Täällä arvostetaan hyvää T-tä

Mitä kummaa? Eikö siihen sekoitu ilmaa (ja happea) ihan riittävästi kun vesi kaadetaan kannuun?

peltsip - 11:50, 23.9.2016 » jostain luin joskus että keittäminen on vähän huono aromien kannalta, tiedä sit. eikun siis onneksi tarkastin ennenkuin painoin send post, nimittäin tossa sivulla 2 ois.
Liian kuuma vesi vissiin tekee näin olen lukenut samaa kai se meni jotenkin että se tappaa ne yrtit mitkä lie

Sama juttu kun että kuuma / kiehuva vesi puhdistaa, et jos peset lasit aina kylmällä vedellä niin ne on aika paskasia

Mustat (punaiset) teet kestää kuumaa, mutta valkoinen ja vihreä kannattaa antaa vähän viileämmän veden helliä. Tai jotain sellaista.

Vihree tee muuttuu ällöttäväksi jos vesi on suoraan keittimestä. 4/5 kuumaa 1/5 kylmää ja max 2min haudutus riippuen toki suosituksesta.

Juuh elikkäs,

tein tolla "kylmä"uuttamalla litran vihreetä. Litra vettä ja 3rkl teenlehtiä niin tuli aika tujua tavaraa, “teetiivistettä”. Vedin eilen lenkillä 0,7l (2/3 teetä, 1/3 vettä, tl hunajaa) ja aamulla salilla 0,7l (1/3 teetä, 2/3 vettä, puoli tl hunajaa), hyväähän tuosta tuli kun laimensi ja vähän iski makeutusta. Salilla huomasin, että hikoilu oli erittäin runsasta. Mavea lämpätessä oikein tippasi otsalta hikeä. Liekö teestä johtuvaa?

Seuraavaksi inkiväärillä maustettua mustaa teetä samanlainen satsi samalla tavalla tehtynä.

e. https://media.giphy.com/media/4bWWKmUnn5E4/giphy.gif Olotila salilla

Oukkis! Tietää ainakin vähän miten mitoittaa jos ja kun ryhtyy kylmäuuttamaan uudemman kerran.

vasaraasialainen - 16:38, 24.9.2016 » Mitä kummaa? Eikö siihen sekoitu ilmaa (ja happea) ihan riittävästi kun vesi kaadetaan kannuun?
jostain jäänyt mieleen että ennen on kytätty lämmitettävän veden kuplia ja lämmitys lopetettu ennen kun mennään yli 95 asteen, ainakin kahvipalstoilla suositellaan että ei keitetä ja anneta jäähtyä vaan lämmitetään haluttuun lämpötilaan.

Hei, peltsi, nyt on vastakkain kahvirunkkarit ja teerunkkarit. Ihan eri eläimiä!

(Eli en tosiaan tiedä.)

vasaraasialainen - 16:40, 22.9.2016 » Mä olen muutamat viime viikot nesteyttänyt pääasiassa jääteen muodossa. Tiedä sitten meneekö tämä oikein, mutta ihan vaan uutan tavalliseen tapaan teetä (johon saatan lisätä ihan vähän hunajaa), jonka annan jäähtyä ja laitan sitten jääkaappiin. Kierrossa on kaksi vajaan kahden litran akryylikannua. Neuvot kyselin Ouncen henkilökunnalta. EDIT: Kylmäuuttamista kokeillut myös, mutta lopputulos ei ole ollut kaksinen.
Parin päivän testien jälkeen voin todeta olevani samaa mieltä. Litra vettä melkein kiehuvaksi, 3rkl teenlehtiä, 5min haudutus, vähän hunajaa. Jäähdyttyään kannuun, puolisen litraa vettä perään ja jääkaappiin. On muute hyvää, ja kylmäuuttamiseen verrattuna ihanan pehmeää.

Sellainen fiilis mullekin jäi. Tällainen vertaistuki on arvokasta, kun itsetunto on heikko!

Vihreää teetä menee enimmäkseen.

Mutta pitkästä aikaa olen välillä keitellyt yrttiteetäkin. Vaihteluksi illalla välillä kiinalaista Lohikäärmeenpartaa (Jiaogulan) ja pidän kitkerän makeasta mausta. Vaikea kuvailla, ehkä vähän siankärsämön-, salvian- ja lakritsanomaista aromia. (Toivottavasti ei ole poimittu akkutehtaan takapihalta.)

Urheilujuomapulloon saa kelvata toisen kierroksen haudutuksella saatu säästötee, vielä hieman vedellä laimennettuna ja ripauksen makeutettuna. Hassua miten laimeaa sen pitää olla ettei harmita ajaessa.

olavolav - 7:45, 23.9.2016 » Lämpimämät suositteluni siis Buddha Ama Cha -teelle.
Hain tätä Théhuoneelta hyvän tarinan vuoksi. Ihan puolta kiloa en kyllä alkuun viitsinyt ostaa. Hauskan makuista! Olen kyllä hauduttamut kuumemmassa vedessä (Théhuoneen suositus 85-95 astetta!)

noniin teetä juovat kullat, olin ajatellut liittyä joukkoonne. entisestä kokoaikaisesta kahvijuojasta olis nyt muuntautumassa osa-aikainen teen lipittelijä.

hyvät pussiteet kiinnostaa näin ensialkuun, ajattelin kanniskella termarissa vettä kouluun/muualle missä ei voi keittää sillä en halua juoda paskaa/olla muiden armoilla.

kaivelin laatikoita ja sieltä löytyi liptonin earl greytä, korealaista vihreää teetä sekä tää jolla nyt aloitellaan:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16174645_1423171201027622_3080801287924427386_n.jpg?oh=2b1cf7282ae94caf54f139a16516e5b0&oe=58D873F0

kysymys kuuluukin, miten tämän tyylinen pussitee tulisi valmistaa jotta nautinto olisi suurin?

lisäksi kaupat kiinnostaa erityisesti pussiteehen liittyen, stocka ja théhuone nyt tiedossa jo valmiiksi… netistä, kivijalasta, mistä?

Suppona kokeilisin.

chaya jäbält hyvää.

Ja noi perkuujätehommat jättäsin,ja irtoteetä koska ei sen vaivaisempaa.

Turpeet viskaa kattilaa vettä perää ja siivilän läpi päivän päästä huljuttelee

Ihiis - 17:29, 19.1.2017 » chaya jäbält hyvää. Ja noi perkuujätehommat jättäsin,ja irtoteetä koska ei sen vaivaisempaa. Turpeet viskaa kattilaa vettä perää ja siivilän läpi päivän päästä huljuttelee
ok

Mä tykkään Ouncesta (Roba ja Kamppi) ostella teetä. Mutta se johtuu kyllä myös niiden myymälöistä (ja henkilökunnasta). Kivoja paikkoja.

tätä tullu viime aikoina nautittua: Teelordi

Suosittelen, jos tykkää kevyesti maustetusta mustasta teestä. Pitäs käydä taas hakemassa jotain uutta.

hyvät pussiteet
http://www.musiikkidivari.fi/images/kuvat/Yo_YonparhaatCD.jpg

:DDD olo ku ensifiksitopsussa

ehkä luitte saatetekstistä että etsin liikkuvaan elämäntapaani sopivaa ratkaisua mutta mikäli tosiaan on niin ettei hyvää pussiteetä ole saatavilla niin pitää sitten keksiä jokin muu ratkaisu.