Mistä näitä osia saa?

mut kun ei ne oo ku 25mm leveet…

Ihan yhtä Kiinalaisethan ne Alexitkin on, että ei varmaan tuon takia tarvii uniaan menettää.

Alexit tehdään Taiwanissa (ROC) ja ero Kiinaan (PRC) on mulle oleellinen. Jälkimmäinen on se mitä välttelen ostoksilla. Aina se ei käy päinsä mutta jokainen peeärseessä tehty tuote joka jää hankkimatta on kotiinpäin.

Olishan tosiaan noita speksiin sopivia kehiä, Alex MD:t tai Kinlin TL:t esimerkiksi, mutta saatavuuteen tökkää. Ginkgo Veloteilessä on pari suunnilleen sopivaa mallia mutta sama vaiva kuin Haloissa: ei toivoakaan tubelesoinnista.

Pyörässä on tällä hetkellä sisäleveydeltään 23 mm kehät ja hakusessa plussakoon pehmeys 2.8”-3.0” renkailla joten 25 mm ei tekisi isoa eroa nykytilanteeseen ja jää myös turhan kapeaksi.

Tää nyt on taas toinen sikaileva suurvalta mutta Velocity Duallya saa 36h Velocity Wheels - Hand Made in USA

Velocityn vanteita ostellessa on oltava tarkkana ettei osta paskaa (esim bluntit jollaiset olen itsekin hajottanut) mutta nämä ovat käsittääkseni kohtuu järiät olematta kuitenkaan vanhan ajan freeride järiät

Mutta niin, jos tubeless ei ole täysin välttämätön ja moottorilla kuljetaan, niin aika vähän voi panna paremmaksi tosta alexista

Alex laittaa tuosta DX32:sta jo itsekin paremmaksi vaikkapa mallilla MD30 (30 mm sisäleveys, 535 grammaa, tubeless, n. 50 euron hinta) mutta se saatavuus, saatavuus. Kinlin TL-29 on kans hyvin vastaavanlainen kehä mutta nekin on kiven alla.

Sattuuko joku lonkalta heittämällä tietämään, että löytyykö näitä jostain Päähesalan kivijalasta. Vähän long shot, mutta koklaan silti.

Toisekseen, saako jostain SKS:n täyspitkien lokarien aisan reiällistä ja kierteellistä pulttia, jolla lokari kiinnitetään aisan oikeaan kohtaan? Sellainen putosi ajossa ja nyt on lokari teipillä aisassa…

Mulla olisi näitä akuuttiin hätään Helsingissä. Olen siirtämässä Bluemelssejä joskus keväällä toiseen pyörään ja täytyy pidempien aisojen tarpeen vuoksi tilata se aisat + kiinnikkeet setti joskus.

Ainakin 10s XT, ja olettaisin että myös SLX, häkit käy myös ristiin näiden kanssa. Tosin ovat tietysti pidempää mallia kuin Zeen vastaava.

Löysinkin

Tietoa mistä hesalanmäen kivijalasta kannattas kysellä ohjaustangon shimmiä 22.2-31.8mm.

Joku joskus taannoin mulle vinkkas, että Keravan Signature BMX vois olla dö bleis du bii, mut enpä oo joutanu käyä tarkisteleen…
Liekö jostain likempää metropolimme sykkivää ydintäki sit saattas moisii lohjeta?

edit. Eli aika nollapostaushan tää ny ol.
Mut tsemppii mehtuuseen!

1 Like

Sikäli kyllä, että kyseinen puoti on vantaalla :cowboy_hat_face:

Jos ei muuta niin saahan sieltä niitä 22.2 stemmejä

2 Likes

Kiitos vinkistä ja Korsoon kirjettä laitoin mutta ei oota tarjosivat. Kettukaupan puoleen suosittelivat kääntyvän- no minähän sen varsin, sanoisinko taitavana hakukoneenkäyttäjänä osasinkin tietää himoitsemaani palikkaa hyllyssä pitävän.

2 Likes

Helitape, tms teippi jolla suojata hiilikuituista runkoa laukkujen ja lokarien runtelulta

En oo varma mitä teippiä tää varsinaisesti on, mut miten olis Tesa 4668? Näyttäis olevan aika helposti saatavilla esim K-Raudasta ja IKHsta

Kiveniskuteippi|maalinsuojakalvo lähellä minua google

2 Likes

Hienoa, kiitos suomennoksesta, ehkä olis voinu postaa googlaa puolestani -ketjuun :slightly_smiling_face:

Mutta entäs tämmöinen Sturmey-Archerin 4-vaihteinen liipasin: Sturmey-Archer | DLS40

Ilmeisesti noita valmistetaan, kun kerran katalogista löytyy, mutta mistä tuommoisen voisi löytää? Muutaman minuutin googlaus ei tuottanut tuloksia.

Löytyykö Päähesalan jostain kivijalasta Shimanon “tyyppi C”, eli chainstayhin tulevia erimittaisia, flatmount-asennusruuveja?

Toisen omistamani ruuvin tuo kärki on katki ja ruuvit ovat muutenkin liian pitkät (eli tarvitsevat holtittoman määrän speissereitä), sillä lupauksistaan huolimatta Veijo Shimano ei toimittanut jarrujen mukana erimittaisia ruuveja tai tota 160 mm -adapteripulikkaa (jonka mukana noita ei myöskään tullut). En nyt tiedä kuinka välttämättömät noi dedikoidut Shimano-ruuvit ovat, mutta jos noita jostain saa, niin voisin hommata. Tuntuu vähän hoopolta lähteä tilaamaan kahta ruuvia Saksasta…

Itte tein vaan näin. Kattoo vaan sen ruuvin pituuden että on just sopiva niin mielestäni homma roger

Joo, tähän mäkin olin päätymässä, mutta funtsin, että jos noita saa järjelliseen hintaan jostain, niin voisi käyttää. Muuten olen tykännyt noista GRX-jarruista, mutta toi joka ruuvin erikseen ja adapterin erikseen hankinta vähän harmittaa. Eikä edes se, että Shimano velottaa 20e tuosta hemmetin adapteripulikasta, vaan että kootessa huomaa, että ei saatana, taas puuttuu tällainen osa.

edit. No, nytten otin tönärin kauniiseen käteen, totesin, että miljoonalaatikossa oli sopivan mittaiset ruuvit ja iskin ne kiinni. Hemmetti, että jarrun keskittäminen sujui kera 0:n ongelman verrattuna tuohon Shimanon ruuviin tarvittavaan prikkatorniin. Eli komppaan tässä @mankkis’xen huomiota: hyvin toimii, tuskin kuolen. Ainakaan tähän.

1 Like