Projektin budjetointi - esimerkkejä

^ Tää sirkuksen sikasiisti Rossin tuo aina mieleen oman ekan konversion jonka taisin onnistua loppupeleissä kasaamaan suurinpiirtein kolmeen ja puoleen sataan – ja olin onnellinen. Sen jälkeen olenkin haalinut osia aivan liikaa, “kustannustietoisesti” ja toisaalta sen kummemmin kokonaisuuksia laskematta. Ehkä parempi niin. Uskon kuitenkin yhä, että tää on nappikauppaa autoihin/moottoripyöriin yms. verrattuna.

Sirkus - 21:39, 29.1.2013 » http://farm9.staticflickr.com/8449/7913386300_a56a8c4488_z.jpg Aikoinaan Rossin-kompliitti 150e Haarukka 50e
Onko toi haarukka rossinin oma? sellanen helmiäisharmaa?

Joo, samanlaisesta pyörästä joka sulla ilmeisesti on… Oon kade :wink:

Pomppis
Runko + keula = 250€
Kiekot = 180€
Kampisetti + 42 ta spessun ratas = 130€
Laakeri + stemmi + tanko = 80€
Jarrut + kahvat = 80€
Tolppa + satula = löyty ennestään (70€)
Ketju + renkaat + vaijerit + yms = 70-80€

yht = n. 850€

Scandal on varmaan jossain 1500€ nurkilla, siihenkin tosin löyty jotain osia jo varastosta valmiina.

Tää on paha topicci.
Stratos alkuperäisessä asussaan:
Runko 330€
Voimansiirto 200€
kiekot 100€
Ohjaamo 100€
Istuinhommat 70€
yht. 800€ HUHHUH!!

Full NJS alle tonnin ei ole paha.

Lähes full. kiekot ja keskiö ilmeisesti jotain muuta.

olavi_takatalo - 14:11, 30.1.2013 » yht. 800€ HUHHUH!!
sama. hyvä pyörä halvalla ajoon. arvostan.

Mielec SSCX:
runko 230
haarukka 250
kiekot 300
kammet 30
jarrut 25
stemmi 10
kumit 10

tähän mennes

uupuu vielä:
satulatolppa, tolpan panta & hangeri
jarruvaijerit
ketjut
stonga
satula
ohjainlaakeri
keskiö
vapari

Nelsonia kun muistelee, niin:

runkosetti 300
kiekot 200
kumit 60
kammet ja polkusimet 160
ketjut, takaratas, ketjunkiristimet 60
ohjaamo 140
satula + tolppa 80
jarrut 60

≈1100

Äkkiä sitä hintaa kertyy.

ihanan kallista

Mun ensimmäinen (talvipyörä)konversio maksoi enintään pari kybää. Toisaalta se tuli Ouryjä, ketjuja ja käytettyjä nappularenkaita lukuunottamatta jätelavalta ja kierrätyskeskuksesta koko hoito. Okei, itsarikiekot oli lainassa toisesta pyörästä mutta ei niidenkään rahallinen arvo ollut kovin huomattava.

Rumahan tuo oli kuin faan mutta olin silti aivan liekeissä tolla muushatessani.

Tämä esimerkkinä siitä, ettei yhden fiksuttimen “rakentamiseen” välttämättä tarvitse mitään tonnia laittaa.

mun inserakonversio taisi maksaa neljä kybää kaikkineen, mutta en voi kyllä kellekään tuota suositella. hirveä pyörä kaikin puolin ja jopa vaarallinen ajaa. (yritän metskata kuvan vielä jostain)

^näitä katsoessa mun rossinhan on aika asiallinen ensimmäiseks yksivaihteiseksi. :smiley:

Maza lopeta toi sössötys.

Ensimmäinen fiksipyörä jolla ajoin oli peugeutti, vaihdoin ainoan kitarani michen navoilal varustettuihin fiksikiekkoihin, rd2 kampiin ja joihinkin polkimiin. Jouduin soittamaan puolisenvuotta lainakitaralla tämän takia. Tanko makso muistaakseni kympin, ranskalaisen keskiön ostin myös kympillä, stemmi oli ouluen ja loput osat sitten kierrätyskeskuksesta sataman pyöräpajalta. Runko taisi maksaa parikymppiä.

Kuvassa myös lainakitara.

Meta oli sitten vähän enemmäm budjettiratkaisu.

Ostin koko pyörän 120e:llä myin kaikki osat keksiötä ja tolppaa lukuunottamatta ja sain vissiin yli puolet ostosummasta takaisin, sillä sitten speksasin seuraavaa:

kammet 15e
sträpit 15e
kiekot 10e
velosolo ratas + akselinvaihdos härpäkkeet 15e
ohj.laakeri 15e
satula 5e (?)
Kumit oli sit 30e
kaikki muu löytyi roskalavalta/uusixelta/pajalta

loppusumma siis 165e. ajoin tota myös itsarinavallisella takakiekolla niin sillon kustannukset oli 40e halvemmat.

Mun mielestä 165e tosta pyörästä on jo vähän liikaa, hävettää. Mut on kyl ikävä tota metaa…

no jos väkisin on kaivettava budjettiesimerkkejä niin tähän meni nolla euroa:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/248589_10150197446727552_1680984_n.jpg

eihän tää nyt ole mikään kisa kuka on dyykannu eniten pyöriä. Ei tolla jaksanu ajaa.

Cinellirunkosetti alle 500, kiekot n.250, primato advanced 125 ja loput kamat about 200. Eli kaikki uutena (alennuksia käyttäen), nii päälle tonni ihan suotuisa hinta :slight_smile:
Lejeune konversio
,tätä sen sijaan lähin tekemään mahd. budjetoimalla. mazalle kiitos rungosta josta luopui naurettavaan 20e hintaan loppujen lopuksi :smiley: kumiluodista ilmaseks kammet ja keskiö. Janoiselta kumit ym. jollain 10 eurolla ja kiekot myydystä colnagosta jolloin jäin nollille siitä paljon olin maksanut kokonaisuudesta. Mks polkimet, mks häkit ja mks remmit sitten maksoi yhteensä jotain 40e ja onkin kallein osa tässä :smiley: loput osat otettu vastaan ilman rahaa tai oluella
Eli puhutaan alle satasen sijoituksesta joka todella hyvä ajaa :slight_smile:

negaatio - 15:20, 30.1.2013 » eihän tää nyt ole mikään kisa kuka on dyykannu eniten pyöriä.
Oikeastaan niitä voi jatkaa ukotus-elvistely-mitensenyjatkuikaan-puolella tai en ainakaan sitä tarkoittanut kun kirjoitin otsikkoon sanan budjet[u]oin[/u]ti... ;-)
maza- - 14:55, 30.1.2013 » ^näitä katsoessa mun rossinhan on aika asiallinen ensimmäiseks yksivaihteiseksi. :D
Eipä ole koska konversio.
jukkas - 15:39, 30.1.2013 »
maza- - 14:55, 30.1.2013 » ^näitä katsoessa mun rossinhan on aika asiallinen ensimmäiseks yksivaihteiseksi. :D
Eipä ole koska konversio.
Tää konversiodissaus on vähän niinkuin Rimbaud aktiivirunoilun lopetettuaan nimittämässä omaa runouttaan tiskivedeksi.

Runko: ~10€ viinipullo
Kammet: 5€
Kiekot: 20€
Kumit: 25€
Muut taitaa olla ilmaisena saatua, tosin bensoihin taas meni kans rahaa kun tätä romua kävi hakemassa joten loppuhinta näiden osien kanssa pyörii jossain +100€

Tsygissä (4 kpl) kiinni ehkä kuus tonnia. About toinen mokoma lopussa maallisessa omaisuudessa.

Hiluja ku vertaa siihen mitä on mennyt laageriin.