Rengasarvostelut

Onkos kellään vinkkejä hyvistä 23-25mm renkaista? Alla olevat 23mm Michelin Meganiumit alkaa olla parin kesän jäljilta kankailla ja pitäisi keksi jotkut hyvät renkaat. Mustat pitää olla.

schwalben 25mm stelviot on olleet pari viikkoa alla, ei valittamista, on mustat. saa 23mm myös, en tosin ole selvillä löytyykö Hgistä, nää tuli kimppakyydillä Saksasta.

edith: niin näähän on sinkulointikäytössä eli jos rauta-ankka meinaat skidailla takarenkulin heti kankaille niin kestosta ei ole mitn kokemusta. joku pistosuojaus näissä vissiin on.

Contin Gatorskinit, mitkä ne oikeesti on “Duraskin” tai jotain? Kestävät hyvin ja näyttää suhteellisen hyviltä IMO. Kestävät skiddailua ja tsadin rouheita katuja hyvin. Mulla on kokoa 700x23 mutta skidisti paksummat vois olla myös kivat.

ja www.probikekit.comissa on ehkä maailman halvimmat hinnat plus bonarina ilmaiset postit Suomeen.
(^ valuuttakurssit tjsp. muuttuneet sitten tämän viestin)

Contin Grand Prix 4season 28mm alla. Näissä on duraskin-pistosuojaus. Vähän isompi ilmatila on kiva. Tautinen pito, joka ei mun mielestä kesäfiksikäyttöön takarenkaassa oo erityisen hyvä asia. Helvetin vaikea saada lukkoon ja kuluu nopee. Halvemmat ois oikeestaan varmaan parempia takarenkaiksi. Vittoria Zaffiro ainakin oli kovempaa kumia selkeesti, sai helpommin lukkoon ja kesti kauemmin. Mutta tästä voi olla monta mieltä onko se hyvä vai huono. Ehkä mun pitäs laittaa sellanen Conti Hometrainer taakse…

Mikäli saat käsiisi Panaracerin T-servejä tai misukkalaisen Krylion Carboneja, voit olla pitkään tyytyväinen

Uheiluaitassa oli Schwalben Blizzardeja (25mm, musta) hintaan 20e kpl. Ne on nyt loppu, mutta ens viikolla pitäis tulla lisää. On pistosuojattu ja muutenkin hyvä edullinen perusrenkula.

Komppailen noita blizzardeja. Ostin kokeeksi ja tänne asti erittäin tyytis. Märkäpidosta ei vielä tietoa, mutta eiköhän sekin selviä. On kevyet ja liikkuvat varsin livakasti.

Mitä noista suosittelemistanne (Gatorskin, Vittoria Zaffiro, Blizzard) saa värillisinä? Tai ootteko jossain törmänneet rengasarvioihin joissa olisi mukana vain värilliset renkaat…

Zaffiro Prota saa ainakin. Misukoita saa useassa eri väriplaadussa.

Dia Compe:n Gran Compe SS:ää saa hifistely-meininkiin neonpinkkinä, vihreenä ja valkosena. Ei taida vaan löytyä kulmakaupan hyllystä. Ajattelin itse kokeilla seuraavana Tufon tuubeja avovanteille (Tubular Clincher), kellään kokemuksia niistä?

Vittoria Rubino Protakin saa eri värikomboilla. Meitsi diggaa.

Tiiättekö jotain ei-överikalliita tuubeja missä olis sidewallit joko valkoset tai beiget, eli vintage-maiset? Omassa pyörässä nyt Vittoria Corsa CX 21mm tuubit, aika terhakat on, eli tykkään, mutta semmoset pyörään paremmin sopivat vois olla paikoillaan.

Ite ostin just jonku 23mm schwalben tuubin annankadun urheiluaitasta. Oon ihan noob noiden tuubien kanssa, mut joku ihan perusnakki se on ja parikymppiä oli hinta. Tommoset kellertävät reunat siinä on.

Hot tipsan! Stokkan fillariosastolla oli vittorian tuubeja myynnissä! 4 real!

ninja-edit: värejä en tutkinut, olin jokseenkin pöllämystynyt pelkästä verkkokalvoille osuneesta tuubipariskunnasta.

Joo, Stokkalla tosiaan ollut sellaset Vittorian Rallyt muistaakseni 20EUR/kpl. Ihan old-schoolin näköset, beiget sivut. 120tpi perus-setit.

Vittorian Randonneurit 28mm, joka oikeasti lähempänä 25 millisiä, on kyl palvellut enemmän ku priimasti. Kertaakaan en o edes lasiinajaessa saanu paukkumaan. Kulutuspintaa reilusti et kestää varsinki takana hemmetin hyvin. 23mm Rubinoilla ajelin pari vuotta jotka otti terävistä kivistäkin läpiosumaa tod. helposti. Tai vieläkin edessä oon perus Rubinoja pitäny kun ei milliäkään isommat mahdu… On kyllä nekin hintansa väärti kun joskus niitä kybän kipale sain poistettua.

Kenda Kwestit on hyvät ja edukkaat.

GG-Luumis - 1 hour ago » Kenda Kwestit on hyvät ja edukkaat.
komppaan tätä. ja niitä löytyy ainakin suomen urheiluaitasta

Jees, nyt oon rullannu viimeisen viikon uusilla misukan dynamic kumeksilla.
Otin eteen ja taakse 25mm versiot. nää ei ollut todellakaan pahan hintaiset (8e kpl @ CRC + posti) ja rulla kyllä niin hyvin kun kapea ja suht sliksi rengas rullaa. Oon koittanut vähentää skiddaamista koska mulla ei oo rahaa ostaa jatkuvasti uusia kumeksia joten en pysty sanomaan niiden kestävyydestä siinä touhussa mitään. Ihan ongelmitta mulla noihin 9-10baria laitoin vaikka kylessä lukee max 7, tosin noi on useemmiten vedetty reippaasti alakanttiin…

edukkaat kumit esim. käyttöpyörään, ei mitään huono sanottavaa (vielä). nuff said.

Ei voi kyl noit kendan kwestei suositella. Keräävät kiviä eikä pistosuojauskaan ole mitään huippua. Viime syksyn ja tämän kevään jäljeltä kumegset ovat täysin reikäjuustoa. Esim misukan krylionit 25mm ovat olleet oikein hjuvat. Samoin ultremot, mut niis on ilmatilaa aika hintsusti, joten kaupungissa eivät ole ideaaliset. Lisäksi viiltyvät sivusta auki aika herkästi. Vittorian cross xn on kyllä mukavin rengas mitä on tullu ajettua mut kuluu silmissä. Niin ja mähän en mitään fixistelystä tiedä - vielä :wink: