Suuri välityskeskustelu:

Itselläni 49x18. Liian kevyt välitys. Tämä siis kesäpyörässä. Pakko heittää pienempää ratasta taakse.

hiipiva lohivoileipa - 17:42, 22.2.2019 » 46x18
Vois varmaa jotain tämmöstä testailla, nii ei pyörä seisois eteisessä pelkästään kikkailuja varten.

50x17 olisi varmaan aika hyvä.

48x16 hyvä välitys? 28mm renkaat.

^ skidspoteja kolme mut muuten joo

Hmm eli pitäis olla joku 17 sitten, mutta se on laskujen mukaan sairaanhidas.

48/19 ollut hyvä kaupunkiajossa. 32 renkaat.

Tahmatassu - 11:40, 19.4.2019 » Hmm eli pitäis olla joku 17 sitten, mutta se on laskujen mukaan sairaanhidas.
49x17 on paras nopee välitys mutta kaikissa kammissa ei taida suoraan kaupasta saada tuota eturatastusta. Skidspotit tuntuu olevan urbaanilegendaa kyllä muutenkin ni en tiiä kannattaako siitä välittää niin, en oo ikinä saanu rengasta kulumaan tasasesti vaikka ois kuinka ollu alkulukuja.

Parin viime vuoden aikana omat välitykset keventyneet, nyt talven jälkeen kesäiset 44/17 just hyvä. Talvella mentiin 45/19 ja kelien parannuttua ei enää jalat pysyneet mukana pyörityksessä. Joku talvi meni tolla nykyisellä 44/17 ja jopa 44/16 mutta never again.

46/17 aivan käypäisä fixed välitys hesois

47/19 spin dem

Mikä olisi kestävin kohtuuhintainen <50€ 1/8" ratas 18t koossa? Oon kattonu E.A.I ja surly rattaat mutta noi surlyn kamppeet antaa vähän vähän kiinaviboja laadun puolesta.

Pienempiä kokoja saa da-rattaissa ja ne on kai ihan laatukamaa kun on njs leimattuja 20€ hinnalla.

Tahmatassu - 18:27, 27.4.2019 » Mikä olisi kestävin kohtuuhintainen <50€ 1/8" ratas 18t koossa? Oon kattonu E.A.I ja surly rattaat mutta noi surlyn kamppeet antaa vähän vähän kiinaviboja laadun puolesta. Pienempiä kokoja saa da-rattaissa ja ne on kai ihan laatukamaa kun on njs leimattuja 20€ hinnalla.
Aivan tyytyväinen olen ollut Surlyn rattaisiin, samoin Dura-aceen. EAI:tä ei ole omassa pyörässä ollut, mutta et varmaan kovin väärin tee jos sellaisen hankit.

Kappstein ollu aivan hyvä. Menee vähän yli budjetin mutta saa velobiasta.

EAI on todella kestävä. Suosittelen. Mulla on EAIn, Dura-Acen ja Suginon takarattaita. Yksi Surly 20t Myllyyn mutta se näyttää kyllä neuvostokamalta.

No sain surlyn rattaan sen verran halvalla että oli pakko ostaa, en kyllä täyttä hintaa tommosesta koskaan maksaisi.

Mites noi 3/32 takarattaat 1/8 ketjun kanssa? Tuli epähuomiossa tilattua 3/32 ratas ja mietin että tuleeko noutaja jos vetää liian suurella kadenssilla ja ketju päättää pompata pois.

Miks sä s-nopee et voinu olla tommonen iha normaali kysymysten kyselijä jo aluks.

48x17 35mm kumeilla on alkanut tuntua aika raskaalta kun runko vaihtu lötköön malliin, etenkin jos pitää vetää jossain kalliossa kuus tuntii mäkiä ylös. Ehkä 48x19 sopii hesalaan paremmin kun on jotain selässä.

Alunperin, vajaat 10 vuotta sitten Vigorellissa oli 49/17. Nyt mennään 45/17:lla. Toisaalta kun takarengas on kasvanut 23 mm → 32 mm niin ero ei sittenkään ole järin suuri.

Yritän päättää asioita. Nyt on 52/18 ja se on vähän liikaa nurkka-ajoon mäkisehkössä ympäristössä. Onko 42/18 vain eri tavalla huono vai kokeilemisen arvoinen?