Tankotopikki

Bikepacking.com on listannut erikoistankoja ja ton tyylisiä on enemmänkin. Saatavuus Euroopassa on kyllä varmaan monella aika huono.

1 Like

https://whatbars.com/ tässä on kans nerokas sivusto, jossa voi järjestää ja vertailla tankoja tärkeimpien ominaisuuksien mukaan

2 Likes

Loistolinkki, kiitos!

Tarviin silti vielä jeesiä.
Etsin jotain tällaista: leveys jotain 65-70 cm, backsweep 20-25 ast, rise 0-30 mm, 31,8mm clamp ja väri kaunis kiiltävä hopea. Jonkin verran saisi myös taittua clampilta eteenpäin, ettei ohjaamo lyhene kovin paljon.

Löysin One-One Ogin, joka menisi muuten spekseihin täydellisesti, mutta taitaa saada vaan mustana. Tietääkö joku vastaavaa hopeista vai meneekö anodisoinninpoiston harjoittelemiseksi?

Olen myös tykännyt tosta Motonetin tangosta. Halusin siitä vähän leppoisamman muotoisen, ja ajattelin vähän väännellä. En jaksanut miettiä sen enempää vaan vääntelin töissä teknisen työn luokassa yhden välitunnin aikana. Tavallaan meni perseelleen esteettisesti, mutta nyt sillä on entistä parempi ajella! Ihan täydellinen olis jos ois vähän enemmän riseä.

3 Likes

Lunniin suorahkon tangon tilalle Velo Orange Seine ja kyllä maistuu!

Klunkkerit, Jonesit ja Crazy barit aina mielessä, mutta ehkä tää on tällä kertaa valinta

1 Like

moloko kiinni vaan asap jos seine maistuu vähänkään

Mä tossa kesällä kokeilin sitä Ritcheyn leveintä Beaconia, joka on alaotteelta 610 mm. Ranteet väänty semmoseen asentoon, että karpaalikanava jäi puristuksiin ja myin tangon eteenpäin.

Nyt alko mietityttää, että oisko sen tangon pitäny vaan olla paljon lähempänä. Jos laittaa kyynerpäät kunnolla koukkuun, niin rannekulmaa pystyis kääntämään pystyyn.

Mä en tiiä taipuisko mun kroppa noin pystyyn asentoon.

2 Likes

Mistä ostit? Mullakin kamala tankokriisi ja joko tää seine, tumbleweed persuader tai soma dream riser ois unelma, mutta en löydä oikein mistään kohtuullisten postareiden alueilta näitä

Tampereella Keskiössä oli Velo orangelta ainaki toi Seine ja Crazy bar hyllyssä!

2 Likes

Mistakes were made:

Myös koko 171(!)-sivuinen raportti on luettavissa Australian liiton sivuilta:

(Hah, onnettomuustutkinnan on näköjään suorittanut firma nimeltä Its Not Your Fault Pty Ltd.)

uuh

2 Likes

Mitä vit…

Katsoin kuvan, siirsin katseeni hieman alemmas missä näkyy toi linkin esikatselu.
Nopealla lukemisella tavasin NOS ITM Rene Herse Triathlon…

2 Likes

Pääsispä pujottelee tota vähän ylikireeseen quilliin :heart_eyes:

2 Likes

Mulla on haussa tulevaan Steamroller-projektiin “suora” tanko riittävällä backsweepilla. Esim. Ritchey Kyote comp kiinnostaa. 27-astetta sweeppia ja hinta alle 40e. Tota kyllä sais lyhentää aika reilusti. Onko tästä kenelläkään kokemuksia?

Sit toisaalta Surly Open Bar tuntui sopivan projektin henkeen. Hankala vaan mieltää miltä tolla ajaminen tuntuisi kun sweeppia on 53 astetta. Ja tartteeko tää sit älyttömän pitkän stemmin kaveriksi. Plussana sen että tätä saa paikallisesta, ei tartte tilata netistä.

Runsaan backsweepin kanssa ohjaamo saa olla käytännössä lähempänä. Ei se niin haittaa kun kädet aukeaa eri tavalla. En nyt edes kato että mikä Open Bar olikaan ja onko siihen tehty joku kompensointi.

e: nyt kun mittasin niin vaihoin salsa bend 23 astetta tms. BS mitä on kompensoitu, 700 mm leveys, Ergotec 4 Moon Cruiseriin, 60 astetta BS, ei kompensoitu, 620 mm leveys, vaihoin stemmin 35 mm pidempään ja slämmäsin sen koska vitulliset 55 mm risee MCssä (joku tuuma alemmas eli horisontaalisesti jotakuinkin 7 mm kauemmas) ja siis ihan hitosti lähempänähän se ote edelleen on ja kädetkin lähempänä toisiaan mutta ergonomisesti kyllä puhdasta voittoa. Hitaampaa toki ajaa niin pystyssä kuin mitä toi yhtälö antaa. Pitkästä stemmistä huolimatta pyörästä tuli vielä paljon takapainoisempi kuin mitä se aiemmin oli.

Sen voi vielä sanoa että mukavahan tommosella Moon Cruiserilla mm. on ajella ja yllättäen myös runttaa putkelta. Kantatessa korostuu painon varaaminen käännöksen suuntaan, runsaan backsweepin tankohan ei käänny yhtä sulavasti ku semmonen 3-9 asteen peruskeppi mutta siihen on hyvä nojata.

Ihan vinkkinä, oiskohan tuo täällä myynnissä oleva (kuvassa alin) mitään?

Mulla on vasemmassa ranteessa vähän ongelmaa, tuntuu et joku hermo jää pinteeseen ja esim. suora tanko ei sovi ollenkaan. Hakusessa on siis vähän reilummin back sweeppia. Mikä sit vaan on se oikea kulma… Ja tangon pitää olla musta. Ja leveyttä yli 60cm.

Surlyn open bar on:
Width: 666mm
Rise: 0mm or 40mm
Sweep Angle: 53 degrees