Tankotopikki

Mulla on Nitton lastentanko (Neat 153, 81 mm reach, 131 mm drop). Siinä on juuri ja juuri tilaa mun pikku kätösille bulhorny otteella ilman kahvoja. Alaotettakin tulee käytettyä. Mutta pääasiassa suhailen kaupungilla yläotteella pää pystyssä…
http://www.on-one.co.uk/imgs/products/440x380_constWH/HBNINM153_P1.jpg

Take that hipsters! :slight_smile:

http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/09/f4234840-a739-46ad-bfa1-a312e2c47326img-0219.jpg

http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/09/fba22d5f-5e0d-4d98-814e-1e522f7c58d8img-0226.jpg

“Display only” vähän laimentaa juttua. Musta jonkun tosin korston (tyyliin 210cm) pitäs tehä 29er DH pyörä, missä toi ois asennettuna, ehkä pätkästynä johonkin 85-90cm mittoihin! :slight_smile:

^eipäs ku 36er jäykkis :smiley:

jussi - 11:06, 7.10.2010 »
janppa - 8:08, 7.10.2010 » Onkos kellään noista Cinellin tai 3T:n ohjaamoista kokemusta? Tarkoitus olisi vain velolla ajella.
Noilla valmistajilla on yhdessä varmasti satoja stonga+stemmi comboja...
Aivan. Siksi varmaan joistain malleista luulisi täältä löytyvän kokemusta myös tältä foorumilta?

Vaihtoehtoja Bilteman riserille? eli tuumaista ja kirkasta ja mielellään vähän enemmän back sweepiä, mut ei enempää nousua.

^On-one Fleegle? Ei kun höpöhöpö, eihän tuosta saa keskeltä otetta. :confused:

joo ehkä ominaisuuksiin saisi kuulua myös mahdollsuus pätkiä n. 50-senttiseksi ja tällöinkin vielä pitäisi olla mahdolisuus pultata jarrukahva kiinni. Tuota fleegleä en riseriksi nimittäiks.

Jeh. Tänään leikkaa vähän hitaasti. Olo nimittäin on vähänku lottovoittajalla dagen efter…
Yhdensorttisen Salsa Moto Acen vois koittaa tälle illalle hommata tuohon hypisteltäväksi.

Kirkas riseri OS clampilla, miel. pk-seudulta t. ostin krapulassa velosolon OS-stemmin.

Kenenkäs se san sebastian oli pelagon pihassa aiemmin viikolla? Siinä oli kirkas OS riseri. Taisi olla On One. Ja joku AMA tuli kans taannoin ja siinä pyörässä oli kans kirkas, mut rumemmat logot. Se oli ehkä Kore.

Vuosi sitten kyselin vastaavaa paikallisista ja kyllä nuo kirkkaat on kaikin puolin harvinaisuuksia kivijaloissa nykyisin.

carboniumi kiinnostelisi. Ehdotuksia edulliseksi riseriksi tuuman kahden nousulla ja minimaalisella backsweepillä? Niin ja miten noiden kuitusten pätkiminen, vaikuttaako kestävyyteen jos tollasta kaventelee?

Ainakin joissakin maastotangoissa on tangon päädyissa alumiini-insertit. Tarkoituksena suojata kuituputken päätä kaatumisissa yms. Jos katkaisun tekee oikein, ei sillä ole vaikutusta kestävyyteen. Pannutukset ovat tietenkin asia erikseen.

Omassa hiilikuituriserissa (Titec Hell Bent) on putki tangon päissä paksumpaa noin 20-30 mm matkalta. Tällä vahvistuksella kai haetaan parempaa kestävyyttä kaatumistilanteissa tms, joka tietysti katoaa jos vahvistetut osat pätkitään pois. Tangon kestävyydestä muilta näkökannoilta osaa varmaan joku viisampi sanoa.

edit: siinähän sitä jo nopeasti tulikin
edit2: siis putki ei ole tietenkään paksumpaa ulkomitaltaan, vaan sen seinämä on paksumpaa

^itse pätkäisin surutta Eastonin Monkey Liten (25,4/660 mm) 54-senttiseksi. Ei oo ainakaan vielä hajonnut. Joissain kuitutangoissa on kai enemmän materiaalia päivssä ja niitä voi maksimissaan lyhentää em. paksunnoksen verran ennenkuin tulee riski että ne levii siihen kun pannuttaa tangonpään maahan.

EDIT kovin hidas

Kyllä kuitua voi pätkiä kun pätkii sen siististi. Eli hienolla rautasahan terällä vaikkapa sahaamaan. Edullinen ja kuitu ei yleensä kovin hyvin kohtaa. Tai no riippuu minkä luokittelee edulliseksi. Taitaa olla kuitenkin hinnat alkaen ~100€

edit todella hidas

^saa myös huomattavasti halvemmalla, ja itse olen ihan digaillut noista myös käytössä.

pätkittyäkin on tullut, ja toistaiseksi ongelmitta. katkaisemiseen olen käyttänyt sekä uutta normi-tpi-lukeman rautasahanterää että dremelin timanttilaikkaa. tangonpääplugeihin kannattaa panostaa kuitutangon kanssa - suojaa edes jotenkin pannuilufiilisten iskiessä (esim. hopen headdoctor-plugit toimii). lisäksi jarrujen ym. kiinnittämisessä on syytä olla erityisen huolellinen…

elaintarha - 21:28, 23.9.2012 »
snaamari - 17:16, 23.9.2012 » Mikäs ton b-kaupan riserin tilalle sit muka pitäis laittaa?
Esim. [tämä](http://www.ebay.com/itm/Vintage-Italian-Cinelli-Criterium-Crest-logo-handlebar-bars-Fixedgear-Track-/160885647464?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item2575882868) ja jos riseri pitää olla, niin [tämä](http://www.tracksupermarket.com/index.php?main_page=product_info&products_id=249). Mutta tää on vain mun mielipide.. Tyhmä vertaus, mut vähän sama kun vetäisit armanin puvussa ja italialaisissa nahkakengissä, joista pilkottaa tarjoustalon kaksraita sukat..
Pakko jatkaa täällä, kun on niin ohjaustankovertailua. Eikö muka backsweepin puuttuminen haittaa enempää kuin puuttuva nitton leimaus?

^minusta ainakin haittaa, huomattavasti enemmän. nittoista digaan eniten tuosta b260aa:sta - aina vaan. biltsun riserin muotoa en muista tarkalleen kun ei ole omassa ajossa moista ollut. faijalle ostin plugiin, ja muistelisin, että olis ollut lähellä tuota em. nittoa…

nuo nittot myydään vaan alimittaisina. sais olla vaikka 56cm ja siitä sit pätkäisisi jokainen turhat pois.

juu, tuo em. nitto on tasan 50-senttinen ja saisi olla kyllä vähintään pari senttiä leveämpi =/