Päihetiden käyttämättömyys kiinnostam -Eli: Päihteiden käyttämättömyys -topique

muakaan ei oikein nollakaljat kiinnosta, kaikki mitä oon joskus maistanu ni maistu tosi huonolta ja oluen suhteen olin suorastaan konnössööri ja panemishommat on tuttua kauraa, mutta mikäs siinä jos tykkää…

kahvista sen verran, että jos juon liikaa ni yöunet kärsii/kyky nähdä unia katoaa… tän huomasin ku pidin jonkun pari kk taukoa kaffesta ja vedin teetä aina ku oli nitkunen olo… sitten aloin nähdä tääs unia säännöllisesti joka yö n. 9 vuoden tauon jälkeen… silloin päätin, että jos menee useampi yö ilman päräyttäviä unia, niin kahvia pitää vähentää! nyt menee 1-3 kuppia päivään… Aki Hintsan filosofialla siitä, että jos pitää juoda kahvia saavuttaakseen normaalin vireystilan tai ihan vaan selviytyäkseen aamuista, niin ongelmaa pitäisi lähteä kitkemään oikeanlaisen ravinnon ja unirytmin avulla, oli myös vaikutusta asiaan.

^^^Itse tekeminen ja kehittely on elämän parasta aikaa, mikäs siinä. Kuhan ei tarvis lukee jotain tuotearvosteluja joka toisessa langassa.

Oon ollut aikanaan jonkun 15 vuotta vetämättä alkoholia ja tupakkaa. Ei ollut tarve minkäänlaiselle korvikkeelle.

nollakaljaa ja vegaanimakkaraa, korvike-lifestyle stronk! Brewdogin EU-edge punk ipa ihan hyvää.

^kauramaito on meikän lempparikorvike nami-nami!

e: onks kauramaidolle omaa topii? mikä on jengin lemppari? kaikki ei toimi esim. kahvin kaa…

Kahvin suhteen vähän samanlaisia huomioita kuin karzanilla: nukahtamisvaikeuksia ei ole, mutta unet menee levottomaksi. Ja unimaailma taitaa tosiaan olla värikkäämpi kofeiinittomana. Ite hallitsen kofukoukkua kofeiinittomalla muka-kahvilla. Segafredon Decacrem on mutterissa keitettynä sen verran hyvää, että epäilen, etten “oikeasta” kahvista erottaisi. Ja toki maitokahvin litkijänä kofeiilittomat murukahvitkin on käytössä, kahvinjuonti on niin vahva ja nautinnollinen työhön liittyvä rutiini, etten oo sitä vielä kokonaan jaksanut teellä korvata.

Alkoholin suhteen oon väärässä topissa, mutta sanotaan nyt kuitenkin, että nollakaljaa menee varmaan enemmän kuin tavallista. Täysedgen pitämisen suhteen motivaatio loppuu lähinnä just siihen, että käyttö on jok. tap. niin vähäistä, etten sitten satunnaisesta drinkistä viitsi tehdä issueta.

pieni merenneito - 14:32, 15.5.2020 » Mutta helppohan se tietty on olla selvin päin kun vetää piriä reseptillä.
Tämähän se. *hi5*

Välillä kyllä ihmetyttää ja harmittaakin kun kulttuurimme on ottanut omakseen juuri kaksi niinkin katalaa ainetta kuin alkoholi ja nikotiini.
Molemmat ovat top 5:ssa riippuvuutta aiheuttavien aineiden joukossa ja niiden hyödyt ovat olemattomia tai marginaalisia haittojen ollessasi merkittäviä.

Nikotiini jäi joskus 15v sitten mut alkoholi varsinkin oluen muodossa on joskus maistunut liikaakin vaikken mitään perseitä oo enää aikoihin tykänny vedelläkään. Jätin oluen ja tissuttelun lopullisesti alkuvuodesta ja hyvältä tuntuu. Täysedge ei oo tavoitteena vaan huonojen tapojen ja toimintamallien karsiminen noin yleensäkin.

Noita diy-humalavesi yms. juttuja ois kiva fiilistellä kootummin jossain sapuska tms. topissa niin niihin ois helpompi palata. Ehdottomasti kiinnostavaa tietotaitoo, kuhan ei pirstaloituis.

Hyvin puhuttu.

Jos humalavesi on onnistunutta, sen käyttäminen saattaa kiinnostaa muutenkin kuin alkoholin korvikkeena.

No sit kun keretään panna se discourse tulille niin ei tarvii stressata tota “oikeaan” lankaan postaamista niin pahasti, kun siinä toimii jo haku tosi hyvin

Itekki jätin alkomahoolin kokonaan pois alkuvuodesta ja on kyllä ihan 5/5. Rahaa tullu säästettyä ja saanu speksattua pyöriä aika kivasti. Painokin tippu aika roimasti ja housut piti ostaa uusiksi kun vyötärö tippu 32->30. Rainbowin nollia on tullu juotua viikonloppusin muutama ihan vaan että on jotain siemailtavaa. Tupakka ei oo maistunu teinikokeilujen jälkeen. Tällä systeemillä varmaan mennään hautaan asti kun tuo alkoholi ei oikein sovi itelle kun jää vähän pahaksi tavaksi hörppiä sitten jatkuvasti

Meinasin postaa päihteidenkäyttötopsuun mut sit muistin et tämmönenki oli.

Kohta pari vuotta holitta. Ei oo ikävä. Unet ja henkinen vointi parantunut aika paljon. Välillä vähän ikävä sellasta luovaa krapulaista mielentilaa mutta ei niin paljoa että oisin semmosen viitsinyt hankkia.

7 Likes

Ai niin olihan täällä tääkin. Itseni eiliset horinat voi joku mode halutessaan siirtää tänne!

Mulla ei ollu tämmöstä koskaan, yleensä kaljottelin itteni semmoseen solmuun että seuraavana päivänä vaan oksettaa, ei pysy jaloillaan ja kädet kouristaa.Siitä sitten kans viikkoo on aivokemiat niin solmussa että tekee mieli mennä bussin alle. Asiat ei tuntunu luistavan.

Kenelläkään kokemusta tupakoinnin lopettamisesta nikotiininuuskan avulla?

Tullut todettua että pyöräily ja tupakointi eivät vaan millään sovi yhteen, vaikka sitä yhteensovittamista on tullut testattua jo parin vuosikymmenen ajan. Keuhkot alkavat olla jo siinä kunnossa että nyt on pakko löytää joku toinen vaihtoehto.

Onko tuossa nikotiininuuskassa mitään järkeä, vai onko sekin joku kusetus? Kertokaa viisaammat.

Mut oletettavasti tohon alle tulee kohta toisen ihka uuden tilin suositus kaupallisesta tuotteesta…

Nikotiinin käytön lopettamisesta en osaa sanoa, mutta kyllä nuo nikotiinivalmisteet auttaa pääsemään eroon varsinaisen röökin vetämisestä. Ihan selkeän eron kyllä huomaa siinä miten jaksaa polkea pyörää.

Tuo pussukoihin pakattu nuuskan tavoin käytettävä nikotiinivalmiste toimii ihan ok. Todella kallis verrattuna vaikkapa purkkaan, joka toimii myös. Siinä on myös ihan hirveästi pakkausmateriaalia suhteessa nikotiinin määrään, ja se purnukka on todella raivostuttava. Se lapsilukko tahmaa ihan helvetisti. Se puristusvoima mikä käytetään pääsemään ohi lapsilukosta, kohdistuu myös kiinnipitävänä voimana muovisiin kierteisiin. Tästä johtuen purkki on vaikea saada auki vaikka sen lyö ruuvipenkkiin kiinni, ja ottaa kannesta siirtoleukapihdeillä otteen. 0/5 En osta.

@seppos

meikäläinen tykkää nikotiinista enkä usko, että sen käyttämistä tuun koskaan lopettaan, mutta en halua nuuskatakkaan sen vaikean saatavuuden takia. noh, joissain nikotiinihimoissani sitten tutustuin vähän tohon nikotiinipussiskeneen ja teimpä vielä yhdestä kaupasta tilauksenkin.

suomessa on silleen tymästi noitten nikotiinituotteiden kanssa, että ei kovin tujua tavaraa saa kaupata tai tulee myyjälle penalti niin ilman mitään kikkailuja voi tilata 4mg nikotiinia sisältäviä tuotteita. oon tilannu omani tuolta nikotiinipussit . com osotteesta ja ne on muihin nikotiinituotteisiin nähden pikkasen kalliimpia, mutta tykkään niiden nuuskamaisesta pussituntumasta.

paavi tuolla toisessa rihmassa tais siis kirota zonnic valmistajan jämäpusseja joita saa vaan mintun maussa ja se purkki tosiaan on suunniteltu silleen että nikotiinin käyttäminen vähenis eli on aika vittumainen operoida eikä siinä oo lokeroo käytetyille…

enny tiä vastaako tää kovasti sun kysymykseen, mutta näin nikotiinista tykkäävänä ja röökaamisen joskus nuuskan avulla lopettaneena kerroin hieman omia kokemuksiani.

Sähkötupakkaa olen tuprutella noin 1,5 vuotta. Ei ole röökiä tehnyt mieli koko aikana juurikaan, ja henki kulkee pyöräillessä huomattavasti paremmin. Välillä olen laimennellut nikotiinipitoisuuksia pikku hiljaa nolliin ja hyvin on onnistunut vieroittautuminen kun saa kuitenkin tuprutella. Kaljoittelu kuitenkin saa aina nikotiinihimon nousemaan ja olen aina sortunut lisäämään nikotiinia liemeen.

Mutta mikä avuksi, jos sähkösavukkeiden savu alkaa saman tien yskittämään, oli sitten millaset seokset, käämit ja atot tahansa. Vähän sama tehdastupakan kanssa, kun puruka kääntänyt koko tupakoinnin ajan and still going strong. Ja nuuska/nikotiinivalmisteet lähinnä aiheuttaa pahaa oloa.