Rengasarvostelut

nolla flättiä viimetalvena suomen tampereessa. nano oli vaan takana, edessä oli schwalben joku nasta.

emmää sillä ajellu juurikaan kaupungin ulkopuolella, että ehkä periferioiden tappajasepeli on tappavampaa? mutta kokeile. jos sijaitset tampereella niin multa vois yhden nanon saada edukkaasti kunhan ensin varmistan että se panasonikki menee ja pyörii.

kyllä mää siitä nanosta ihan pidin mut jotenki aattelin et paljon nappulaa on paljon mut enemmä on aina enemmä ja sit tuliki toi fire cross postissa.

Aikanaan pari talvea nanoilla ajanenaan (tosin tuolloin Kotkassa ja tappajasepeli oli miedompaa laatua) aivan hyvä. Nolla flättiä sisureilla.

Mulla on ollut takana kaks tai kolme talvea sisurin kanssa Smart Sam (ei plus) ja nolla flättiä. En tiiä onko ominaisuuksiltaan muuten minkälainen, mut kuvio ainakin sen verran harva, ettei mee lumesta tukkoon. Naurettavan halpa rengas myös.

Tässä oot mun mielestä oikeilla jäljillä.

En nyt muista mitkä Schwalbet nää oli, mutta eka flätti ikinä tuli eilen vai mikä päivä, ja nää oli kuitenkin jo tässä kunnossa. Arvostan!

Kuvassa mukana myös uusi krokotiilinkyynel verrokiksi, kokeilen näitä nyt seuraavaksi.

Helsingin kadut ja Gatorskin + 4season 32mm fiksihommissa siihen asti että pannut liukkaalla, vai joku välikauden rengasratkaisu max 38mm leveenä, siihen asti että siirtyminen talvipyörään/talvirenkaisiin? Ja mitkä ne renkaat olisivat sinulla?

2 Likes

Rehdisti etuajassa talvipyörä kehiin

Mä haluun kans tietää. Onko se Pirelli cinturato velo 35mm hyvä, tai siis parempi kuin 4season 32mm edessä? Wtb nano edelleen se nappula joka kestää?

1 Like

X-one? Allround tai semmone missä on snadimmat pylpyrät.

1 Like

Ainakin 4seasonista tulee tappajasepeli läpi, en suosittelisi sepelikaudelle ilman pistosuojanauhoja.

Oikeesti. Ei oo vuoteen yhtään flättiä 4seasonilla. Ajoa varmaan 4tkm nyt ainakin silleen että 4seasoneita edessä tai takana.

Voi olla, yhden keihäänkärjen kuitenkin olen 4seasonista itse kaivanut lenkillä jossain espoossa ja sen jälkeen käyttänyt niitä vain pistosuojanauhojen kanssa.

Kyl mä uskon että 4seasoneillakin tulee flättejä. :slight_smile:

Noh. Ehkäpä mä lyön ne schwalben marathonit taas eteen ja taakse 4season kun ajo on pääosin keskustassa ja se on kohtuullisen sulaa kuitenkin.

Onko hajua mahtuuko toi wtb nano 40 steamrollerissa pyörimään?

Taakse mahtuu, eteen mahtuu jos pitää paineet alle 2 bar. Kehänä TB14.

1 Like

no meikäläinenhän on ajellu edessä contin terra speed 35mm ja takana gravel king ss, mutta tänään kun joudun kulkemaan julkisilla ja muutenkin jalkautumaan tuon lauantaisen puukontaktin jälkeen niin huomasin suomen tampereessa jäätä maassa. KESKELLÄ PÄIVÄÄ!

eli saattaapa olla että vaihdan sen mun schwalben 42mm nastarenkaan ainakin eteen. ehkä sen fire crossin taakse ja sama se on sitten pistää 44/19 välityskin ja pitkät kalsarit päähän.

3 Likes

Gravelkingit 40mm mahtui. Eiköhän nanokin. Edit: r460 vanteena.

1 Like

Jos ettisin kuten ehkä etinkin jotain non-tubeless nappulakumia fiksiin niin laittaisin varmaan tällä hetkellä Conti AT Ride. Contille tyypillisesti vähän alimittaiset eli 37-38mm true, on pistosuojaa ja paremman näköinen kuvio kuin Nanossa. Ja en mä muutenkaan Nanosta juuri välitä, todella sketchyt pito-ominaisuudet.

2 Likes

Oho. Ihan puskista halpa ja ihan asiallisen näköinen vaihtoehto. Kiitos!

Aivan joo, elikkä Continentalin laatuongelmat. Nojoo, onhan noita nähty: mulla oli yks runkovikainen GP4000S2, toinen GP5000 joka mureni käsiin (katso kuva) ja Tikkellä levis pari rengasta kyljestä. Runkovikaisen nelitonnisen tilalle sain uuden viistonnisen, murentuneen tilalle oisivat antaneet uuden jos oisin lähettäny sen Saksaan.

Eipä siinä mitään, mulla on ollut myös kaksi aivan moitteetonta GP5000:a. Näkisin että jos saan selkeesti paskan renkaan niin eiköhän ne uuteen vaihdeta. Paras syy ostaa GP5000 on se että ei sen parempaa tube type clincher -rengasta taida olla olemassa sellaiseen allround-maantiepyöräilyyn. Nopeampia on, kestävämpiä on, mutta GP5000 on mulle just sweet spotissa.

2 Likes