Tankotopikki

^mitkä renkaat sulla on tossa 28"?

Siin on svalbe marathon plussat 25mm mut oikeesti vissiin 28mm. Talvirenkaat.

Ok, oli läskin näköset, ilmeisesti mahtuvat hyvin myös takahaarukkaan. Mä joudun tyytymään 23mm ja 25mm.

takahaarukas pyörii kyl kun on ratas melko takana mut takajarrusilta (en nyt parempaakaan nimitystä keksi) on ihan 1-2mm rakoa. Kesää odotellessa.

SuicideHub - 18:32, 6.10.2010 »
kp - 18:04, 6.10.2010 » miehenkokoisille jarruttomaan fiksiin dropiksi nitton noodle (...) muotoilu ja pitkä reach hieman kompensoivat kahvojen puutetta, ns. bullhorn-pössikset ilman sitä mykistävää rumuutta.
Varmaan kompensoi tosiaan ihan kivasti, mutta jos kuitenkin haluaa sitä yläotetilaa, jota bulliksessa paremmin on, niin miksei sitten laittaisi sitä?
kp - 18:04, 6.10.2010 » käytännöllinen on vaan kauneinta.
no se. jos se bulzori toimii jollekin niin sit se toimii, mutta ei se siitä lähtökohtaisesti [i](edit: kahvallista)[/i] droppitankoa käytännöllisempää tee, joskin kevyemmän. itse laittaisin edelleen kahvat ja samalla tekosyyllä sen etujarrun kiinni, koska yksikin dummy on jo riittävän hassu. ja laitoinkin. pitäisi vielä joku vittumainen vesipyssy viritellä talveksi.

Kahvaton droppi on kyllä musta aika ikävä pideltävä, härkätanko paljon mukavampi kun koko kädelle on tilaa ja vielä vähän liikkumavaraakin. Mutta tosiaan, kahvallinen droppi on hieno asia, oli niissä kahvoissa vaijerit tai ei. Laitoin bulliksen, koska halusin, että on mahdollisimman vähän osia, jotka voin rikkoa. Ei tossa mitään vikaa ole, mutta nyt voisin kyllä valita sen dropinkin kahvoineen, jos olisin uutta hankkimassa.

kaupungissa näin talvisin ja kun ei tahdo olla hiessä luennolle mennessä ainoo oikee tanko on riseri lyhyellä stemmillä (olen ite eri mieltä ns. järkevän droppitangon pointista commuterpyörässä. Ei itelle ole mitään käyttöä muulle ku yläotteelle). Kesällä kelasin laittaa ohuet kumit ja jonku mukavan nitto rb001 tai vastaavan nykyversion.

Täysin käyttötarkoituksen ja siihen soveltuvan pyörän mukaan vaihtelevat omat stongani: (parjatusta) mailanmittasesta suorasta kuriirista (niin ikään dumattuun) syvempään ratadroppiin.

Jos jostain syystä pitäisi valita yksi omiin päätarkoituksiini, duunimatkoihin + lenkkeihin, niin Nitton nuudeli kahvoilla olisi aika vahvoilla…

Mulla on hieman valtavirran vastaiset näkemykset tankoasioissa. Mun mielestä Nuudeli ei oikein pärjää vertailussa moderneihin kompaktitankoihin. Omia kokemuksia on lähinnä Pro PLT 2-kompaktista. Se on erityisesti kahvoilla varustettuna melkoista parhautta.

niin sanotaan nyt vielä, että noodle löytyy nimenomaan siksi koska pyörien lukumäärä on tällä hetkellä minimi ja lenkkipyörän virkaa toimittaa kaupunkipyörä ja toisinpäin eli yksi ja sama katiska. 26.0 stemmi rajaa myös vaihtoehtoja. tanko on siis loppupeleissä itse asiassa kompromissiin taipumisen tulosta, mutta yllättävän toimiva sellaiseksi. olen toipuva tankoholisti ja optimitilanteessa pitäisin joka tangolle eri pyörää. välillä sitä hairahtuu taas jotain pippelinpätkiä paikoilleen pulttailemaan, mutta karu totuus nappaa pillistä kiinni viimeistään jäätelöauton ohittaessa ekassa mutkassa keskisormi tanassa, nauraen samalla homoeroottiselle ratkaisulleni. hitler käytti myös liian lyhyttä tankoa ratapyörässään.

“hitler käytti myös liian lyhyttä tankoa ratapyörässään.”

Signature-matskua.

Mutta modernille kompaktille täältäkin ääni jos dropilla huristellaan. Noi kompaktit tarjoavat kans ihan asiallisen kahvaotteen ihan ilman kahvojakin, kiitos muotonsa. Tietty tulee ongelmia stemmin kanssa, kun suurin osa on OS, joten nittomiehet unohtakoot äskeisen.

Modernit kompaktitangot ei toimi ilman kahvoja kun niissä on niin lyhyt reach. Kädelle ei ole tilaa ajaa kahvoilta-ilman-kahvoja.

Mutta kahvojen kanssa ne toimii, kuten Jarkon ja minunkin hienoista rossareista saatte todeta.

Olenkin tässä meditoinut kompaktitankoon siirtymistä, täytynee keskustella mekaanikon kanssa ennen seuraavaa jarrukahva/vaijeri/tankonauharemppaa.

Onkos kellään noista Cinellin tai 3T:n ohjaamoista kokemusta? Tarkoitus olisi vain velolla ajella.

Noissa anatomisissa on monissa vituttavaa se, ettei niissä ole alaotteella ollenkaan käden kokoista suoraa pätkää, kaartuu koko matkan. En pidä siitä.
Sen sijaan esim. Pro Xlt:n perinteisenpyöreä versio toimii kahvojen kanssa.

SuicideHub - 8:01, 7.10.2010 » Noissa anatomisissa on monissa vituttavaa se, ettei niissä ole alaotteella ollenkaan käden kokoista suoraa pätkää, kaartuu koko matkan.
Missä anatomisissa? Me puhuttiin kompakteista. Kollektiivi on tuominnut anatomiset jo aikoja sitten sekä estetiikaltaan että toiminnaltaan...
janppa - 8:08, 7.10.2010 » Onkos kellään noista Cinellin tai 3T:n ohjaamoista kokemusta? Tarkoitus olisi vain velolla ajella.
Noilla valmistajilla on yhdessä varmasti satoja stonga+stemmi comboja...
konkeli - 8:32, 7.10.2010 » Noi kompaktit tarjoavat kans ihan asiallisen kahvaotteen ihan ilman kahvojakin, kiitos muotonsa. Tietty tulee ongelmia stemmin kanssa, kun suurin osa on OS, joten nittomiehet unohtakoot äskeisen.
Tätä on tullut mietittyä.

http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/29254-2.jpg

Planet-x:llä ja Nittolla tosin taitaa nykyään olla 26 milliset kompaktitangot valikoimissa, jos sellasen haluaa quill-stemmiin pujotella.

Kare_Eskola - 8:37, 7.10.2010 »
SuicideHub - 8:01, 7.10.2010 » Noissa anatomisissa on monissa vituttavaa se, ettei niissä ole alaotteella ollenkaan käden kokoista suoraa pätkää, kaartuu koko matkan.
Missä anatomisissa? Me puhuttiin kompakteista. Kollektiivi on tuominnut anatomiset jo aikoja sitten sekä estetiikaltaan että toiminnaltaan...
Niin no, no niin, taitaa olla aika venyvä käsite toi anatomisuus. Pro Plt on mainittu ja siitä on [wigglen](http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/-_-/5360035993/) mielestä tarjolla seuraavat muodot: -Traditional round shape -Compact anatomic shape

Ja samat mallit kuvassa:
http://s.wiggle.co.uk/images/pro-prs320377-med.jpg
Eikös siinä siis ole juurikin sellanen kokonaan käyrä droppi? Toiset tykkää siitä, ite pidän tossa kuvassa alimpana olevasta, josta mulla siis on toisesta materiaalista tehty versio nimellä Xlt.

janppa - 8:54, 7.10.2010 » Onkos kellään noista Cinellin tai 3T:n ohjaamoista kokemusta? Tarkoitus olisi vain velolla ajella.
Mulla on Vigorellissa käytössä Cinelli Pista -tanko sekä Cinelli Vai -stemmi. Velokäytössä erinomainen kombo.