YV musisoi, eli musaprojektit ja speksaus

Pakko arvostaa erityisesti sitä, että noitten pädien muoto on sellanen Neuvosto"pentagrammin" mentävä.
Kateeks kyllä käy moiset lätkyttimet!
Pakko olla kaikkinensa aivan totaalisen priceless -vimpamet. :ok_hand:

kyllähän noihin sirppi ja vasara just menis =D

1 Like

Haa löysin äskö taloyhtiön lumen peittämästä metalliroskiksesta sinne kauniisti palastellun kromatun puomillisen K&M mikkiständin. Tässä on Yleisradion pienet laatat niiteillä kiinni, 1985 taitaa olla stanssattu toho toiseen.

Purin, putsasin, kasasin. Täysin ehjä, erittäin jämäkkä.

Paska päivä muuttui onnenpäiväksi!

6 Likes

Hitto en tiedä onko tää lähin topicci mistä udella: onko löytynyt paras gigbag sähkökitaran kuskaamiseen ajaessa, eli mihin skeba ajon ajaksi? Itsellä tullut vastaan lähinnä huonoja ja vielä huonompia vastaan. Kokeiltu on Rockbag deluxe (vähiten huono), Fenderin perus, kalliimpi Mono, ja joitain muitakin. Yleensä ongelma on siis se, että kaula nojaa kypärän takaosaan eli kitara nojaa liikaa eteen. Rockbag on niin löysä joka suuntaan, että se roikkuu luonnottomasti johonkin suuntaan eikä siten häiritse.

Lisäksi näiden olkaimet ja niiden pehmustus on poikkeuksetta mukavuudessaan jostain paperin ja kankaan välimaastosta, eli surkeat. Monossa oli kyllä hyvät, mutta siinä oli jämäkkyytensä vuoksi tuo kypärään nojaaminen ehkä kaikista pahin. On käynyt mielessä sekin että täytyykö tehdä itse, mutta siitä ei varmaan tule kovin kaunista tai toimivaa.

Onko muilla kokemuksia tai ennen kaikkea ratkaisuja? Varsinaisesti rahasta tämä ei ole kiinni jos toimiva ratkaisu löytyisi.

1 Like

ratkasin tän olemalla opettelematta kitaransoittoa ikinä ja ryhtymällä vokalistiksi

2 Likes

Kokeilin tätä, mutta nyt olen molempia osaamatta kumpaakaan. :disappointed:

a fate worse than death…

3 Likes

Vastaan itselleni intensiivisen googletuksen jälkeen: How to Ride a Bike Safely Carrying a Guitar in a Mono Gig Bag - YouTube
Klikinsäästäjä: yksi keino on ainakin säätää laukku suosiolla vinoon, jolloin kaula tulee takaraivon viereen eikä kiinni. Videossa toteutettu Monolla, mutta toimii varmasti millä vaan. Oon vähän skeptinen ratkaisun ylivertaisuudesta ainakin jos on enemmän lastia, jonka paino menee toispuoleiseksi, mutta saattaa ollakin ihan ok. Tällöinhän joku lähettilaukku-tyyppinen sling-ratkaisukin voisi olla hyvä. Tutkimus jatkuu.

2 Likes

tartsille semmoseksi peitseksi vaan, sit jos jengi naureskelee että mikä sulla on tossa niin sanot että se on sun…

:sunglasses:

keihäs

YEAAAHHHHHHHHHHH!

2 Likes

Eikö tähän oo ihan selkee ratkaisu:
Ostosteluun bullit tai vastaava kuormapyörä

Mulla on Monon “guitar sleeve”, eikä ongelmia kypärän kanssa, kun laittanu vaan olkaimet pitkiksi. Ajettu sekä talvella 29:llä ryhtiasennossa, että gravel-fillarilla vähän etukenommin. Sen verran hyvin pehmustettu laukku ettei tuo selkää paina tuolla vähän alempana roikkuessa.
Mutta typerä diagonaalinen design ton laukun ulkotaskussa, nippanappa mahtuu A4 kansio, ja susipaska se metalli klipsi. Anoppi ompelikin siihen Cobran tilalle, Muuten oikeen hyvä, jämäkkä ja mukava gigbag

onko tän tyylin nimi Desperado?

Desperando

kuka täällä ajeli bob jacksonilla jarruttomana ja joku hitokseen basso selässä

1 Like

En ollut minä mutta joskus oon ajellut tälleen (monta vuotta sitten)

(Kuvat jotain random nettikuvia)

image


image

Ilkkahan se!

Aitoa menoa avi

Tää tarina päättyi hämmästyttävästi ja hyvin. Sain selville, että Gatorilla olis tämmöinen sling-malli, joka kuvien perusteella vois toimia hyvin. Googletellessa meni ikä ja terveys ja selvisi ettei niitä mistään saa, valmistus lopetettu ties milloin. Tilasin uuden tavallisen Rockbagin laukun, jonka sain ja olin vähän pettynyt.

Meni 2 päivää ja vein roskat. Roskakatoksessa, roskiksen päällä, oli Gatorin sling-laukku. Odottamassa ottajaansa. Taloyhtiössä, jossa asuu vain me ja 143 eläkeläistaloutta. Laukku oli melkein uudenveroisessa kunnossa. Silmiä hieroessa meni tovi jos toinenkin. Äsken oli ekat treenit hetkeen ja 20km ajoa, minkä perusteella laukku on about täydellinen. The end. :grin:

27 Likes

Oli huono aamu, ton luettua tuli hyvä aamu!

1 Like

joku roskakatostonttu näkee sun selaushistorian

3 Likes