SPD pyöräilykengät

Gonnorz - 21:58, 13.11.2013 » Olen laiska ja kysyn selaamatta lankaa, että miten saa klossit kenkien pohjista irti jos ovat todella tiukassa ja pelkää että korkkaa pyöreäksi kolonreiät
taltta & vasara

When in doubt, lubricate. Emt, jotain CRC:tä kokeilla?

Sirkus - 9:50, 16.10.2013 » Kiinnostaisi testata Giron kenkiä, jos jollain olisi Helsingissä about kokoa 42-43. Gauge tai Privateer esimerkiksi. Sidien kanssa on painittu nyt vajaa vuosi. Mega-lestillä menee ihan liian leveäksi, mutta tuo normaalilestinen taas aiheuttaa mulle aika hankalia hermosärkyjä, sillä kenkä ei istu tukevasti jalkaa vasten puristamatta jalkaa leveyssuunnassa kasaan.

Jos joku on vastaavien ongelmien kanssa paininut, ja löytänyt hyvän ratkaisun, niin kerro ihmeessä. Harmittaa kalliit kengät jotka eivät oikein aja asiaansa.

Tuli kokeiltua pyörällä ajamista taas pienen tauon jälkeen, ja vasemman jalan jalkapöytää särkenyt nyt eilisillasta saakka. Tarjoan vaihtoon Sidi Eaglet (Dominatorista vähän paremmalla ilmanvaihdolla varustettu malli) koossa 43,5 jos tarjoat mulle jotkut aavistuksen tilavammalla lestillä olevat, ehkä puoli numeroa pienemmät. Toki tää nyt on vähän tällasta arpomista ja vaatii paljon sovittamista, mutta uskoisin noiden Girojen lestin sopivan minulle paremmin. Erikin kenkää sovitin joskus (41,5 eikös) ja ehkä puoli tai kokonaisen koon isompaa tarvitsisin tilaa varpaille, mutta muuten natsasi. PM jos joku nyt kokee tärppäävän.
peltsip - 22:01, 13.11.2013 » kuusiokoloa väännetään kunnes pyöristyy, sit haetaan ylikoon torx joka hakataan vasaralla kantaan jolla saa ruuvin irti.
This

Ja kun sekin nuljahtaa, porataan ruuvista kanta tai murretaan klossi ruuvipenkissä.

Jos tilavaa kenkää kaipaa, Diadorat on yks. Leveämpiä kuin esim. Mega Sidit, eikä muutenkaan lainkaan paskempia. Cycle centerissä voi sovittaa.

Gonnorz - 21:58, 13.11.2013 » Olen laiska ja kysyn selaamatta lankaa, että miten saa klossit kenkien pohjista irti jos ovat todella tiukassa ja pelkää että korkkaa pyöreäksi kolonreiät
Kun olet korkannut kuusiokannat ja hakannut torxit ja klossit vaan pysyy, siirry väkivaltaan.

Klossit ovat kovaa mutta haurasta metallia. Laita ne ruuvipenkkiin ja purista. Kuuluu RÄKS ja klossi poistuu ruuvien ympäriltä. Sitten laita ruuvin kanta ruuvipenkkiin ja väännä auki.

Kyllä, olen kokeillut. Toimii.

Edit: Suicide ehtikin laittaa vinkin jo kiertoon.

nostetaan koska talvikenkäin hankkimiset edessä…

menin yläfemmassa testaamaan lakeja(MXZ303) koska jimmy pakotti. ei ois pitäny koska aivan helvetin hyvän tuntuiset mut hinta kirpaisee…

shimpan MT91 on vissiin aika monella käytössä(?), missäs kohtaa tulee raja vastaan asteissa(vai tuleeko)? Sidi Diablo? 45NRTH Fasterkatt/[i]Wolfenstein/i?

rahaa palaa mut eilinen VPCX-keissi todisti et vaikka dominaattorit ja paksut sukat toimii kävellessä myös pakkasella niin ajossa viima puree läpi…

Mites ois kengänpäälliset ensi hätään? Ei varmasti korvaa talvikenkää mutta pitää tuulen varpaiden välistä.

käyny mielessä (lähinnä maantiepopojen päälle) mut ennemmin säätelen sukan paksuudella talvikenkien lämpöä kelien mukaan.

mitään liian ylistäviä kertomuksia kengänpäällisten erinomaisuudesta&kestävyydestä en myöskään ole kuullut eli tän tyyppinen kompromissi ei ehkä oo se mun juttu.

Gore Bike Wearin kengänpäälliset on harkinnanarvoinen vaihtoehto, joskin 42-44 koko on hitusen iso 42,5 Dominatorin päälle. Käveltäessä kärki nousee helpohkosti kengän päälle.

Tsekkaapa myös Shimanon MW81.

Oman kokemuksen mukaan Spessun Defroster on kelvollinen kylmillä keleillä. Viimeisin ostos on ollut myös erittäin kelvollinen.

lämpimimmät kengänsuojat on kotimaiset sportfiren turkisvuorelliset suojat

Itselläni on kapea ja matala jalka (ja siksi Lake ei sopinut, mutta pituuden puolesta yksi koko ylimääräistä riitti.

Ketutuskäyrä laskee aika radikaalisti kun hankkii talvipopot. Ostin foorumilta MT91 shimpat, eikä oo tarvinnu katua hetkeäkään. Tiedä sitten oliko mulla vaan huonoja kengänpäällisiä (viimeksi ne pron paksuhkot “talvi”-päälliset), mutta on ne aika ankeita. Päälle vetäessä vatun tiukat, silti kärki nousee pois paikoiltaan, vetskarit aina rikki, pohjatarraan pakkaantuu lunta ja jäätä eikä se pysy kiinni, saumat repeilee ym…
Jos on vähän ropoja sijottaa talvispeduihin, niin on se yks parhaimpia sijotuksia mukavuuden/käytännöllisyyden kannalta tässä hommassa imo.

FF - 13:16, 25.11.2013 » mitään liian ylistäviä kertomuksia kengänpäällisten erinomaisuudesta&kestävyydestä en myöskään ole kuullut eli tän tyyppinen kompromissi ei ehkä oo se mun juttu.
eihän ne päälliset mitään mullistavaa tee, mutta toisaalta itse olen viimeisimmät 4 talvea ajellut ihan normi kengillä (3 viimoista talvea Dominatoreilla) ja päälle vetänyt huppua tarpeen mukaan. Näitä kengänpäällisiä on tuona aikana tuhoutuneet yhdet ja toiset nyt käytössä. Hintaa olen molemmista maksanut sen noin 30e.

nyt käytössä oleva malli on vähän tukevampi neoprenihuppu ja kyllä se lämpöä pitää hyvin sen aina 1,5h, mutta sitten alkaa oleen kylmä.

vähän paskaa se on aina jotain ylimääräistä pukea, mutta toisaalta:

  • ei ole baarissa liian kuuma kun voi riisua
  • suojaa kenkää myös kaikelta skeidalta eikä tarvitse mm. umpeen jäätyneen sträpin kanssa näprätä
  • edullinen

edit. jotta määrittämilleni asioille jotain pohjaa niin viimeisin talvi päivittäin työmatkaa sen 20km/suunta ja sitä ennen noin 10km/suunta. Edellisenä talvena kylmiin aamu kun kotoa läksin oli -31

^what he said.

muutoinkin jos stadin talviajot eivät ylitä lähtökohtaisesti tuota tunnin-puolentoista kertamittaa, niin dominatoreilla olen ainakin itse pärjäillyt pitkälle tammikuuhun, sopivilla sukilla. ja sitten tarpeen mukaan päällisiä kun on enempi pakkasta.

toki jos on tuntikausien talvisafareita ohjelmistossa, niin soveltuvat kengät kannattanee hankkia.

en ole ihan yhtä kova jätkä ku sä jukka eli popot on luultavasti hankittava.

tässä nyt lähinnä yritän perustella itselleni että kyllä se kalliskin hankinta siitä halpenee vuosien käytön myötä ja köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa jne…
samalla säästyis varpaat varmasti paleltumiselta, eikä tarvitsis pelata kengänsuojien kanssa. ei se kylmyysraja ihan heti tule vastaan mutta tulee kuitenkin… päälliset vois ostaa sitte maantiepopojen päälle.

skidillä myös pointti et kyllä kommuutti/sun muut ajossa stadissa menis varmasti päällisillä mutku

mt91:llä on kivempi kävellä loskassa kuin kesäkengillä.

joo, huput ja kävely on huono yhdistelmä. kun onnistuu hoitamaan loskaa hupun ja kengän väliin ja saa sen jäätymään saa huumoria todella hakea.