Tarunhohtoiset Rivendell -polkupyörät

Tarvitseeko tuollaista tuplaputkea (tuossa koossa), jos runko rakennetaan ylikokoisesta? Mitä tuo ratkaisu tarjoaa? Mä en oikein tajua kaikkia Rivendellin kummallisuuksia.

asb - 14:32, 18.11.2016 » Pilkottaakos tuolla seisontajalan kiinnike?
No ei kai sitä pyörää nyt voi sähköpaimenta vasten laittaa nojaamaan?

Legolas ei oo kovin syvällä rivendeliydessä, vaikka on silti. Kuten Roadeo. Mutta linjakkaita pyöriä.

Hunqapillarin jos hankkisi ja kulkuriksi heittäytyisi.

Mainitusta Sachsista tää tosiaan poikkeaa tavallaan siinä, että yrittävät jatkuvasti omalla kierolla tavallaan kuitenkin ilmeisesti ideoida. Kun taas Sachs oppi aikoinaan tavan jolla pyörän tekee, eikä halua enää tehdä kuin sillä samalla kaavalla, jonka hyväksi on hionut.

FF - 14:39, 18.11.2016 »
negaatio - 14:35, 18.11.2016 » rivbikeissä ärsyttää myös lafkan ylimielinen asenne ostajia kohtaan
hä ite taas ymmärtäny asian ihan toisin eli lafkaa ihan aidosti kiinnostaa et pyörä sopii ostajalle ja kädestä pidetään kunnes lopputulos miellyttää. sivustolla mainitaan myös et jos joku menee pieleen(fitti tms.) niin he hoitaa asian kustannuksellaan kuntoon. yksilöllistä palvelua asiakkaalle joka on usein tuhansien kilsojen päässä eikä pääse paikalle.
Törmäsin pari vuotta sitten torilla kahteen selkeästi paljon elämää nähneeseen Rivendeliin. Niitä ihastellessa, paikalle saapui vanhempi pariskunta Kanadasta eromangan lihapiirakoita nauttien. Kertoivat ajaneensa tällä reissullaan Helsinkiin Madridista ja olivat seuraavaksi jatkamassa matkaa lentäen kotiin. Seuraavan vuoden reissua olivat suunnitelleet Australiaan. Olivat erittäin tyytyväisiä pyöriinsä vaikka vaihteet (3x8) toimivat kitkavivuilla ja jarrutkin olivat centerpull mallia. Kummassakin satulana Selle Anatomica.

Rivendellin kaltaisen yrityksen ja sen tuotteiden arvoa on toki vaikea arvostaa jos ei kuulu sen aika tarkkaan rajattuun kohderyhmään. Eivätkä varmasti osaa edes pahastua jos joku jantteri käy nettisivuilla ja toteaa kaiken olevan ylihintaista kuraa. Omat pienet ostokset tuolta on hoitunut loistavasti ja olen kokenut saavani kuran sijasta rahalle vastinetta.

“Our mission is to make things that wouldn’t be made if we weren’t here, to offer an alternative to racing-centric bikes and parts, and to espouse a different approach to riding. And to resurrect and keep healthy many of the better ideas, designs, and styles of bicycles, clothing, and accessories that we personally like to use or wear. If you’d like to know more, just ask. It’s not a secret business we have here, and nothing’s too personal or private. -Grant”

kyllä melkein herähtää tippa linssiin kun noin ihania tarinoita lukee palstalla vuonna 2016

hyvän mielen pyöräilyä

aika hyväosaisten meininkiä pyöräreissut rivendelleillä lentäen

negaatio - 16:03, 18.11.2016 » aika hyväosaisten meininkiä pyöräreissut

Ymmärsinkö oikein: jos löydän jostain sellaisen viininpunaisen Peugeotin maasturin hassulla ohjaamolla ja laitan siihen uudet gummit ja korin niin minulla on megacool pyörä?

Kyllä. Tai siis ei, koska se ei ole Rivendell.

Niin mutta kun se olisi kuin Rivendell niin sitten se olisi vain cool mutta ei Rivendell?

I don’t think the bike makes that big a difference. They all work. But, if you’re asking my own preference, or what I think makes the most functional sense, the most practical sense, I’ll stick out my neck and nominate an all-steel early to late ’80s mountain bike fitted up with a higher and maybe a swept-back handlebar, fenders, rack, and basket. Platform pedals, kickstand, bell, rear view mirror, and some kind of light. It might not suit somebody’s style, and I’m not saying it’s a better style; I’m just saying for me, that’s what I think makes a lot of sense.

Itsellä oli Rivendellin suuntaan aika kova vääntö/speksaus kustomille, ennenkuin laitoin Kongan. Hyvä oli pakittaa kotimaiseen tekijään, koska rahti/tullit jne seliseli. Mutta voisin silti helposti laittaa itselle tuollaisen Grantin pajan tuotoksen.

Fiilistelyä yli suorituskyvyn? Kenties, muttei ole mieskään täällä näppiksen takana mikään Sven Nys. Ja imho maailma tarttee tälläisiä lafkoja…

Ei saatana tuo kohdan 11:54 pahvilaatikon taittotyökalu. Tarvin tollasen vaikka käyttäisin sitä ehkä kaks kertaa vuodessa.

Mua häiritsee nyt tässä se että joku ajattelee hetkeäkään että Elrond ei vetäisi ylleen ihonmyötäistä mithriliä kiitääkseen tuulispäiden muovaaman rungon päällä taivaanrantaan.

Nää on jotain hobittijuttuja nää mukavat ja hyvin varustellut teräspyörät.

qlt - 15:04, 18.11.2016 »
accro - 14:45, 18.11.2016 » https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/22/36/19/223619786ab46816fab1ecf1637e64e1.jpg
aivan helvetin kovan näkönen pyörä.
Jos laittasin 4000€ klunkeriin ni tää olis mun valinta aah

Ystäväni joku muutti San Franciscoon kymmenisen vuotta sitten ostin muuton jälkeen yhden Rivendellin ja on ajellut sillä tyytyväisenä sen jälkeen. Pyörä on hieno ja osoittanut hyväksi kerta on edelleen ajossa. Itselläni ei ole yksikään pyörä pysynyt käytössä noin kauaa koska vaihtelun halu on ollut suurempi vaikkei pyörissä ole mitään vikaa ollutkaan. Ehkä jos Rivendellin ostaisi niin se olisi se pyörä minkä pitäisi loppuelämän?

Rivendellin ostoa vaikeuttaa se, että mulla on 95% hunqapillar marin bobcat trailin muodossa. Tosin mulla on siinä 1 1/8" unicrown-kierrekeula, parempi? Looksit ja fiilis puuttuu enkä vielä oo siinä vaiheessa elämää, että ois vaikeuksia päättää sijoituskohdetta omistamilleni tonneille. Lienenkö koskaan.

Mulla on varastossa yks 60cm kokoinen Peugeot Montana ja tuosta tulee joku kaunis päivä jotain Rivendell henkistä arkipyörää. Sitten ajan sillä Toppilan Teletappaikukkuloille auringonlaskua ihailemaan.

^ Tämä on kova :smiley:

Onpas sexikäs tuo peugeot.