Polkimet - poljinkeskustelu ja poljinvinkit

Mä ostin pari vuotta sitten maasturiin sokkona Sixpack Menacet, enkä ole niiden jälkeen lukkopolkimia kaipaillut. Olisivat huollettavissa, mutta ei ole vielä tarvinnut availla. Ikämies-xc:ssä varsin paljon lupsakkaammat ajella, kun ei louhikotkaan enää pelota. Mulla on enää vain maantiepyörässä lukkikset keräämässä pölyä varastossa. Kaupunkipyörässä on piikittömät flätit, jotta sitä voi tarvittaessa ajaa paljasjalkakengillä ja Skinnerseilläkin.

2 Likes

just.

Kiitos, tilasin. Oppirahat jne.

Löytyy useampi pyörä, ja sekä flätti, että lukkopolkimia. Välillä tekee mieli ajaa jollain tietyllä pyörällä, ja joillain tietyillä kengillä. Polkimien vaihto ei ole iso homma, mutta kyllä se rämppääminen ärsyttää silti.
Vihaan kombopolkimia. Haluun vain laittaa mun jalan polkimelle, enkä pyöritellä sitä eka oikeinpäin. Hyi.
Jo vuosia olen harkinnut tuommoisia klipattavia flättjuttuja, mutta ei ole tullut hankittua. Joskus olen käynyt lähikaupassa lukkopolkimilla ja flättikengillä.

1 Like

ette ymmärrä nyt, että pitää olla lukkopyörien ja flättipyörien lisäks kombopyöriä

MKS:n Ezyt alle ja pedaaleita vaihdellen auringonlaskuun.

Aaaa enhän mä vahingossa flägännyt sun viestiä? Puhelimen kodketudnäyttö alkaa hajota.

Ajoin jonkin aikaa kaupunkiajot kombipolkimilla (M324), mutta aika pian huomasin että se flättipuoli oli olemattomalla käytöllä koska pidän käytännössä aina spd-kenkiä (löytyy kolme paria eri tarpeisiin). Alkoi tympiä se lukkopuolen hakeminen jalalla aina liikkeellelähdön yhteydessä. Lisäksi tuntuivat tukottuvan jäästä ja lumesta aika helposti. Vaihdoinkin M540:ään melko pian ja elellyt ehdotonta lukkoelämää suht onnellisesti siitä asti.

1 Like

Kombi pedaalit on mun mielestä hiton hyvä valinta, mutta tuo em. m324 poljin on aivan perseestä ja antaa väärän kuvan kombi polkimista. Samoin pd a530 kannattaa välttää pedaalin liukkauden vuoksi. Molemmista on suht pitkä aikainen henkilökohtainen kokemus.

Itsellä EH500 käyttäjänä ei ole ongelmia puolen valinnan kanssa lukoilla tai tennareilla ja piikit tuovat mukavasti varmuutta.

2 Likes

Kattokaas hei mitä löysin internetistä!

https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/36382071_192199661418088_8890500775650787328_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=09cbfe&_nc_ohc=sVYmaPWAykoAX_JXWW4&_nc_oc=AQk1IXlLwF4-9R6wHAxAkLxsVt9GvO_bCuzC8G8dIlvMyRQi4zU4QJ0q9al8Y7d_eaU&_nc_ht=scontent.fhel1-1.fna&oh=7f781d8c74c4d6f19bbf74a92ff43bd5&oe=61A7B7C6

4 Likes

lol

Skidauskin lähtee tosta noin vaan

1 Like

Ei khyl pysty vetää fläteillä. Ei ees kauppareissuja.

T: Puristi

Mitä puristi oikein yrittää sanoa?

Jos jonkun mielenrauha on järkkymässä, niin mä voin vakuutella teille, että noi pedaalit ei oo totta. Ne on vitsinä ja läpällä tehty. Kukaan noista ei oo tosissaan. Käsi sydämellä vannon. No biggie, jatkakaa elämää.

Why tho

Rotanloukkujen ystäviä? Onks MKS Sylvan variaatioineen edelleen se definitive budjettiratkaisu?

Joku tyyppi Cabella pitää noita + häkkejä ylipäätään kuolettavan vaarallisina Rat Trap "Death Trap" Pedals Should Not Be Used In Restoration Of Old Lightweights | General Discussion About Old Bicycles | The Classic and Antique Bicycle Exchange

Tällasia kattelin kans, ois kymppiä halvemmat

Same old, same old. Vaarallista ei ole tälläkään kertaa pedaalit tai kypärättömyys, vaan yhdeksääkymppiä ajavan rekkakuskin yliajamaksi joutuminen. Siinä ei lukkikset paljoa auta kun kuusi miljoonaa joulea pyrkii iholle.

BTW, yks dynamiittipötkö = miljoona joulea.

4 Likes

Halpis:
+parempi pito (terävämmät “piikit”)
+halvemmat
-paskempi laakerointi (röpelöinen, huonommin pyörivä)
-musta akseli

Sylvan Touring:
+laadukkaampi laakerointi (smoothimpi)
+kirkas akseli
-kalliimmat
-huonompi pito (tylpemmät “piikit”)

1 Like

Onks se nyt niin että minkä tahansa roinan tilaaminen UK:sta on nykyään tyhmän kallista? Ois nimittäin Bankrupt Bike Partsilla kivan näköisiä mini bmx flättejä ym. namua alta kymmenen punnan