Pyöräkolari uutisissa

Tahmatassu - 14:13, 20.5.2020 » Moniko teistä on ollut keskiverto kuorma-auton kuskin paikalla ja silmäillyt peilien näkyvyyttä? Tai ehkä kuorkista puuttui peilit... Sitten vielä puhe siitä kuinka risteys on muka suunniteltu paskasti pyörille niin veikkaan että risteys on tehty tuttuun tapaan autoilun ehdoilla ja mahdollinen pyörätien suunnittelusta vastaava ei edes aja pyörää.
Tahmis osaa puhua asiaakin, vai ymmärsinkö väärin. Olen ollut ja välillä olen raskaaman ajoneuvon puikoissa ja tulee peilit säädettyä itselle sopivaksi, ei siis niin että saan ripset laitettua niiden avulla.

Jotkut risteykset tuntuvat olevan suuniteltu metodilla, näyttää hyvältä paperilla, eivätkä toimi autoille ja kaikkein vähiten kevyenliikenteen ehdoilla.

Edit. Sairaalan pediltä… sopii parhaiten yölliseen snäkäri kiilailuun.

lluque - 12:47, 20.5.2020 » Tällaisia kulttuurimaista tunnettuja ratkaisuja soisi näkevän ainakin vilkkaimmissa risteyksissä. https://vimeo.com/86721046
Tässäkään ratkaisussa ei peileistä enää näe saapuvaa pyörää, jos moottoriajoneuvo on jo ristysalueella (=osittain kääntynyt). Vaikkakin muuten ihan kelpoa suunnittelua.

Sitä mietiskelen että eikö noille viestimien pyöräilijäntappouutisten kommentoijille ikinä tuu semmosta oloo ku ovat ryhtymässä naputtamaan senkertaista muunnelmaa ajatelmasta Ei Sairaalassa Tai Sinkkiarkussa Lohduta Että Olin Oikeassa ™, että a) tää on ehkä vähä jo kulunu läppä ja/tai että b) tää ei oikeestaan oo niin kuolemattoman hienosti sanailtu sit lopulta kuitenkaan. Vai aatteleeko ne iha tosissansa että tämäpä se on tuorella tavalla ja nasevasti laitettu tällä lailla tämä.

e. Hmmm idis! Saakeli oliskos hieno jos keräiski kaikki eri variaatiot tosta idioottimaisesta paskatoistelusta aina talteen. Ja sit ku kamaa rupeis olemaan niin vois jaotella eri minigenreihin.

e2. Löyty näköjään myös pyöräilijän kuolinuutisen kommenteista.

Herttoniemen pyöräturmassa kuoli arvostettu kääntäjä Tarja Roinila – ”Suomalainen kirjallisuuskenttä menettää aivan mittaamattoman aarteen”

ohhoh

E: keskustelu ilmeisesti siirtynyt syyttämään enemmänkin infraa, heti kun asia saa kasvot… ?

Konsta - 15:05, 20.5.2020 » Sitä mietiskelen että eikö noille viestimien pyöräilijäntappouutisten kommentoijille ikinä tuu semmosta oloo ku ovat ryhtymässä naputtamaan senkertaista muunnelmaa ajatelmasta Ei Sairaalassa Tai Sinkkiarkussa Lohduta Että Olin Oikeassa ™, että a) tää on ehkä vähä jo kulunu läppä ja/tai että b) tää ei oikeestaan oo niin kuolemattoman hienosti sanailtu sit lopulta kuitenkaan. Vai aatteleeko ne iha tosissansa että tämäpä se on tuorella tavalla ja nasevasti laitettu tällä lailla tämä. e. Hmmm idis! Saakeli oliskos hieno jos keräiski kaikki eri variaatiot tosta idioottimaisesta paskatoistelusta aina talteen. Ja sit ku kamaa rupeis olemaan niin vois jaotella eri minigenreihin. e2. Löyty näköjään myös pyöräilijän kuolinuutisen kommenteista.
Noi kun keräisi projektina vaikka viimeisen viiden vuoden ajalta kommenttikentistä niin saisi aika surullisen mutta rehellisen esimerkin siitä miten tymejä ihmiset on.

Paljon tässä mainittu tuota Hertsikan liikenteen poikkeusjärjestelyä yhtenä tekijänä onnettomuuteen. Samat järjestelyt ovat oman kokemuksen mukaan kasvattaneet myös Sahaajankadun liikennettä huomattavasti viimevuosina. Siinäpä vasta kunnon kiihdettelysuora autoille, ja kelvi vaihtaa mukavasti tien puolta kesken kaiken. Oli melko vituttava katu, jo ennen kasvanutta liikenne määrää.
Muinoin luin jostain, että myös Roihuvuorentien sujuvuutta ajateltiin parantaa mahdollisena raskaan liikenteen reittinä (tyyliin liikenneympyrää ostarin kohdille tms) Täällähän tunnetusti autot ajelee jalkakäytävillä kun eivät jaksa odotella pysäkillä olevien bussien takana.

jboman - 15:42, 20.5.2020 » [Herttoniemen pyöräturmassa kuoli arvostettu kääntäjä Tarja Roinila – ”Suomalainen kirjallisuuskenttä menettää aivan mittaamattoman aarteen”](https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006513569.html) ohhoh E: keskustelu ilmeisesti siirtynyt syyttämään enemmänkin infraa, heti kun asia saa kasvot.... ?
Näin ei käynyt, kun Perttu Häkkinen kuoli.
Tee - 16:28, 20.5.2020 » Muinoin luin jostain, että myös Roihuvuorentien sujuvuutta ajateltiin parantaa mahdollisena raskaan liikenteen reittinä (tyyliin liikenneympyrää ostarin kohdille tms) Täällähän tunnetusti autot ajelee jalkakäytävillä kun eivät jaksa odotella pysäkillä olevien bussien takana.
Joo, tämä näin. Sahaajankadun kelvijärjestely on melko hanurista, ja niin on toi Mekaanikonkatu>>Laivalahdenkatukin. Tai siis, itseäni ei haittaa ajaa siinä etelään päin mennessä ajorataa (kelvin ollessa toisella puolella tietä), mutta aina välillä siinäkin törmää niihin mulkvisteihin, jotka sitten ajavat töötti pohjassa perässä 'koulutusmielessä'. Ja Roihuvuorentiellä taloyhtiön pihaan kääntyminen oli myös sellaista venäläistä rulettia, kun ei ahkerasta viittomisesta huolimatta voinut luottaa siihen, ettei perästä tuleva auto aja päältä kun lähtee kääntymään.

Mitä mieltä porukka on lautatarhankatu x sörnäistenkadusta? Siellä on hyvin hauskaa seurata kuinka muut ajelee.

Porukka on mieltä että Lautatarhankatu ajetaan alas ajorataa. Se on osa mun kakkoskommuuttia, ja pari kertaa olen hellästi pusutellut Sörnäistenkadulta tulevaa autoa, kun liikenne on estänyt ajoradalle siirtymisen.

Lautatarhankatu ajetaan ylös myös ajorataa, jos kelvillä on autoja parkissa, ja yleensä on.

Konsta - 15:05, 20.5.2020 » Sitä mietiskelen että eikö noille viestimien pyöräilijäntappouutisten kommentoijille ikinä tuu semmosta oloo ku ovat ryhtymässä naputtamaan senkertaista muunnelmaa ajatelmasta Ei Sairaalassa Tai Sinkkiarkussa Lohduta Että Olin Oikeassa ™, että a) tää on ehkä vähä jo kulunu läppä ja/tai että b) tää ei oikeestaan oo niin kuolemattoman hienosti sanailtu sit lopulta kuitenkaan. Vai aatteleeko ne iha tosissansa että tämäpä se on tuorella tavalla ja nasevasti laitettu tällä lailla tämä.
Lähen nyt tähän ihan vilpittömin mielin kyökkipsykologisoimaan, että tämmönen [i]rationalisointi[/i] on ihmismielen tapa selvitä tällaisesta tilanteesta, jossa käsiteltävä asia on se, että joku (joka olisin voinut olla minä tai joku läheiseni) on nyt vaan pyyhkäisty pois elävien kirjoista persoonattomalla ja satunnaisen tuntuisella tavalla.

Tuota “kannattaa vaan heikompana aina kattoa, ettei kukaan tuu päälle” -mantraa hokemalla tehdään primitiivisellä tasolla maailmasta taas ehjempää ja hallittavissa olevampaa. Saadaan se ajatus, että kumppanini/äitini/lapseni/jokumuuläheisenijokapyöräilee ei ole välittömässä vaarassa kuolla satunnaisesti liikenteessä, koskapa älyää kattoa heikompana silloinkin, kun muiden pitäs väistää. Koska olen sille näin sanonut.

Jotain tämmöstä tuossa varmaan on. Kyllä se kuolema järkyttää niitäkin, jotka sen kohdatessaan kuulostavat vain tunnekylmiltä ihmiskyrviltä.

Rolling Resistance - 14:41, 20.5.2020 »
lluque - 12:47, 20.5.2020 » Tällaisia kulttuurimaista tunnettuja ratkaisuja soisi näkevän ainakin vilkkaimmissa risteyksissä. https://vimeo.com/86721046
Tässäkään ratkaisussa ei peileistä enää näe saapuvaa pyörää, jos moottoriajoneuvo on jo ristysalueella (=osittain kääntynyt). Vaikkakin muuten ihan kelpoa suunnittelua.
Myös noi jalankulkijoille jätetyt saarekkeet ajoradan ja pyörätien välissä ovat alttiita keräämään valoissa odottelevia jalankulkijoita pyrötielle kun liikkeellä on vähäänkään enemmän kuin kolme ihmistä jalan. Sama virhe tehty Turun Puutarhakadun uudella pyörätiellä, jossa kyseisen saarekkeen leveys noin yhden hartiamitan.
Tee - 16:28, 20.5.2020 » Muinoin luin jostain, että myös Roihuvuorentien sujuvuutta ajateltiin parantaa mahdollisena raskaan liikenteen reittinä (tyyliin liikenneympyrää ostarin kohdille tms) Täällähän tunnetusti autot ajelee jalkakäytävillä kun eivät jaksa odotella pysäkillä olevien bussien takana.
Roihikan ostarin risteykseen suunniteltu liikenneympyrä on tulossa sellaiseksi kuin on siksi, että se on ainoa/mahdollisin/järkevin/tjsp reitti vetää erikoiskuljetuksia Laajikaan, Santikseen jne.

Mainitun erikoiskuljetuksen ajaminen ao reittiä vaatii tulevaisuudessa mm liikenneympyrän keskelle tulevan tilataideteoksen - tms- poistamisen kuljetuksen ajaksi. Erikoistilannehommia siis - ei rekkaralli-illuminaatin tai liikenneympyräveljeskunnan kieroja juonia - vaikka mistä sitä minäkään mitään oikeastaan tiedän…?

No hyvä ettei mitään rekkarallia olisi tulossa. Vähän epämääräiset muistikuvat siitä ostarin suunnitelmasta mulla. Mutta vaikeeta on kyllä ymmärtää, miten tuota tietä pitkin olisi helpompaa viedä isoja erikois-kuljetuksia kuin esim Sahaajankatua pitkin.
End of OT pyöräonnettomuus topissa

oma ukkini auton ratissa :frowning: ei tahallaan tietenkään, mutta oon tässä yrittänyt pommittaa puhelimella poliisia, että ottaisivat siltä jo sen kortin pois! ois pitäny ottaa mun mielestä jo 10 vuotta sitten tai aiemmin… ja mun mielestä vois olla vuosittain inssi eläkeikäsille esim. katsastuksen yhteydessä, että joku kävis niiden vanhempien henkilöiden kyydissä vähän istumassa ja feelistelemässä kuinka sujuu vai rupeeko ns. “kuumottaa”

…Noniin kytät soitti takas ja vasikoin ukkini, lupasivat kirjata tutkintaan terveiset.

vvaltsu - 10:16, 20.5.2020 » Ja oli äärimmäisen kova paikka tälle asfalttiauton kuskille myös, kun oli tajunnut, mitä on käynyt. Aivan hirvittävä tapaus [i]kaikille[/i] osallisille ja heidän lähipiirilleen. Silti, olen tämän tiedon varassa samaa mieltä kuin muutkin: tuottamuksellinen teko ja syylliset vastuuseen. Eritoten kiinnostaisi tietää, että saako tällaisen surmanloukun piirtänyt liikennesuunnittelija mitään sanktioita, tuskinpa. Asfalttiauton kuljettaja saa varmasti kärsiä tästä lopun ikäänsä ilman tuomiotakin, joten lynkkausjoukko voi puolestani suunnata sinne infrasuunnittelijoiden juttusille. Disclaimer: en siis ole autonkuljettajan puolella enkä ole sitä mieltä, että katumus ja syyllisyydentunto on riittää rangaistukseksi, mutta kyllä niissäkin on melkoinen pieti kannettavaksi.
Joo, koville [näyttää](https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006520748.html) ottavan syyllisyydentunnon kanssa.

Joo mut kato ei sitä viitti katumuksen ja syyllisyydentunnon lisäks ottaa enää enempää pietejä kannettavaks hei. Kyllä mä ymmärrän. Nyt vaan lynkkausjoukot surmanloukun piirtäjän kotiovelle! Vittu niitä piirtäjiä. Aina pääsemässä kuin koira veräjästä!

Tämähän on meikäläisen oikeuslaitoksen perusjuttu. Ohjeistetaan tietysti kiistämään alussa kaikki, jotta sitten vasta näyttöjen kautta tulee tuomio jota toki sitten koitetaan pumpata alas kaikilla keinoilla. Esimerkiksi toitottamalla, että “tekijä katuu kovasti”.

Damn, ei kyl oma omatunto antais periksi väittää tommosta, jos loppupeleissä ois kuitenkin oma syy et tappo jonkun

Jenssen - 16:57, 27.5.2020 » Damn, ei kyl oma omatunto antais periksi väittää tommosta, jos loppupeleissä ois kuitenkin oma syy et tappo jonkun
No ehkä tossa kiistetään ettei esim syyllistynyt törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen vaan ehkä vaan tavalliseen liikenneturvallisuuden vaarantamiseen.

Tossa ehkä keissinä vois olla vähän ajateltavaa noiden liikennejärjestelyjen toteuttajalle, jos tosiaan iso liikennemäärä poikkeusreitin takia ohjataan tonne oikealle. Nuolivalo vois olla paikallaan.