SSCX-, SSGG-, FGCX-, FGGG- jne. pyöräkeskustelu

Hikky - 23:15, 2.9.2020 » Hyvä topi. Millä välityksillä porukka on ajanut SSCX ja FGCX? Radan mukaanhan se välitys kannattaa valita mutta joku hyväksi havaittu yleisvälitys on haussa. Nyt itsellä 38x18 sinkulassa kevyeen jätskikiska-ajeluun ja miettinyt josko CX:ään olisi kevyempi parempi, esim 38x20.
Kuten on tainnu jo valjeta, tossa kakkosen molemmin puolin pyörii. Joskus vakoilin yhden voittoisan fiksikrossaajan välityksiä ja oli alle kahden.

Mulla on jotain isoja HG-yhteensopivia kapeita takarattaita, joku 18/19/20 saattais löytyä myyntiinkin asti. Laita PM jos et vielä ehtiny tehdä nopeita shoppailuja.




muistelisin, että oisin itse ajellut viime syksynä krosseja 42x22 väleillä… jyrkkiin ylämäkiin vähän turhan taaki ja sitten taas tasaisella tuppas loppuu kesken… ei siinä oikein vaihdehimmeleille pärjää, mutta yksivaihteisten höntsäkrossit ginost jahka vaan saisi tuon käden kuntoon…

tässä videossa on paljon sitä hyvää feelistä

pitäskö testata taas krossia, vaik vpcx kyl kiinnostais enempi ku helcx

maukasta hmm

pabs - 19:15, 3.9.2020 »

sex (pl.stonga)
1 Like


Täältä lisää kuvia.

Jos Pro-tason SSCX-pyörät kiinnostaa niin tuolta cxmagazinen sivuilta hakemalla löytyy jonkin verran pyöräesitteleyitä ja artikkeleita.

https://live.staticflickr.com/65535/50298052796_acf31f7d0c_b.jpg

Tästä on myös AMA-thread.

Hikky - 10:14, 4.9.2020 » [kuva] [Täältä lisää kuvia.](https://www.cxmagazine.com/pro-bike-profile-adam-craig-national-championship-giant-singlespeed) Jos Pro-tason SSCX-pyörät kiinnostaa niin tuolta cxmagazinen sivuilta hakemalla löytyy jonkin verran pyöräesitteleyitä ja artikkeleita.
> 42x16
> Kova

Ööh, esim. 43-17, 44-18, 45-19 ja 46-20 ovat kaikki samankokoisia magic gearillä kuin 42-16. Mikäköhän mekaanikko tolla jäbällä on

Kato ku tossa da kampisetissä tuli sopivasti toi 42t pikkuratas. ; )

Mutta voihan olla että rata ei ollut mäkinen ja vauhdista oli enemmän hyötyä. ¯_(ツ)_/¯

Tuli muutama vuosi sitten kasattua hieno Giant SS CX, mutta tosi vähän sillä oon ajanut. Tämän keskustelun lukemisen jälkeen täytyy varmaan joku päivä käydä kokeilemassa innostuisiko sitä vielä yksivaihdekrossista.

Noo, välitykset kehiin.

pöh! trekki todella hieno! e: kammet ja rattaan vaihtamalla tästä tulee jo ihan eri pyörä ja uniikki lumihiutale, mutta empä mä noita nykyisiäkää tämmösessä krossarissa huonona nää…

pabs - 21:44, 4.9.2020 » Noo, välitykset kehiin.
Krossia oon ajanut 2:1 välityksellä, tällä hetkellä pyörässä taitaa olla kiinni 40x18 rauhalliseen hiekkatieajeluun.

Trekki on tosi hieno, itsekin olisin ostanut mieluummin tuon Trekin kuin Giantin, mutta Trekki oli vasta silloin tulossa kun piti saada SSCX.

luen tän topsun nimen aina et SPSS jne keskustelu

Tommosen krossihkon gg- tms. lenkin ajelin tänään, jos jotain sattuu kiinnostelemaan lenkki-ideat. Soraulkoiluväylä, nopeata krossipolkua, ojanpohjapolkua, mutapolkua, off-camberpolkua, pellonreunaa jne. Petikossa olis voimut vielä koukata VPCX-radan kautta, mutta nyt ei ollut aikaa. Haltialan peltobaana alkoi olla jo ihan lajinomaisessa kunnossa. Kotiin olis voinut vielä polkea Malminkartanon pellonreunojen kautta, mutta siellä näytti satavan niin tolkuttomasti, että ajelin Haagan kautta.

https://live.staticflickr.com/65535/50312131961_4af9ece054_o_d.jpg

https://live.staticflickr.com/65535/50312307882_40bd7db95f_o_d.jpg

Oon pähkäillyt sinkulanavan valinnan kanssa… 120mm perään 32h bolt-on. Jarrulla ei väliä.
Esim Halo Track tai joku muu fix/fix-napa ja siihen kierrevapari, vähän hintava vaihtoehto, halo + white lähes 200e ja välityksen vaihtaminen on kallista… Vaihtoehtoisesti esim Schindelhauer single speed napa, halvempi ostaa, ja myös halvempi vaihtaa välitystä koska kasettimalli. En oikein oo löytänyt tietoa millanen vapari tässä on, varaosat jne.

Onko raadilla jotain muita asiallisia vaihtoehtoja?

Divi - 22:48, 10.9.2020 » Oon pähkäillyt sinkulanavan valinnan kanssa... 120mm perään 32h bolt-on. Jarrulla ei väliä. Esim Halo Track tai joku muu fix/fix-napa ja siihen kierrevapari, vähän hintava vaihtoehto, halo + white lähes 200e ja välityksen vaihtaminen on kallista.. Vaihtoehtoisesti esim Schindelhauer single speed napa, halvempi ostaa, ja myös halvempi vaihtaa välitystä koska kasettimalli. En oikein oo löytänyt tietoa millanen vapari tässä on, varaosat jne. Onko raadilla jotain muita asiallisia vaihtoehtoja?
Eikö 120mm ole ns. bmxperä? Shimanolta saa tuohon takanavan. Mallia en muista. Mutta joku muistaa varmasti:)

E: piti googlata. Eli Shimano Dx.

Shimano dx ei taida olla enää tuotannossa… Mutta oisko muita bmx napoja?
Yksi vaihtoehto on myös kaventaa maantienapa 130mm → ~125mm, vaihtaa akseli ja toivoa että se mahtuu 120mm leveään takakolmioon. Jos siis haluaa budjetilla säätää.

Halvin ja helpoin on kyl perus 120mm sinkula tai fixed gear napa ja perus kierrevaparit.

Eli haussa 120mm akselilla kasettitakanapa?