Speksailuongelmaiset - tukikerho

mt pettäis itel

Mä käänteis-insinööräsin ja luovuin yhdest rungosta ja ostin tilalle pyörän ja rungon. Halp!

tekis mieli ostaa cargopyörä… joku omnium… en kyl tarvi tai tarviin. tilaaki olis säilöä ainaki seuraavat 6kk

mullois jotain sit just sulle lähös vasaran alle tänää

vaikeimpii päätöksii elämäs tulee olee kyl omppu vs bulssu ens keväänä

Dibs omniumiin!

mustakruunu - 18:30, 5.8.2020 » Mä käänteis-insinööräsin ja luovuin yhdest rungosta ja ostin tilalle pyörän ja rungon. Halp!
Melkein sama täällä. Myin pyörän ja tilalle tuli pyörä ja runko. Viikossa. Paras lomalta paluu 4eva.
Rolf - 19:50, 5.8.2020 »
mustakruunu - 18:30, 5.8.2020 » Mä käänteis-insinööräsin ja luovuin yhdest rungosta ja ostin tilalle pyörän ja rungon. Halp!
Melkein sama täällä. Myin pyörän ja tilalle tuli pyörä ja runko. Viikossa. Paras lomalta paluu 4eva.
Ihanan positiivisesti suhtaudut tähän. Onko tämä se kielto-vaihe?
1 Like

mistä sais ostettuu omnium minimax?
kertokaa nopee ennen ku psygoosi on ohi

mohnomishe - 20:41, 5.8.2020 » mistä sais ostettuu omnium minimax? kertokaa nopee ennen ku psygoosi on ohi
https://omniumcargo.dk/

e. nii ja osta toi cargo wifi eikä mitää minimaxia

Nurkassa lojuu D-A 9000-setti ilman jarruja. Pitäiskö metsästää jostain saman sarjan vannesorvit, vai ruveta speksaa noita johonkin levyjarrurunkoon?

no niimpä. tällee nobona on ihan helmeriä vaan kattella minkälaista kaikkee pasketta on olemassa. mut sit on välillä vähän paha paikka jos huomaakin vaikka jonku hienon rungon joka olis ittelle sopivassa koossa mutta kun. tai siis kun mun tuloilla ei paljoa ostostella noin niinku mitään erikoisempia.

mullahan on aivan hyvä menopeli joka on vain pientä laittoa vailla; uusi takaratas, ketju ja gummit. ei se vaadi uutta runkoa jonka ympärille pitäis sitten hommailla (ostella) kaikki muu. vad fan aivo onks mitään järkeä tässä? ei ole sanon itelleni usein ääneen ja jatkan selailua.

mikäs siinä sitte ku aikuisviihde termeillä edgettää sormi eturauhasella ja toinen ostoliipasimella mut ei koskaan vie maaliin.

post moar sell topits plz xD

Olis mahdollisuus uitattaa jenkeistä joku runko tänne kustannustehokkaasti eli ilmaiseksi, mut ei taida sieltäkään saada oikein mitään tänä keväänä enää :neutral_face:

Itse kyllä tässä tilanteessa valitsisin jo Rivendellin suuntanumeroa ja Grantilta vesinokkaeläimen hoito-ohjeita kyselisin.

Rivendell

Ei kerkee mitään mikä ei oo varastossa.

avasin tänää stääshin oven ja eka reaktioni oli napsia välittömästi hemmetin hemmettiin kaikki hakuvahdit torista

vittu mitä puuhailua.

4 Likes

Hieno nosto

toinen on se et lukee myynti-ilmoja HUVIKSEEN. what mind?

Siis täähän on se juttu. Muut selaa instaa, mä selaan toria. En mä näe tässä mitään väärää.

4 Likes

alkoholistina alkossa töissä -tyyppinen

2 Likes

Mielestäni moinen on jokseenkin yhtä häiriintynyttä touhua kuin aikuisviihteen katselu juonenkäänteitten vuoksi.

2 Likes

Hei vaan.

Oon Antsa ja mulla on speksailuongelma. Sairastuin tähän tautiin joskus 5 vuotta sitten, kun en saanu kivijalasta sopivia varaosia ja löysin nettikauppojen valikoimat. Sen jälkeen kun huomasin, että pelkästään bike-components myy melkein sataa erilaista 25 millistä rengasta, lähti speksailu lopulta niin lapasesta että yhtenä kesänä jouduin myymään maasturin ennen Ylläkselle lähtöä, jotta oli varaa ruokaan. Ja sit mä ajoin gravel-pyörällä niitä Ylläksen polkuja.

Tajusin onneks, että mulla saattas olla taipuvuutta jonkinlaiseen taloudelliseen kurinalaisuuteen, kun vaan luon itelleni sopivan haasteen. Joten määritin speksailuun vuosibudjetin, jossa pitää pysyä. Ongelma tosin on nyt se, että aina kun keksin itelleni jonkun tarpeen, on ihan pakko käyttää kaikki aika selvittääkseen, miten sen tarpeen täyttää kaikista halvimmalla. Hitto oon kateellinen mun ajokaverille, joka huollattaa pyöränsä aina samassa liikkeessä eikä se edes tiedä, minkä valmistajan renkaat tai voimansiirto sillä on. Silti se ajaa paljon paremmalla pyörällä ku mä, vaikka käyttää pyöräilyyn vaan murto-osan siitä mitä mulla menee. Ja sit se ehtii harrastaa kaikkea muutakin, sil on perhe ja se on vielä ihan helvetin mukava jätkä.

Välillä mun speksailussa ei oo mitään järkee. Tein kerran excelin määrittääkseni, millasen pyörän tarvin, jotta kaikki mun pyöräilyyn liittyvät “tarpeet” täyttys mahdollisimman hyvin ja sit ostin sellasen. Sit vuos sitten mun oli ihan pakko vaihtaa 1x11 -pyörä vastaavaan 2x9 -pyörään, koska voimansiirtoa uusiessa säästäs ehkä kympin. Sit menin vielä tilaamaan sellasen pyörän. Onneks nettikaupan saldoissa oli virhe eikä sellasta pyörää saanu, ja tulin järkiini. Nyt tosin speksasin itelleni sellasen pyörän, jota voi säilyttää taloyhtiön pihassa ja käydä töissä. Tein tän myös viime ja toissasyksynä vain todetakseni että käyttöpyörän säilytys taivasalla talvella ei oo hyvä idea ja myydäkseni uudenvuoden jälkeen pyörät pois.

Oon tajunnut, että speksailu on kaikista vähiten mielessä silloin, kun vaan ajaa. Nyt en tosin oo ehtinyt ajaa, kun on pitänyt taas speksata. Onks kukaan päässy tällasesta kierteestä pihalle?

10 Likes