Road Rage - tarinoita liikenteestä

Tähän auttaa kun opettelee sellaisen mielentilan, ettei ole ikinä itse väärässä.

Tää muuten auttaa monessa muussakin asiassa ja tekee ihmisestä esim. miellyttävän kumppanin ja parasta mahdollista ryyppyseuraa.

5 Likes

Siis mut meinas kuorma-auto tänään ajaa Tavastian edessä lyttyyn. Ajelin siinä semmosta rauhallista tahtia mitä nyt autot ja ratikatkin, niin tää kuorkkikuski ajoi rinnalle, hidasti oikein mehukkaasti ja alkoi siirtyä kohti tien reunaa missä mä ajoin. Onneksi sain väistettyä mut siis huh.

3 Likes

Mitkä autot

Emmä tiedä tarkemmin mut semmoset missä on neljä pyörää ja sanoo vrum vrum

2 Likes

Tässäki tilanteessa ois helpompaa alkaa vaan lukolla moksimaan sitä autoo niin tietää sekin et kuka on väärässä ja kuka ei

3 Likes

Hyvä vinkki, pidän mielessä :grin::grin:

Oon kuullut, että ihan pelkkä auton koputtelu ohi ajaessa on aika jees. Yleensä jo se riittää saamaan reaktion, että joku kehtaa koskea siihen rakkaaseen alumiiniarkkuun ja sillä tavalla osoittaa ettei autoilija toiminut tilanteessa oikein. Pitää kyllä olla sen jälkeen skarppina ettei tule mitään välitöntä kostotointa perään. Tätä kuulemma harrastetaan esim. väärin pysäköityjen autojen kanssa joissa on joku sisällä.

2 Likes

En tiedä ragesko kukaan, mutta tänään kun pyöräilin ajoradan yli, niin ympyrästä poistuva autoilija sai auton keulan aika lähelle mun takarengasta. Sen jälkeen kun olin jo kerinnyt alta kokonaan pois, niin meni ehkä sekunti tai puoltoista, kun se painoi jarrut pohjaan. En tiedä räpläskö puhelinta, vai oliko sillä vaan vanhuksen refleksit. Näytin peukkua.

2 Likes

Tämä on semmonen tapa joka kantsii kitkeä. Kaistan keskelle vaan tai pikkusen keskilinjan oikealle puolelle, jotta tapaukset ylipäätään vähenee ja kun joku siltikin kiilaa, on itellä tilaa tehdä väistöliikkeitä tai esim. vetää U-lukko ja paiskata se bussin kylkeen, kuten ite joskus. Tietenkin vain kuskin huomion herättämiseksi koska olin vaarassa.

9 Likes

Tuossa on kaiken lisäksi sporakiskot eli paikka kaistalla pitää joka tapauksessa valita myös suhteessa niihin. Kiskojen oikealla puolella päätyy turhan helposti alle ovenmitan päähän pysäköidyistä autoista tai on muuten vaan ahdasta, joten yleensä paras paikka on keskellä kaistaa kiskojen välissä. Tietysti käännökset ja vaihteiden ym. navigointi pitää ottaa myös huomioon.

2 Likes

Joo siis nykyään ajelen yleisesti ottaen keskellä kaistaa. Mut sporakiskot pelottaa, niin tossa kohtaa olin asemoitunut niiiden välttely mielessä reunaan.

eiks se kiskojen ns vasen puoli oo sit ihan jees, siellä mä ainakin ajan aina eli täysin keskellä :smiley: eipä oo tullu kukaan hetkeen ainakaan ohi siitä ja suosittelen.

ettei mee täysin offtopiciks niin eilen tynnyrintekijänkadulla olin käätymässä oikeelle suuntana vanha talvitie ja siinä joku kaveri änki ohi viimeisellä viidellä metrillä liinat kiinni ja mä meen oikealta ohi ja jäbä vetää töötin pohjaan, hetken ku oon ajellu nii kaveri tulee viereen huutamaan et mitä mä tein väärin??? kysyin et onko sulla kova kiire johonki ku sä tollelen töhöilet niin vastaus oli kyllä ja päätepiste teurastamon lidl.

7 Likes

Aika lyhyellä etapilla,Vanha Ylioppilastalo - Kauppatori -välillä ainakin kolme taksia ehti kiilata sulkuviivojen yli eteen valojen välissä, vaan että jouduin sit odottelemaan niiden takana valojen vaihtumista. Ei mitään järkee ohittaa noin lyhyellä matkalla, luulis että olisi ratin takana tajuttu että ei ehdi niillä vihreillä kuitenkaan :face_with_raised_eyebrow:

Tän takia vältän yleensä tiettyjä reittejä ydinkeskustassa

3 Likes

Eilen ruoholahes odottelin nätisti auton takana punaisissa valmiina kääntyy vasemmalle. Vihreät tuli niin autoilijalla ei ollukaan kiire mihinkään. Aattelin enste, että puhelin, kun samalla lähin ohittaan oikealta. Siinä sit huomasin, että just rinnalla ollessa (ja vielä kurvissa) autoilija ottaakin sen puhelimen esiin ja sit alkaa näpräys. Sit kun se havaitsee mut konepellin vieressä niin sit löyty kaasujalka. Tämän jälkkeen kiilausta ja reitin sulkua ja aivan helvetinmoista käsien heiluttelua auton sisällä, että meepä pyöräilijä tuonne pyöräväylälle. Metroaseman kohdalla punaiset. Autoilija suht rauhallisesti pyytää käyttää pyörätietä, minä kirosanan saattelemana pyydän laittaa sen puhelimen sinne jonnekin.

Edellisen takia en olis tätä tullu postaamaan, mutta kun siihen tulee joku täysin ulkopuolinen jalankulkija aukoo mulle päätä siitä tilanteesta. Toisilla on pokkaa puuttua tilanteeseen vaikka ei ole mitään käsitystä siitä mitä on tapahtunut aikasemmin.

Oli tuon reisun aikana pari muutakin tapahtumaa. Pahin oli kuitenkin se, kun omalla väylällä ajoin ja viereisellä jalankulkuväylällä olevat koiran ulkoiluttajat siinä rupatteli. Eikö se toinen koira singahtanu sinne pyöräväylän puolelle (ei mun takia vaan sen toisen vieraan koiran takia). Siinä oli törmäys tosi lähellä. Oon pyrkiny pitää välit kunnossa koiranulkoiluttajiin sen yhen tapauksen jälkeen, mutta nyt haksahdin. Onneksi osaan kirota.

1 Like

joo ohikulkijoille tullu kans vittuiltua tässä. mitä helvettiä ne oikeen selittää?

2 Likes

Joo auton koputtelu herättää melkoisia tunteita. Viimeisin ajaessani Roihupellosta Viikin suuntaan myötätuulta alamäessä, kevlille tulee auto ajoradalta yhtäkkiä aivan vitun lujaa suoraan kohti. Auto jarruttaa lujaa, mä jarrutan lujaa. Suuri vammautumisen mahdollisuudesta vittuuntuminen ehtii nousta pintaan alle sekunnissa, ja kun onnistun väistämään autoa, lyön sivulasiin kädellä ja jatkan matkaa.

Kuski nousee autosta, lähtee juoksemaan perään huutaen “Tuu tänne sanoo niin ei tarvi hakata autoa saatana!!”. Päätänkin tosiaan mennä sinne kysymään, että mitä ihmettä oikein puuhaa. Oli kuulemma pakko ajaa täysiä kaistan yli kevlille, olisi muuten törmännyt vastaantulevaan autoon ja olisi voinut käydä huonosti. Oli pysäköimässä autoa siihen kevlille, jotain raksajuttuja. Huomioliivi, valkoinen raksakypärä ja kaikki.

2 Likes

Parasta ku huudellaan juttelemaan mut sit ajetaan vauhdilla poies :smiley:

1 Like

Haha.

En ole tämän kerran jälkeen koputellut autoja, mutta ehkä pitäs taas joskus.

1 Like

Ohhoh, kun millään muulla ei ole väliä kuin päästä huutamaan pyöräilijälle :smiley:

Yksi tämän hetken inhokkipaikoista on muuten DIAKin kohdalla oleva väliaikainen (?) työmaan aiheuttama liikenneympyrä. Joka päivä, molempiin suuntiin, joku meinaa ajaa päälle. Tänään joku kyllästyneen näköinen mamma taas oikein aggretööttäsi, kun joutui tekemään äkkijarrutuksen. Varmaan itselleen.

2 Likes