Projektin budjetointi - esimerkkejä

eikuhei olihan mun eka saksan zygä, kalkhoff-mtb-konversio, vielä mainittuu inseraaki halvempi: femman verran ojensin euroopan yhteisvaluuttaa vähäsesti teutonia virkkaneelle trokarille myhkäsel kirppiksel. kuumuusasteesta utelun äijä kuittas skrivaamalla sanaakaan sanomatta virallisen kuitin. omalta pihalta oli joku sitte runkolukkosen aarteeni vieläpä lipastanu. tarpeeseen tais mennä.

ei tartte polttaa massii mankeleihi kulutusbabyloonias hei.

vallengrach - 17:53, 30.1.2013 » Hiluja ku vertaa siihen mitä on mennyt laageriin.
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m9u95l9dqu1qzwfwso1_500.gif

Edit. Eka konversio tais maksaa sen verran ku kilikolimaali ja -lakka + tankoteipit maksaa biltsussa.
Edit2. …ja kaks kybää ekotorille.

E: Dodiin meni vähän yli tonni.

Garan budjetti näyttää seuraavalta:

  • Runkosetti (töineen) 400 €
  • Keskiö 40 €
  • Tolppa 45 €
  • Kiekot 200 €
  • Ohjainlaakeri 40 €
  • Kammet 100-200 €
  • Kumit 50 €
  • Polkimet 10 €
  • Satula 20 €
  • Stemmi + stonga 50 €

Yhteensä: n. 1000 €. Osa käytettyä, osa uutta ja osa otettu vanhoista kasauksista.

Uuden Leaderin hinta on taas about 600 €. 29erin hinta asettunee n. 800 euroon, sis. työt, sillä lähinnä käytettyä osaa.

E: Tonnia oon pitäny kipurajana. Kyllähän sen yli sais rahaa laitettua, mutta alle sen saa varsin toimivaa.

Runko custom maali dodici mara+laakeri: 600€
Kiekot phil lf+vo+takaratas phil: 430€
Kumit: 65€
Voimansiirto kammet, keskiö ratas: 320€
Ketju: 50€
Polkimet: 50+20€: 70€
Istuin ja tolppa: 140€
Ohjaamo: 85€
jarru: 40€

=about 1800€

Eihän tota oo koskaan uskaltanut laskea, dodicissa taitaa olla kiinni pääomaa eniten omistamistani pyöristä.

Samps - 18:23, 30.1.2013 » Tulipas hyvään paikkaan tää lanka, juur järjestelin viimevuoden lappuja ja tutkin mitä on tullu ostettua. Dodi söi kyllä enemmän kun olin budjetoinut, tässä nyt ihan kaikki mikä tuossa on kiinni: Runkosetti + ohjainlaakeri: 705 Stemmi + Tanko + Teippi: 68 + 43 + 11 Jarruhärvelit: 49 Clamppi + Tolppa + Penkki: 22 + 87 + 102 Kammet + Keskiö + Ketju: 179 Polkimet: 62 Kiekot + Ratas: 449 Kumet: 32 + 33 = 1842€ Eipähän onneksi tarvii tänä vuonna ostaa uusia fillareita kun kaikki on valmiina.
aha, aika samoilla budjeteilla mennään
Samps - 18:23, 30.1.2013 » E: Dodiin meni vähän yli tonni.
tä?
RTZ - 15:58, 30.1.2013 »
jukkas - 15:39, 30.1.2013 »
maza- - 14:55, 30.1.2013 » ^näitä katsoessa mun rossinhan on aika asiallinen ensimmäiseks yksivaihteiseksi. :D
Eipä ole koska konversio.
Tää konversiodissaus on vähän niinkuin Rimbaud aktiivirunoilun lopetettuaan nimittämässä omaa runouttaan tiskivedeksi.
Osuvasti ilmaistu! Jätin tosin hymiön tarkoituksella pois (nimenomaan koska ajatellaan konversion olevan usein vasta ensiaskel kohti skenen ydintä) ja taaperoin toisaalta vielä itsekin konversioasteella.

Houlou aloitti sitten isojen poikien pelin. Omista olen tippunut jo kärryiltä, mutta kai niihin muutama satanen on mennyt.

Talvipyörä:
NS Bikes Surge kompliitti sekalaisilla osilla noin 480e.

Nojaa. Kyl mä luulen että en vielä isojen poikien pöksyihin pääse. Eiköhän täällä oo 2,5-3 kilon jalkinetta kulkinetta

W1Nin projekteja odotellessa. Ja mannise.

houlou - 18:42, 30.1.2013 »
Samps - 18:23, 30.1.2013 » E: Dodiin meni vähän yli tonni.
tä?
Alko ahistaa tuon numeron katseleminen. No tuossa se nyt on kuitenkin teikäläisen lainauksessa. :)

Piti tätä lukiessani itsekin kaivella sähköposteja ja selvittää paljonko Nelsoniin lopulta meni. Runko+kampisarja tuli käytettynä, suurin osa muista uutena, ja vähän päälle 900 laskujen mukaan. Rehellisyyden nimissä se on enemmän kuin luulin ja toivoin.

oma eka rakenteluprojekti vasta lähtökuopissa, muutama vuosi sitten tuli hankittua create mutta se on myyty pois. tällä kertaa ajattelin laittaa kerralla sen verran rahaa osiin ettei tartte heti olla uutta rakentamassa kun yläkerran pojilla on hifimmät komponentit.

Leo - 20:07, 30.1.2013 » W1Nin projekteja odotellessa.

Pyörä naapurilta ilmaiseksi.
Satula 20€
Tankonauhat 10€
Jarrukahvat 20€
Kiekot 90€
Yhteensä ehkä jotain 150€

Tosin toi kyllä siirtyy todennäköisesti takaisin vaihteelliseksi ja hankin jonkun aidon klassisen ratarungon tilalle. Budjettikin tulee varmasti silloin nousemaan.

http://farm9.staticflickr.com/8312/8054071128_ff52603eeb_z.jpg

olin jo laskenu low:n hinnan mut sit tulin ajatelleeks et uskaltaakohan noita hivenen tyyriimpiä ja helposti tunnistettavia ees tänne postailla niin tarkasti. Foorumia kuitenki lukee aika paljon jengiä ja en nyt uskois sen olevan mahdotonta et joku täysin ulkopuolinen tarkkailija tsekkailis tästä topicista esim yksittäisten osien hintoja ja rosvois.

Olen vähän paranoidi, kun kotivakuutuksessa on niin paskasti pyörät suojattu.

#fixyfeiminvarjopuolia

on kyllä joo aika ekan maailman ongelmia.

Eiköhän se oo niin, että jo tätä foorumia seuraamalla saa aika hyvän kuvan siitä mitkä pyörät ja osat on arvokkaita. Tää ketju ei miusta anna yhtään sen enempää rosmoille.

Pyörä lähtee, jos on lähteäkseen. Siihen asti huolellisuus ja lukko toimii.

Ja toki minuu kiinnostaa myös LOW:n loppusumma :wink: