Polkimet - poljinkeskustelu ja poljinvinkit

https://tulli.fi/tullilaskuri#/

Oon huomannut, ettei se välttämättä ihmeellisiä maksa.

Ebayn puolella niillä näyttäis olevan postit 17€.

No nyt ois halvalla, ja alumiinia kuitenkin

Nää on itse asiassa todella hyvät hintaansa nähden. Perus avaus ja rasvaus uutena mut niin oon joutunu tekemään yli viiden kympin polkimiinkin. Kiva slimmihkö profiili, voittaa tommoset Wellgon DMR-kopsu möhkäleet mennen tullen.

1 Like

Onks noissa kuulalaakerit sekä ulkona että sisällä? Jos kyllä niin 14 euroo on ihan ookoo hinta käyttispolkimista.

Useimpien halpispolkimien huonoushan on pitkään ollu se että oikea laakeri löytyy vaan ulkopuolelta ja sisäsyrjällä on semmonen typerä muovinen liukulaakeri-paska joka pian alkaa klappaamaan.

Tosin oikea laakeri vie sitten aina tietysti tilaa siinä akselin ympärillä joten luvassa on möykkyä tai paksu poljin. Mutta silti.

1 Like

Sträpit saa paikalleen, mutta häkkien pulteille pitäis porata reiät ite?

Onkos mitään hyvää syytä olla ostamatta Shimanon GR500 flättipolkimia, kun haussa on mahdollisimman kestävä ja helppohoitoinen piikikäs flattipoljin ympärivuotiseen työmatkaan ja maastopyöräretkeilyyn? Paino ei haittaa.

Ainoa syy miettiä vaihtoehtoja on mielestäni se että metallinen poljin on pakkasella tuntuvasti kylmempi kengän alla kuin komposiitti poljin.

2 Likes

GR500 on vissiin akselin kiinnitysmutterin bling-%:ia lukuun ottamatta sama poljin kuin toissaeilinen Saint? Oon noita saintteja ostanut käytettynä kaksi paria ja molemmat säännöllisessä ajossa paraikaa. Hyvin on kestänyt sitä mihin niitä saintteja myydään, ja on ne kaupungissakin kivat kun toi akselin kohdalta leveä profiili antaa päkiälle hyvin tukea kun ajaa sandaalit tai jotku muut epämääräiset tohvelit jalassa

Mulla on ollut GR500 kiinni CdF:ssä kuvien perusteella huhtikuusta 2020. Talvikommuuteissa ollut pääsääntöisesti joku toinen pyörä käytössä joten en nyt saa tarkkoja lukuja tai osaa siltä osin ottaa kantaa, mut on näillä nyt joka tapauksessa ajettu lähemmäs 20000 huolto- ja huolivapaata kilsaa ympäri Suomea. Kommuuttia, (allroad) lenkkeilyä, bikepackingiä, myös kivikoissa kolistellen.

1 Like

MKS gaussit on ihan pätevä vaihtoehto myös. Melkosen pitävät avopolkimet.

Nää on kovat kyllä!

Onks kampiveljillä muuten jotain kombopolkimia? Mietin semmosta että jos ois osassa pyöristä munanvatkaimet ja osassa semmoset että toispual flätti ja toispual eggbeater-klossiin sopiva kiinnitys.

Eiks niilki oo semmoset juu. Double Shot tms?

1 Like

Tajusin, että mullahan on nää molemmat ja 8000:t jää kyl just siihen asentoon mistä jalka irtoo. Ne on tietysti käytetyt että voipi olla huolletut tuhdilla rasvalla edellisen omistajan toimesta. 500:t sen sijaan jää aina pystyyn ja puoli on valittavissa just noin. Siksi tilasin semmoset puolisolle, jolla on tosi pieni jalka. Itelle en kyl enää hommais. On ne vaan niin kapeet.

Lol, oli vaan laakerit vähä jumissa. Mut tän kokemuksen jälkeen oon aika varma etten osta enää polkimia joita ei voi huoltaa pelkästään tavallisilla työkaluilla, kuten 17, 10 ja 7mm kiintoavaimilla. Just iisi korjaus.

tosiaan

3 Likes

Puolison pyörässä kans basecampit, pitääkö huolestua

Olisin hieman huolissani. Onneks mulla lähti alta vain n. 20kmh vauhdeissa, päivän maksimit oli 50-60kmh johonkin mäkeen

en myönnä mitään

voitte kuitenkin ostaa polkimeni huomenna torista

3 Likes

Suosituksia ja vinkkejä kaipaan: varvaskylmyyden eliminonnissa pitäisi vaihtaa bilteman bmx -pedaalit joihinkin komposiittipolkimiin. Strapit pitäis mennä ja mielellään ei mitään nappulakuviointia, kun yleensä jalassa ohuempipohjaiset kengät. Jos ei ole kalliit niin ei haittaa.

Ja jos ei ole pakko ehdottaa paksupohjaisia monoja varvasosaston lämpötilaa nostamaan niin sekin ihan ok.