka että satula on erittäin kova ja pelkistetty ja pehmusteet on sitten housuissa. Uskoisin myös että nimenomaan naisille mitoitetut pyöräilyhousut on hyvät, pehmusteet kun ovat erilaiset miesten ja naisten malleissa, tosin en ole puolison housuja koskaan kokeillut… :slight_smile:

Mun aktiivinen pyöräily alkoi tuossa noin viisi-kuusi vuotta sitten kun kiinnostuin parilla hyvällä ystävällä (Kare ja Ilkka) olevista fikseistä. Kare suostui mulle pyörän kokoamaan kun itse en mitään tiennyt. Sopivan rungon löytyminen olikin haaste kun kuski on tälläinen 160cm, mutta turkoosi konversio on siitä lähtien kuljettanut mut talvet ja kesät töihin ja lenkille. Fiksin lisäksi mulla on myös muita pyöriä, mutta kyllä toi kiinteävälitteinen on se lemppari. Perushuoltotoimenpiteitä osaan itse tehdä ja pyrkimys ymmärtää paremmin on koko ajan. Tällä foorumilla on seurannut keskustelua jo useamman vuoden ajan ja musta tää topikki on aivan paikallaan! Oikein innostuin kun näitä postauksia tänne luin!

Lenkkiä olen ajanut pääasiassa aina nykyisen puolison eli Karen kanssa ja siinähän sitä on oppinut kun paremman perässä koittaa pysyä. :wink: Porvoon reissulle rohkeasti vaan, itse olin ekan kerran varmaan neljä vuotta sitten fiksillä. Jos nyt lähden saatan lähteä vaihteillakin.

Älkää tytöt huolehtiko. Kyllä te olette aivan ihania ihan missä kuteissa ja päähineissä hyvänsä. Kyllä kundit aina tytön erottaa ja näkee sekä viimeisen päälle vedetyn meikin läpi että ns. epänaisellisten pyöräilyvetimien läpi. Ei me tyhmiä olla, mutta mennään kyllä helpolla sekaisin tytöistä.