Vaatteet

Puhtaasti lenkillä pelkillä bibseillä, muuten aina shortsit, koska häveliäisyys, taskut, kylmällä lisälämpö …
Maastopyörällä myös lenkillä aina shortsit, koska tyyli.

Racefacen indyjä on parissa eri värissä. Voi käyttää ulkoiluaktiviteeteissa, missä ominaisuudet pääasia ja voi tulla toimeen erivöristen joustokappaleiden ja logojen kanssa.
Muuten sit jotku 1-väriset logottomat vähän joustavat.

Foxin shortseissa on aina ihmetyttänyt niiden vetskarittomuus, en tajua sitä vaikka niitä ihmisille myynkin

Miellän itseni sen verta urheilulliseksi, että normivaatteissa on todella vaikeaa pyöräillä, mutta sitten taas en halua olla ihan proon näkönen, joten bibs + shortsit on lähes aina, kun puhutaan tavaranhakureisusta. Reisilihaksetkin jää vähä piiloon.

Tuleeko mieleen tällaista takkia:

-kohtuullisesti vettä pitävä tuulitakki, lähempänä muovipussia kuin erinomaisesti hengittävää softshelliä
-yksinkertainen ulkoasu, saa olla vähän cool muttei liian
-toimivat takataskut ja ehkä vetoketjutasku edessä
-tärkeää: ei race fit, vaan löysähkö mutta leikattu kuitenkin pyöräilyyn

Q36.5:n adventure winter -takki on aika lähellä:

Mitäs kestosuosikkeja sitä olikaan farmarihousuiksi näin v 2023?

Tsekkaisin Särmä ja Lee Cooper (s-ryhmä) tuotteet ekana. Molemmat ommellaan Virossa ja molemmissa nykyfarkuksi kunnon tukevaa kangasta.

2 Likes

Hinta-laadultaan hyvä on Lee 101. Esim. Garageland myy hesassa

Tuleeko ajoon vai postailuun? Oon ollu havaitsevinani, että elastaani auttaa kestossa, jos housuilla pyöräilee.

Lekan teknisistä eka pari alkaa nyt jollain kolmen vuoden käytöllä olla haaroista aika lopussa, mutta syytän tästä osittain lampaannahkaista satulanlämmitintä. Jossain vaiheessa aloin epäillä, että lämmitysominaisuus ei perustu niinkään eristävyyteen kuin kitkaan.

Lahkeethan niissä Lekan pöksyissä on vähän löysät pyöräilyyn, mut muuten aika hyvä kampe ollu. Ostin toisetkin.

1 Like

Ei nyt kestosuosikit, mut hyvät on ainakin Lee Performance Series Herttoniemen farkkuoutletista. Joustoo riittää vaikka Chuck Norris -touhuihin.

3 Likes

Itse tykkään kovasti DUER performance denimistä, joita saa ainakin Varuste.netistä: ihan tyylikkään farkun näköset mutta stretchaa ihan sikana, hengittää, ja haarakiilakin löytyy

1 Like

Hommasin Alkuvuodesta Alpkitin alesta Corduralla vahvennetut ja haarakiilalla varustetut Jeaniukset. Ei ole ollut sen vertaa vielä yllä, että osaisin sanoa kestävyydestä mitään. Mutta haju oli kamala heti alkuun, eikä ole paljoa pesussa ja tuuletuksessa hälventynyt. Että en menisi suosittelemaan. Joustaa kyllä hyvin moneen suuntaan.

Sen sijaan KappAhlin Corduravahvennetut farkut ovat huomattavasti paremman oloiset, nämäkin olivat alesta ja vain pari viikkoa sitten, että ei näidenkään kestävyydestä mitään voine sanoa. Mutta ainakin semmoista mainospuheissa luvataan.

Paremman näköiset ja tuntuiset kuin nuo Alpkitin, eivätkä lemua.

Laitettiin just pillifarkkuihin samanlaiset taskut kuin TAKTISIIN ™, nyt ei mene taktisissa operaatioissa oikea lahje suttuun. Nää pillifarkut on periaatteessa naisvartalolle mietitty mutta löytyi niistäkin mulle sopiva koko. Otin tuuman isommalla vyötäröllä kuin normitaktiset eli 31”/34”.

1 Like

Pillifarkkuja en sinänsä kaipaa.

6 Likes

Tiukoista farkuista ja talvesta tulikin mieleen, what mind Kaluri?

ezgif-5-3f627a0c00

ezgif-5-9a9a47a793

10 Likes

Tarttis tommosen kalurin, munat aina jäässä vaikka muualla riittää lämpöön.

Sama juttu. Oon taitellut bibsien ja talvitrikoiden väliin villasukan. Sukkaan ei siis laiteta settejä kuten chilipippurit teki vaan se on kalurin kaltainen viiman blokkaaja. Seuraava vaihe ois ommella fleecekolmio kulmistaan kiinni pelialueelle. Kalurille kaikki pisteet. Voi olla että kopioin.

1 Like

Sepaluksellisissa boksereissa on usein valmis tasku lisälämmikkeelle, jatkuu ihan haarasaumaan asti.

Eristävä satulanpäällinen on kans hyväksi todettu. Lämpöä menettää muualtakin kuin edestä tulevan tuulen takia.

Vähän laajempaa suojaa saa Rainlegseillä.

Nää on ollut hyvät tuulisuojat omassa käytössä. Oon pitäny välihousuina tykkien päällä. Ihan pikkupakkasille noi on liikaa. Toinen talvi vasta menossa niin en kestosta osaa hirveesti sanoa.

Mulla on kanssa satulasuoja jossa on pala istuinalustaa tms. sisällä ja toimii kyllä todella hyvin. Reikäsatula pakkasella ei koskaan enää.

Ei todellakaan auta asiaa ajella SMP:n toppaamattomalla penkillä. Viimaa tulee monista suunnista + kylmä ja kova alusta. Pitäs varmaan teipata keskivako umpeen.

Oon käyttänyt windstopper-boksereita, mutta nekään eivät aina toimi. Liekö syynä penkistä johtumalla siirtyvä kylmyys.

Huovutushommiin. Onnistuiskohan kaluri-kopion huovutus käytössä? Samaan tapaan miten UL-tyypit kylmähauduttaa ruokiaan kalsareissa.

Ah siis tästä inspiroituneena laitoin työmatkalle villasukan bokserien ja merinokalsarien väliin. Olipa mukavaa ajella jalkoväli lämpimänä!

1 Like