Täällä arvostetaan hyvää T-tä

ois kyllä kuumottavaa jos h2o muuttuis h ja o keitettäessä. liesituuletin täysille ja kuumennus niin ettei yhtään mikään voi vahingossakaan sytyttää sitä :smiley:

Nyt meni överiks! :smiley: Käykääpä vaikka tuolla välillä Chaya teekauppa! :slight_smile:

Ei se vety ja happi ihan tuosta vaan syty. Tosin sopivassa suhteessa ja pientä kipinää, niin alkaa tapautua.

Oma T:n kulutus on kyl lähteny parin vuoden aikana iha hyvää malliin. Noin yks pressopannullinen tulee juotua maustamatonta kiinalaista vihreää teetä (jostain Turun kauppahallin puodista ostettua) ja fiilisteltyä musaa. T is best

navettatee. arvostan.

chayan jäbäl oli stääshis hyvää levyy.

Aamukahvista en ole osannut luopua, muuten menee teetä ja paljon. Verraten kahviin siitä tulee parempi olo, sitä voi juoda enemmän. Ja mikä tärkeintä se maistuu hyvältä.
Vihreät teet Japanista on meikän mieleen.
Varjossa kasvatettu gaba on ykkönen. Siitä tulee oikeasti hyvä olo.
Alkuvuodesta mulla oli puerh innostus, olihan se navetta fiilis ihan jännä.
Teen parissa voi tehdä makuseikkailuja, se on kiehtovaa ja uskon myös terveysvaikutuksiin.
En ole innostunut maustetuista, enkä oikein mustasta teestäkään, mutta keisarinmorsia on kyllä hyvä tee.
Haaveena ois päästä Japaniin teeseremoniaan. Samalla reissulla vois käydä vaikka katsomassa keirin kisoja ja tuoda jonkun mukavan ratapyörän rungon.

Mä olen päätynyt viime aikoina siihen, että assam on ykkönen. Joskus laitan mukaan ceylonia tai lapsangia.

shishagrillissä tarjoiltiin teetä. Mitä tällä kansiosalla pitäis tehdä

Viimepäivät tullut käytyä läpi Johan&Nystrom (tarkistettu) vihreitä. Hyviä on moni huonoihin en ole vielä törmännyt.

Sokeria osaan käyttää chai teehen ja jos satun olemaan vanhempieni luona, koska niin tein lapsenakin. Laitan pari teelusikallista ja ihmettelen et ‘Mitähän vittua’

Sain erään asian johdosta verrattain paljon T:tä, pääasiassa eri lailla maustettua mustaa ja pussi vihreää taisi olla kans. En normaalisti juo juurikaan teetä. Jos nämä kylmäuuttaisi tee-juomaksi, jota sitten litkisi pitkin päivää juomapullosta? Päivittäisessä, kohtuu runsaassa teen juonnissa ei ymmärtääkseni ole haittavaikutuksia? Onko muut tehneet juomasekoitusta, ja jos olet, millä “väkevyydellä”?

Mä olen muutamat viime viikot nesteyttänyt pääasiassa jääteen muodossa. Tiedä sitten meneekö tämä oikein, mutta ihan vaan uutan tavalliseen tapaan teetä (johon saatan lisätä ihan vähän hunajaa), jonka annan jäähtyä ja laitan sitten jääkaappiin. Kierrossa on kaksi vajaan kahden litran akryylikannua. Neuvot kyselin Ouncen henkilökunnalta.

EDIT: Kylmäuuttamista kokeillut myös, mutta lopputulos ei ole ollut kaksinen.

Mi-minua? :3

Koitin googletella, päädyin tekemään litran "kylmä"uutettua juomaa. Pistin litraan vettä 2-3rkl teenlehtiä, saa pöhistä pari tuntia huoneenlämmössä ja sitten yöksi jääkaappiin.

Kerro miten meni.

Mä olen tehnyt useamman kerran hyvää jääteetä seuraavalla ohjeella: 4 pussia teetä per litra kylmää vettä ja suoraan jääkaappiin viideksi tunniksi. Uuttamisaikaa voi tietty maun mukaan vaihdella, mut viisi tuntia osuu aika lähelle samaa vahvuutta kuin kuumalla vedellä tehdyssä. Etenkin minttu"teellä" tuli tosi hyvää.

Pitää kokeilla. Voi olla, että mä en vaan latonut tarpeeksi lehteä tankkiin. Yön yli annoin joka tapauksessa hyveentyä.

Ystävien luona etelässä kyläilessämme tarjolla oli teetä, joka oli niin hyvää, että päätin hankkia sitä samaan syssyyn. Noh, ystävä ohjasti teen erikoisliikkeeseen ja tätä mystistä teevärkkiä löytyi kaupasta hienosta metallisesta purnukasta. Kun selvisi, että teetä ei saa Suomesta mistään muusta kaupasta (varmaan nykyään löytyy muualtakin), käsitin, että ollaan jonkun spesiaalimman hommelin äärellä.

En ole mikään hifistelijä oikein missään, mutta päätin että ostetaan nyt sitten tätä kummanhyvää teetä. Myyjän kysyessä paljonko teetä laitetaan, en hoksannut, että tee on aika kevyttä. Ja tee, jota ei saa kuin yhdestä kaupasta Suomessa on ehkä arvokkaampaa kuin keltainen liptonpaketti. Heitin lonkalta toiveekseni puoli kiloa. Myyjän ilme kirkastui (myöhemmin ymmärsin miksi) ja hän alkoi lapioida teetä metallipurkista isoon foliopussiin. Itse koitin peitellä tietämättömyyttäni tekemässäni teehankinnassa, joka riittäisi juottamaan ihmeteetä koko kotikaupunkini asukkaille.

No kuten arvata saataa puolesta kilosta teetä tuli tosiaan isompi säkki. Maksun aika kun koitti niin selvisi, että teeostokseni loppusummaksi kertyi reilut 70 euroa. Silloin kirpaisi, mutta näin jälkikäteen ei harmita, sillä teetä on riittänyt lipittelyyn parin vuoden ajan. Lämpimämät suositteluni siis Buddha Ama Cha -teelle.

Vähän ehkä hifistelin kyllä vanhan vedenkeittimen hajottua. Prismasta löytyi melko halapa vedenkeitin joka voidaan ohjelmoida lämmittämään vesi tiettyyn lämpötilaan. Buddha Ama Cha kun pitää hauduttaa 75-80 -asteisessa vedessä, kjäh.

Puoli kiloa on hyvä määrä!

Mutta eikö vesi tule aina keittää? Ja sitten antaa sen jäähtyä?

vasaraasialainen - 11:12, 23.9.2016 » Puoli kiloa on hyvä määrä! Mutta eikö vesi tule aina keittää? Ja sitten antaa sen jäähtyä?
Aina oppii! Kyllä vesi on keitettävä tosiaan. Kiitos huomiosta!

jostain luin joskus että keittäminen on vähän huono aromien kannalta, tiedä sit.

eikun siis onneksi tarkastin ennenkuin painoin send post, nimittäin tossa sivulla 2 ois.