Satulat in general

Löytyykö palstalta uusiotuotanto-Turbojen omistajia?

Kiinnostaa uusien (valkoisten) penkkien muovinen pintamateriaali. Minkälaista se on? Liukasta/nihkeää, väriä imevää/puhtaana pysyvää? Verrokkina toimii BLB:n Fly-penkki, jonka pintamateriaalin valinnassa on menty todella metsään - imee värin housuista ja takertuu ikävästi kiinni.

Itselläni on vanha nahkainen Turbo, joka tuntuu oikein mainiolta, sopii hyvvin alle ja nahka on melko liukasta. Saisi sille kaverin toiseen pyörään halvalla, jos noista uusista nyt on mihinkään.

jarkko - 22:27, 11.12.2009 » Wigglestä tuli pitkän säätämisen jälkeen oikea laatikko, jossa oli Selle SMP Composit. SMP edustaa kuvassa taustalla, etualalla on verrokkina SLR. Satuloiden painot ovat aika tarkkaan samat, mutta SMP on paljon kovempi. Ajokokemuksista lisää jahka niitä kertyy. http://img229.imageshack.us/img229/7799/satulat1a.jpg
No miltäs on SLR tuntunut? Itsellä olis tarkoitus tilata samanlainen, mutta valkoisena.

Ei tainnu Jarkolle kelvata mikään.

Neitoni tykkää kuvan släröistä, sillä on niitä kaksi. Minä ajoin tuollaisella Euroopan läpi mutta en tykännyt [!]. Saattoi olla pöksyjen vika. Mutta mulle satulan pinnan pitää olla liukkaampi.

TS - 20:17, 10.1.2011 » Löytyykö palstalta uusiotuotanto-Turbojen omistajia? Kiinnostaa uusien (valkoisten) penkkien muovinen pintamateriaali. Minkälaista se on? Liukasta/nihkeää, väriä imevää/puhtaana pysyvää? Verrokkina toimii BLB:n Fly-penkki, jonka pintamateriaalin valinnassa on menty todella metsään - imee värin housuista ja takertuu ikävästi kiinni. Itselläni on vanha nahkainen Turbo, joka tuntuu oikein mainiolta, sopii hyvvin alle ja nahka on melko liukasta. Saisi sille kaverin toiseen pyörään halvalla, jos noista uusista nyt on mihinkään.
Mulla on Tokyofixedistä ostettu valkoinen Turbo jossa pinta on jotain keinonahkaa. Verrattuna aitonahkaiseen Concoriin niin tämä Turbo imee ehkä tiukemmin värin itseensä. Pinta kului myös aika nopeasti kiiltäväksi. Farkuista jäänyt sininen väri lähti kokonaan pois Cifillä, vaikka putsailin värin oltua satulassa jo useita päiviä. Ruskea rapavelli tuntui sen sijaan tarttuvan satulaan farkunsinistä tiukemmin. Muuten on kyllä ollut hyvä penkki. Sopivan kova ja kapea.

Päin hanuria mulla kaikki …
Coda 900 M ,Selle Italia Flite Ti, Selle Italia SLR Ti, San Marco Rolls,
Velo, San Marco Concor Supercorsa, Kashimax Aero, Selle Italia Filante… kaikki käy .

Pisimmät lenkit (3-5 tuntia ) Codalla (Kona King Kikapussa kiinni)maastossa
ja SLR Ti:lla maantiellä. Ei sohvia ja aina säämiskähousuilla, kiitos.

JT

http://cdn.mos.bikeradar.com/images/legacy/bikeradar/categories/cycling/component/seating/saddle/images/tiogaspidersaddle-670-75.jpg
7 eri satulan jälkeen testissä tää, kuntopyörällä nyt koepolkenut kolmea eri satulaa ja vaikuttaa tosi kivalta

kuulenkin sanan SLR niin alkaa paikkoja kolottamaan

Jaahas, no mitäs me sitte keksitään. Jotain valkoista ja maantietä pitäis saada.

Hae Timppa Hi5Bikesistä tuollainen slärä tai joku muu Selle Italia testiin. Tarmo antaa mieluusti penkkejä kokeiluun laajasta testivalikoimasta.

Pari viikkoa kun ajelee testiä niin löytyy varmasti sopiva, ja ilolla maksaa satulasta Tarmolle sen pari kymppiä enemmän kuin verkkokaupoissa gyntterille.

Minulla ei pokka riittäisi tuollaisen palvelun jälkeen ostaa muualta. Mutta ei se pahastu vaikkei sopivaa löydykään.

Manninen, jääkö pyllyyn kuvio ajon jälkeen?

TimppaL - 20:34, 10.1.2011 »

No miltäs on SLR tuntunut? Itsellä olis tarkoitus tilata samanlainen, mutta valkoisena.
SLR aiheutti reilun 15 tonnin ajolla sen, että perä kelpuuttaa enää nojakin penkin. Kuvittelin sen olevan hyvä, mutta toisin kävi. SMP:kään ei ollut ratkaisu. Sen kanssa pystyy ajamaan ratafillarilla muutaman kymmenen kilsaa fiilistelylenkkiä kesässä.

Oulussa tuntuu kaikki ostavan kilpaa Spessun Romin jakkaroita - ilmeisesti toimiva penkki.

^^^^^^

http://lh6.ggpht.com/_deFWVRNgp6A/TS3c1kr-LkI/AAAAAAAABHA/QOO8VKy69iE/DSC00141.JPG

Bemaxi versio maasturin satulana. En oo vielä päässyt polkemaan kuin muutamia testimetrejä, jarrut puuttuu.

vehvis - 16:04, 12.1.2011 » Manninen, jääkö pyllyyn kuvio ajon jälkeen?
heh, pitää kattoo sit kesällä ~120km jälkeen ja jos jää niin sen kuvan varmasti postaan tänne

Karelle kiitos vinkistä, mutta mulla on sellanen iso pahe, että jos haluan jotain, haluan sen heti ja pyörällä en pääse ennen kevättä ajamaan. Ts. satula pitää ostaa sokkona.

Oululaiset varmaan tietää mitä tekee, eli ROMIN hommaan varastoon.

Onk muute kellä Fizik Arionest minkäälaist kokemust?

Näissä satulahommissa on vielä pahempi mennä joukon mukana kuin pyöräilyhommissa yleensä.

Eihän se välttämättä mulla toimi, mutta ostan sitte lisää satuloita. Sen verran ylistäviä on lausunnot Rominista olleet, että jotain hyvää siinä on oltava. Siispä kokeiluun

Rupes kans Romin kiinnostaan. Mistä oululaiset niitä on hommannu, jostain nettikaupasta vai myykö siellä joku paikallinen pulju? Jos paikallinen myy niin olis mahdollista mennä täällä paikallisen spezialiced kauppiaan luo kysymään josko sais tilattua kun nyt ei ainakaan listoilta näytä löytyvän.

Lokaalista - Special Bike.
Siellä taitaa olla kaikki mallit myös lainattavina testiversiona + Spessun ääs-o-meetteri, jolla saa mitattua hanurilleen oikean levyisen version jakkarasta.

Bike Companyllä (HKI) on Specializedin tuotteet, mm. Rominit hyllyssä ja heiltäkin löytyy tuo laite, jolla voi pakaroitaan mennä mittailemaan.

Takaisin tohon “in general” -osioon; mulla on vanhat nahkasatulat maantipyörässä ja fiksissä, Ideal ja joku voorumilta ostettu neuvostolirpake. Mulle nahkasatulat toimii, noi on tarpeeksi jämäkät ja kuitenkin joustavat niin ei persaus puudu.