Steamroller Appreciation

No mä voin sen verran tällaista fiilistelyä tähän jakaa, että kesäkuun lopussa kasattiin tuo mun rolleri (gelsmander kasasi, itse join olutta), ja nyt on ajoa about 1000km eli päivittäistä työmatkaa ja vähän päälle. En osaa sanoa tarkemmin mikä siinä on, mutta en ole koskaan aiemmin ollut pyörällä ajamisesta näin fiiliksissä kuin viime ajat. Koko ajan tekee mieli ajaa. Rolleri on jotenkin agressiivinen ja ketterä ja ilmeisen moneen taipuva niinkuin 69 sivua osoittaa. En tiiä, ihana pyörä.

Ainakin viime vuosina jossain vaiheessa on tainnut tulla ED-käsittely tehtaalta eli parempi ruostesuojaus (ainakin teoriassa). Muuten speksit on tainnut olla pitkään samat. Varhaisina vuosina taisi olla 1" keula?, en osaa sanoa onko geossa ollut muutoksia.

Kuten tutam sanoi niin geo on jollain tavalla vaan sangen mukava. Verrattuna Sebuun pitää sanoa, että Rolleri tuntuu painon puolesta kuitenkin kevyemmältä. Itseä ei haittaa levari- tai lokarioptioiden puutekaan, mutta sentin-pari voisin 53-kokoiseen ottaa korkeutta lisää. Toisaalta, eihän se olisi enää Rolleri ja varmaan kaikki tähdet menisi väärään asentoon.

e: Lisäyksenä vielä, itse taas pidän Rollerista mukavimpana droppitankopyöränäkin mitä on tullut ajettua. Tulee vaihdeltua dropin ja riserin välillä aika tiuhaan fiiliksen mukaan, koska se on 5 minuutin homma.

Vähä oletinkin, että ei kauheena eroja ole. Harvoin nuita käytettynä näkee, mutta ei tässä kuitenkaan niin kiire ole uutta runkoa ostamaan, ettei vähän malttais käytettyjen markkinoita seuraamaan… Onko porukalla ollu yleensäkkään tapana suojata runkoja ruosteelta tai tarviiko semmosia kuinka aktiivisesti edes pohtia?

Joo, itsellä ihan sama fiilis: heitin Sebusta kamat kiinni rolleriin ja pyörä tuntui kevyemmältä ajaa. Sebu ehkä myös plaanaa enemmän tai tuntuu jotenkin lötkömmältä, en tiedä.

Rolleri on just sopivan ärhäkkä. Leveää rengasta alle ja tuolla voi tykittää kaupungissa läpi kuoppien ja työmaiden. Itse tykkään tosi paljon levarista ja sen saa, kun hommaa vaikka Disc Trucker 26" tai Straggler 650b keken tuohon.

Eikä liene vain sattumaa tai mutoia, että toi on yleinen työpyörä.

Rollereita liikkuu tällä palstalla suht. säännöllisesti. Ja ostoilmoituksella tsargat saada sellainen kohoaa.

Mä oon tavannut ruiskuttaa runkoon auton kotelosuoja-ainetta, kun olen pyörää kasaamassa. En tiedä onko siitä erityistä hyötyä, mutta tuskinpa suurta haittaakaan.

Aiemman Rollerini käsittelin Dinitrolilla, nykyistä en. Vaikea sanoa todellisesta vaikutuksesta mutta ainakin tommoisen ei-ED-versioon varuiksi laittaisin jotain.

Surly tosiaan suosittelee kotelosuojausta vaikka onkin ED-käsitelty

fiksifriikki - 21:44, 20.4.2010 » http://fixedgeargallery.com/2010/apr/1/Grahamwebster/Grahamwebster-3.jpg
nosto


Syksy saa.

Toi on hieno. Minkä vuoden väri tämä onkaan?

Myös: oispa omassani cetma.

Kiitos, vuodesta en tiedä kun ostin rungon käytettynä reilu vuosi sitten.
Tartsi ei ole cetma vaan Kongan design ja mun kasaan juottama.

edit: täällä muiden jakamia kuvia tarakasta https://www.yksivaihde.net/old/739&page=59

Upea! Fiilistelen tartsin lisäksi stemmiä ^^

tutam - 8:23, 24.9.2020 » Toi on hieno. Minkä vuoden väri tämä onkaan? Myös: oispa omassani cetma.
Sun samanlaisen konga-cetman leikkeet on hapantunu tuolla verstaalla kohta kolme kuukautta kun et tullu tinaamaan sitä kasaan.

Ole muutos jonka haluat polkupyörässäsi nähdä.

Odie - 8:56, 24.9.2020 »
tutam - 8:23, 24.9.2020 » Toi on hieno. Minkä vuoden väri tämä onkaan? Myös: oispa omassani cetma.
Sun samanlaisen konga-cetman leikkeet on hapantunu tuolla verstaalla kohta kolme kuukautta kun et tullu tinaamaan sitä kasaan. Ole muutos jonka haluat polkupyörässäsi nähdä.
Hei joo!

Mä unhdin, että mulla on tää Konga-Cetma, Kotma tai mikä lie IKEA-kasaa-itse-rääkki. No mähän poljen joku kaunis päivä pillittämäån tätä teille Sipooseen. Siinä kulmilla itähesulissa kun muutenkin budjaan.

tutam - 8:23, 24.9.2020 » [s]Myös: oispa omassani cetma[/s].
Oispa parempi muisti.
cuppis - 7:38, 24.9.2020 » https://live.staticflickr.com/65535/50377711506_32ff6330ea_c.jpg Syksy saa.
Mikä toi stemi on? Se on ihana.

Stemmi on tämä rungonrakennuskurssilla tekemäni. Nykyisin mustattu.

Konversioilla on tullu ajeltua ahkerasti ja samalla vaivihkaa etittyä rolleria. En kuitenkaan mihinkään 53 kokoseen koskaan kerenny. Tutamin 56 rolleri oli joskus tarjolla mutta ei mulla riitä kädet niin pitkään pyörään. Torstaina kuitenkin aukasin työajalla foorumin ja Turkuhan tarjoili rolleria. Heti viestiä ja junalippuja varaamaan ja niin kävi että vihdoin olin eka!
En tiiä mistä se halu rolleriin syntyi mutta paljon hienoja rollereita on näkyny foorumilla ja livenäkin. Kolkka Mikon ja Kimin rollerit ehkä hienoimpia mitä oon ikinä nähny. Käyttöpyörät on se juttu ja turha hipo pysyy tästäkin varmaan kaukana. Punnitsen joskus jos jaksan ja muistan. Muuten ajan tähän uuden sielun. Toivottavasti tämä runko lähtee multa hautaan mukaan tai metallinkeräykseen. Otin paremman kuvan. Otan joskus vielä parempia kunhan jaksaa

^Mää haluan samanlaisen tuhkimotarinan… =Joku vois tehä hyvää tarjousta 49 koon rollerirungosta.

Mä toivon että kaikki saa oman tuhkimotarinansa ja onnellisen lopun joka on täynnä vetämistä