Vaatteet

mut rossit mielummin kuin blundstonet

Ns. paljasjalkakenkien käyttäjänä on ollut ikävä maihareiden kestävää pohjaa, mutta tarkemmin ajatellen ne omat maiharit taisivat kyllä nuorempana aina jotain perus budjettiosastoa, poislukien yhdet 90 -luvun alun Martensit, joissa kaikissa kuluivat pohjat paskaksi n. kolmessa vuodessa. Joka tapauksessa jos tuollainen kevytrakenteisempi, maiharimainen mono kiinnostaa, niin edelliset Vivobarefootin Scottit kestivät neljä vuotta syys-kevät -kauden päivittäiskäyttöä, kunnes pohjista alkoi tihkua vesi läpi. Muuten kengän nahkarakenne edelleen ihan paraatikunnossa, enkä nuukuuttanu siksi ole raaskinut niitä pois heittää. Saa nähdä pärjääkö keväällä hankittu saman mallin seuraava versio yhtä mukavasti.

1 Like

Kiitti vinkistä. Paljasjalkakenkäilijä täällä myös. Haluaisin käyttää enemmän, mutta kovalla alustalla en mielelläni kävele useita tunteja, joten töissä ja kaupungilla vielä tavanomaisemmat kengät pääosin käytössä. Käyttö lisääntyy ja minun jalat ovat kiittäneet.

Blundstoneja joku jo ehdottinkin. Ei huono kenkä ollenkaan.

melko törkee toi kyklooppi-tasku

8 Likes

No tämähän se on

image

4 Likes

Kun pohdin niitä maihareita syyssäälle, niin totesin että pidän näitä norjalaisia, jotka mulla on jo olemassa, vaan joka säällä ja sillä hyvä. Ei näissä niin pitkä varsi ole että nilkkurit ois juurikaan kätevämmät/kevyemmät lopulta. Taidan tilata toisen parin jo varastoon, on niin helvetin hyvät kengät hintaisekseen.

1 Like

Sain aikaisen joululahjan

Näyttäa olevan suoralla tangolla varustettu bemaksi siinä, mis on kuitenki levyjarrut :thinking: Toe overlap myös huolestuttais jos tolla pitäis ajaa

4 Likes

Sähköavustus kummassakin navassa :grinning:

1 Like

AWD ! :joy:

Trimtexillä ois talvirytkyissä tuntuva ale. En muuten jaksais tämmösistä mainostaa mut ne niiden pitkälahkeiset venom thermo -bibsit ilman säämiskää on aivan mahtavat, tarkenee jopa 10 asteen pakkasessa vetää mukavasti toisin kuin keskieurooppalaisten valmistajien “talvivarusteissa” joissa vehkeet ja jalat jäätyy jo pikkupakkasilla.

Typerä kysymys tai ajatus, mutta eikös tämä vahapohjainen Biltsun kylläste voisi olla merkittävästi halvempi tapa tehdä uusi vedenpitävä kalvo ulkovaatteisiin, onko kukaan kokeillut? Fjellun yms merkkisuihkeet on kolme kertaa tämän hintaisia ja niissä neljännes tämän volyymistä.

Voisko ne muut kalliimmat aineet olla semmosia, että niiden kalvo hengittää? Jollain markiisilla tai etuteltalla tämmönen ominaisuus ei lie niin tärkeä ja tuo varmaan tekee vain vettä läpäisemättömän kalvon. Mut tää on ihan arvailua.

2 Likes

Ei vain arvailua vaan karu fakta. Sehän lukeekin tossa - parafiinia ja vahaa.
Sen käsittelyn jälkeen se vaate ei hengitä varmaan yhtään.

1 Like

Asiasta kolmanteen: mikä on shortsien ja alla trikoiden etu verrattuna normihousuihin? Olen törmännyt komboon enemmän ja enemmän enkä tajua trikoo+shortsien etua. Mitä en tiedä mitä ammattilaiset tietävät? Ja mikä on paras trikoot + shortsit kombo jolla pärjää +/-5 astetta nollasta?

Trikoot myös sen verran ihonmyötäiset, että eivät ole vaarassa ajautua voimansiirtoon, toisin kuin housuni, jos en kääri lahjetta. Ja shortsit tuo myös lisäsuojaa/lämpöä nivusille

2 Likes

Mulla on vissiin viiden pohja pohja menossa omissa Scotteissa. Sole muuta kuin uutta kumia vanhan päälle ja taas vedetään. Nahka ja kangas edelleen ihan iskussa. Sisävuorta on kanssa suutari paikkaillut.

1 Like

Just näin, tunnustaudun myös trikoot+shortseja usein käyttäväksi. Talvella paksut termobibsit, tai vettähylkivät.

Kesälläki, iha ohuet trikoot ja sitte jotku kliinit ja ei liian lököt xc-shortsit päälle, parasta.

5 Likes

Tunnustan, bibsien päällä shortsit. Joskus tosi kuumalla oon ajanut pelkät bibsit häpyni suojana, mutta kyllä siinä kiusaantuu jos muita ihmisiä lähistöllä.

Pari kolme tuntia menee vielä ilman pehmustetta sporttikalsareilla (toki jotain niidenkin päällä).

Vielä kun löytäisi shortsit joissa yhdistyisi kaikki nämä ominaisuudet

  • joustava ja hengittävä kangas
  • sopivan kapeat lahkeet ettei lepata
  • kiva väri
  • toimiva vyötärökiristys

Tyyliseikkahan noitten pitäminen bibsien päällä on. Yleensä mulla on myös taskut täynnä nenäliinoja yms.

Fox ranger toiminut itellä näiden boksien tikkailuun