Suuri välityskeskustelu:

No pistä se nelikakkonen kiinni, sillähän se selviää. Jos oot kohtalaisen kova pyörittämään, niin voi olla ihan hyväkin. Itelle ois tasamaalla vähän liian lyhyt varmaan, 44/19 tainnu olla lyhin, jota oon tasamaan ei-talvipyörässä käyttäny, ja sitä lyhyemmäks en ehkä haluais.

No nyt on 44/18, muistin että tuossa eturattaassa olisi ollut eri pulttikehä. Ensivaikutelma hemmetin hyvä, kyllä tuollakin pääsee sen minkä taajamassa tarvitsee.

48:19 Rollerissa ja 49:17 Dolanissa. Ensimmäinen rentoon maantieajoon ja kommutointiin optimoitu, toinen silkkaan vetämiseen. Rollerin väleihin oon kyllä tyytyväinen, mutta tekis mieli kyllä kokeilla Dolaniin 49:18. Ihan sillä, että ei tarttis vääntää ylämäessä niin hirveesti. Tosin 49:17 on siitä hyvä, että ei mee myötätuulet ja loivat alamäet hukkaan kun maantienlaitaa ajaa. Ehkä mä sit vaan kovistun.

40/16 kiinteä Dolanissa 28x622

Duunimatkalla pääsee töölönlahden linnunlaulun alamäen kivasti ilman jäätävää vispausta ja takasin ylös ajaessa välitys ei tunnu liian isolta. Erittäin hyvä siis.

42/17 vapaaratas Pelagon hangossa 35/32x622

Hyvä tämäkin, menee kesät talvet kaupunkiajossa.

postaa sun 2021 winter wonderland talvivälit, rengastus ja onko ss vai fg

SS, 40/19

ss 32/18. Optimoitu Staran talvikunnossapitoon sopivaksi.

fg 44/20. Lyhemmätki vois toimia mut näillä pääsee

ss 32/17 60-559

ss 34/21 2.35
ss 32/22 2.4/2.6
ss 42/19 35 mm

Fg 46/16

42/17 nyt talvella
42/16 tai 44/16 kesällä.

Kiinnostaa muuten, että miksi moni ajaa sekä isolla (48) edessä ja isolla (18-19) takana? Onko jotain hyötyä vs. Pienemmät molemmissa? Esim. 42/16 ja 48/18 melko sama lopputulema, mutta jälkimmäisessä skid patcheja vain 3 kahdeksan sijaan. Ja eikös nuo pienemmät rattaat paina myös yleensä vähemmän? Enkä tässä nyt kritisoi kenenkään valintoja mutta kiinnostaa vaan.

45/20

Iso rieska näyttää paremmalta. Enempi materiaalia ketjussa ja rattaissa ni kuluu hitaammin. Painaahan ne enempi mut eipä nää viemärisurlyt nyt muutenkaan mitään keijukaisia ole.

52x20

tai siis pitää olla iso rieska edes et näyttää siltä et oot kunnon veto sonni mutta tosiasiassa sulla on se 22 siellä takana.

3 Likes

Tällasen setäsheimauksen pitää nyt loppua. Ei se oo mun vika, et vanhenen.

etuleivän koolla eioo välitystä pojat

lähetääs sit tunkkaa tonne vaikka 36:19

ja talutellen baariin

1 Like

Mitä asb tuossa yllä. Lisäksi ketjun kireyttä säätäessä kiekkoa tarvitsee liikuttaa vähemmän kuin pienillä rattailla, ja voimansiirrossa (teoriassa) vähemmän kitkaa. Kysy vaikka Bespoke Chainringsin Danilta.

Fiksissä 49/18 kesät talvet.

1 Like

Ketjunkin pitäisi kestää kauemmin isommalla rataskoolla.