Kahvi kiinnosta

Luulin että topic oli Kahvi Kiinasta.

Onko kukaan tehny itse kahvilikööriä? Kiinnostais kokeilla.

Se on aamu taas ja kahvi kiinnostaa.

HAE POIS PIKKUVIALLINEN ESPRESSOKEITIN!

Tällainen espressokeitin on ollut varastossa pitkään. Nyt kun käynnistää, pörisee normaalisti, mutta siinä vaiheessa, kun pitäisi alkaa valua kahvia, pörinä vaimenee eikä tapahdu mitään. Varmaan joku putki tukossa. Näppärä henkilö korjaisi hetkessä. Itse en jaksa.

Hae pois. Saat ilmaiseksi. Kahden viikon päästä menee roskiin.
Hyllyssä on kaksi Pirkka lageria, saat nekin vaivan palkaksi.

Soita tai tekstaa: 04nolla 55neljä 775kahdeksan

https://ollijokinen.kuvat.fi/kuvat/Yksivaihde_sekalaista/AEG.jpg/_medium.jpg

Kuva ei ole luovutettavasta yksilöstä vaan se löytyi netistä. Tismalleen samanlaisesta laitteesta kuitenkin on kysymys.

Perhana kuulkaa että tulee hyvät cold brewt himassa kun laittaa vaan rannemitalla puruja litran lasitölkkiin, vettä päälle ja joku pari-kolmekyt tuntia jääkaapissa. Ja lopuksi/käyttöönottovaiheessa sitten suodatetaan tietty. Kylmää kauramaitoa siihen vielä lantringiksi niin aijjettä

e: unohtui kreditoida alkup resepti siitä niin: klik

dpstyles - 14:06, 23.3.2018 » Mikäs on tänä päivänä stadin paras kahvikiska?
Kyl väitän tänäkin vuonna että aivan kaikkein paras kahvikiska hesalassa on Vuorikadun Artisan

Kaffalta Sitä ei koskaan tiedä kestotilaukseen, u/m?

Paahtajamme valikoimia pientilakahveja
(ja vain pientilakahveja),
aina vaaleaa paahtoa

varmaan ihan jees tämmöinen, voisin jopa ottaa kokeiluun jos en asuisi niin monen kivijalan vaikutuspiirissä

grr - 15:04, 3.7.2019 » Kaffalta Sitä ei koskaan tiedä kestotilaukseen, u/m?
Sama kiinnostellu, mutta en sitte tiiä miks ei oo tullu tilattua. Täältä kantakaupungin toiselta laidalta ei tuu mentyä Kaffaan liian usein, tasapuolisuuden nimissä siis näkisin velvollisuudekseni tilata... ja synttäritki kohta.

Onko täällä muuten potentiaalisia kahvimyllynostajaehdokkaita?

Mimmone?

Just kolahti pakettiautomaattiin harion mylly. Nyt pitää kiireellä hörpätä purut pois että pääsee ostelemaan papuja.

grr - 15:04, 3.7.2019 » Kaffalta Sitä ei koskaan tiedä kestotilaukseen, u/m?
Vahva suositus, olen nyt reilun vuoden ottanut sen 300g kerran kuussa ja en ole pettynyt.
Biciolli - 19:24, 3.7.2019 » Mimmone?
Tommonen iso Santos. Lookki on vintaasia ja tuo sen autenttisen kuubalaisen kahvilan fiiliksen himaan — niin esteettisesti kuin myös työn laadullaan.
Welho - 19:36, 3.7.2019 »
grr - 15:04, 3.7.2019 » Kaffalta Sitä ei koskaan tiedä kestotilaukseen, u/m?
Vahva suositus, olen nyt reilun vuoden ottanut sen 300g kerran kuussa ja en ole pettynyt.
Laitampa itsekin tilaukseen!

#retkipannu

E. Nurkissa pyöri saatu käyttämätön halpispannu ja meinasin heittää sen jo kiertoon koska induktio ja steel is real mut näinhän sen kuuluikin mennä. Ja dyykkasin sit viä keventelyyn/sooloiluun sopivamman pienemmän Bialettin. Aaah.

Eikö oo “vähän” liian äreet lämmöt tommosessa polttimessa mokkapannulle?

Kaikkein parhaat (siis aivan kaikkein parhaat) mutterikahvit oon tehnyt murhakontin viilapenkissä happiasettiliekillä. Siitä ei lämmön kontrolli parane

(ts. kaasu miedolla liekillä on ehkä parasta mitä mutterilleen voi tehdä, koska lämmön säätö on lähes välitön)

Lämmön säätö välitön, kyllä, mut ainakin oma kokemus esim. kesämökin kaasuhellasta on kyl, että minimiteho parilla ylimääräisellä loittorenkaallakin on liian äkäinen. Joutuu turhaan kikkailemaan.

Joo liian ärjy hella on kyllä hankala. Hommasin joskus liettä varten aasiakaupasta semmoisen parin euron tellingin, joka nosti kattilaa sen verran ettei puurot ja riisit palaneet pohjaan

F. Kaeppae - 20:36, 3.7.2019 »
Biciolli - 19:24, 3.7.2019 » Mimmone?
Tommonen iso Santos. Lookki on vintaasia ja tuo sen autenttisen kuubalaisen kahvilan fiiliksen himaan — niin esteettisesti kuin myös työn laadullaan.
Minulle tulee isosta ja kuubalaisesta tällainen mielikuva: https://ollijokinen.kuvat.fi/kuvat/Santos.jpg/_medium.jpg