P: Ranch 2023 pikkujoulujen 26er

Nyt kävi sillain, että olin ilmeisesti ollut riittävän kiltti tänä vuonna, ja tontut olivat sen huomanneet ja ilmeisesti suhmuroivat Ranchin pikkujouluarvonnan minun edukseni. Elikkäs voitin Suomessa Käsintehdyn Teräs 26er ATB-rungon itselleni. Seurasin livestä arvontaa ja tuloksen selvittyä pääsi suustani sekoitus ilon kiljahduksia ja voimasanoja, joiden käyttöä sitten selittelin muutama sekunti myöhemmin perheen pienimmälle.

Mulla ei tämän tyyppistä pyörää ole, eikä ole koskaan ollutkaan joten olen erittäin innoissani käynnistämässä projektin. Runko ei vielä ole käsissäni, mutta sen rakennusta seurasin Instalivestä kaiken minkä eilen kerkesin. Tästä langasta löytyy kuvia prosessista.

Ensimmäiset asiat, jotka pitänee ratkaista lienee:

Haarukka

En vielä ole ihan varma minkälainen kasaus tästä tulee, eikä ole selkää kuvaa siitä minkälainen haarukan tulisi olla. Cantitapit tietty mutta muuten olen vielä aika hukassa asian kanssa. Tähän saa mielellään heittää ajatuksia.

Maalaus

Tässä tietysti pohdituttaa monikin asia. Ensinnäkin se, että maalaako vai olisko se raakana hieno… Vähän olen mieltä että ehkä joku hieno paintjob olisi kuitenkin paikallaan. 90’s hengessä tietty crackle olisi cool tai sitten voisi kokeilla jotain roiske/pisaramaalin tyylistä, kuten täällä hienosti tehty.

Ajatuksena maalaushommissa kuitenkin se, että mikä ikinä ratkaisu onkaan niin haluaisin sen toteuttaa itse. Silläkin riskillä ettei tuu ihan priimaa. Jotenkin kun lähtökohta rungolle on se, että se on tosiaan uniikki ja ainut kappale, niin haluaisin maalipinnankin heijastelevan samaa.

Sitten myöhemmin kaikki muut osat

Nämä on iso kysymysmerkki tässä kohtaa, mutta ehkä samanlainen johtoajatus kuin maalaushommissakin, että itse pitäisi pyrkiä toteuttamaan hommat. Näin ollen voisin vihdoin sen kiekon kasaamisenkin opiskella kun nyt olisi hyvä (teko)syy.


Juu ei kai tässä kohtaa sen enempää, kuin että oli todella siistiä seurata livenä oman rungon valmistumista. Ei voi muuta sanoo kun hattua nostaa Ranchin tyypeille, jotka siellä yömyöhään laittoivat runkoa kasaan. Kiitos teille!

17 Likes

Onnittelut vielä voittajalle ja innolla seuraan mitä projektilanka tuo tullessaan!

tää!

Ootko miettiny osien suhteen että meinaatko lähtee modernille 1x linjalle vai vetää jollain rehdillä 3x8 setillä ja klassikkovaihtajilla/-kammilla?

Pitäsköhä järkätä viikonloppukurssi jolla harjoitellaan kaksi päivää rentoa ranneliikettä.

1 Like

en kyllä usko että monikaan jaksaa niin pitkään harjoitella

No silläkin riskillä että tästä tulee sanomista niin kyllä mä ensisijaisesti ajattelin 1x systeemiä…

1 Like

Kona P2 jollei löydy Tunturii

1 Like

P2:lle kanssa ääni ja triplaohennettu versio jos mahdollista valita.

Voisko toimia myös joku taivutetuilla jaloilla oleva? Sillain crust florida man henges. +1 ääni maalaamiselle kyllä!

Oliko tää joku vitsi vai? Vois meinaan itteä harmittaa jos olisi ollut rahaa pelissä mutta kuvio rigattu.

Keulaks joku läskijalkainen taivutettu Spinner tai Tange Struts. Peekakkonen on niin nähty.

Laita se 1x josson pakko mut mielellään joku vähän vanhempi takasuistaja esim. M750 tai M950. Kyllähän semmonen klaaraa jonkun suht isonkin pakan vaikka 11-40.

Crackle-duuni hyvä tai sit semmonen savu-efekti.

Laita cantit.

Eikä sit mitään stridsland-hömpötystä.

1 Like

Joo sekin vois toimia. Oiskohan Pelagolla vielä vanhan Stavan keuloja jos siihen laittais tapit? Muistaisko joku Pelagon haarukan 26” clearancea?

Meikähän laittoi Sebun keulaan tapit ja denttasin haarukanputkia sisäpuolelta. Sehän veti sellasen 26x2.3" NiceTrack Snown täyspitkällä lokarilla. Vois myydä sen haarukan kun Minoicissa nykyään teemaan sopivampi. Stavaan keulassa sama kruunu niin ahdistais varmaan leveys siinäkin ekana mut kyllä sinne ihan reilu kumi mahtuu.

3 Likes

Joo ei ollut kyse Ranchin tontuista vaan niinö sellaisista kuvitteellisista satuolennoista. Että vitsiä oli siis.

E: Mutta nyt kun luen ton tekstini niin voihan sen noinkin ymmärtää joo.

1 Like

Pelagon kaupalla ainakin Stavan levarikeuloja useammassakin värissä. Kuvassa 2.2" Contin RaceKingin kera moinen keula.

3 Likes

Tällainenhan tarttui 5e hinnalla mukaan viime myyjäisistä ajatuksella: ehkä joskus tulee jotain käyttöä.

3 Likes

Mulla on keltainen orig. Kayapo 1 1/8 " keula cantitapeilla, missä pieni lommo ruodossa ja tätä ruotoa jäljellä 223mm. A-C 395mm, kunto aika rottaisa, mutta kaiketi suora. Saa noutaa ilmaseksi Suvilahdenkadulta. Pistä viestiä jos kelpaa.

4 Likes

Taakse canti ja eteen mekaaninen kevyjarru, saa mätsäävät kahvat kuitenkin?






21 Likes

Törkeen siisti