Satulat in general

mikko.k - 18:56, 12.1.2011 » ^^^^^^ http://lh6.ggpht.com/_deFWVRNgp6A/TS3c1kr-LkI/AAAAAAAABHA/QOO8VKy69iE/DSC00141.JPG Bemaxi versio maasturin satulana. En oo vielä päässyt polkemaan kuin muutamia testimetrejä, jarrut puuttuu.
Tuo Tioga Spyder BMX malli kiinnostaa, tai kiinnostaa tuo road-mallikin, mutta D-Spyderin hinta on kukkarolle sopivampi. Kerrohan kokemuksia jahka olet testannut.

Ajattelin tuota D-Spyderiä tai Turboa tulevaan rojektiin. Molemmat hyvässä hintaluokassa. Luuletteko että kulkee tuolla “BMX”-mallilla myös maantie- yms. pitemmät siivut?

EDITTIÄ vähän.

^ Tänään 4 tuntia sekalaista ajoa. Ihan kiva toi penkki on. Ei sattunut pyllyyn. Tuntuu jopa pehmeämmältä kuin turbo. Toi on sit vielä pienempi kuin maasturisatulat yleensä.

Kyllä tolla varmaan 50km hyvin menee, en oikeen tiedä noista matkoista mitään koska omakohtaiset maantieajot on jäänyt ajamatta. Kaupungissa ajelen siksakkia ja ympyrää. Voi tulla koeajamaan keskustaan.

mulla on nyt kuntopyörässä testissä satula nro 9

ei vaikuta niin kivalta kuin tuo tioga spyder

Oletko funtsinut jonkun aivan muun mallisen kokeilemista? SLR, Spyder ja tuo Prologo ovat kaikki samasta kapeasta muotista tehtyjä. Jotain selvästi leveämpää esimerkiksi?

varmaan oli joskus puhe ja edelläkin mainittu että SLR on aivan hirveä istua.
myöskin spessun toupe 143mm on aivan kamala.

alle 130mm satulat ovat olleet kivoimpia. spyder ja kiinakuitu parhaat tällä hetkellä

Siirry tänne pimeälle puolelle, loppuu Kivuttoman satulan metsästys :wink:

kokeilla en uskaltais niitä härveleitä :slight_smile:

kääntäisin ton että täydellisen satulan metsästys, nykyiset on ihan pitemmänkin matkan ajettavia. kiva näitä on speksata

^^^^Mun istuinkyhmyt on sikäli kaukana toisistaan, että käytössä on vähän leveämpiä satuloita, nyt talvipyörissä Charge Spoon ja SDG Bel Air (I-beam -versio) jotka on molemmat hiukan yli 140 mm leveitä. Eritoten SDG sopii mulle hyvin vaikka paperilla reilusti pehmustetta joustamattoman pökkelön päällä on maalaisjärjellä ajateltuna ihan F41L.

Vigorelliin ostin kokeeksi 1990-mallisen Fliten. Se on takaosasta jopa leveämpi kuin nuo edellä mainitut, mutta kapenee kärkeä kohti aika nopeasti. Nähtäväksi jää, tykkääkö istuinluut siitä kyttyrää.

CRC:stä tai Wiggleltä ajattelin seuraavan jakkaran ostaa kun sieltä samalla tavaraa tilailen. Jotenkin nyt näyttää kummasti siltä, että muutamaa haluamaani satulaa ei löydy mistään ja tulloo vasta syssymmällä hyllyyn. Turbot lähti salakavalasti eikä 1990 Fliteä ei löyry.

Haluisin jonkun kestävän ja melko kovan jakkaran hintaluokassa 40-80e. Onks toi Chargen Knife mistään kotosin? Muita hyviä ehdotuksia ko. hintaluokassa? En tiedä uskaltaako tohon Tiogan jakkaraan hyppää suoraan, viime satula oli melko pehmyt, mutta kovempaa pitäisi saada. Ei siis tarvitse olla vain CRC/Wiggle hyllystä vaan ihan yleisesti voi ehdotella.

Knife on mun mielestä aika pehmeä. Kohtuu paljon pehmustetta, ja satulan runko on melko joustavan oloinen, jos verrataan vaikkapa 1990 Fliteen. Mukavuuspainotteinen siis, jos sellaisesta tykkää. Hinta/laatu/painosuhde on myös kohdallaan.

^Olen pitänyt kovasti omasta Knifestäni. Sopii mun takamukselle, eikä ole kivikova.

^+1. Ainoo mikä ärsyttää, on ompelukset. Hankaa pillifarkut puhki nopeesti :slight_smile:

Tää on testikäytössä. Maastotötöttimessä toistaiseksi, ja tuntuis toimivan omaan ahteriin. Ei yhtään pöllömpi penkki, ja päässee maantierutkuun kesällä. Fiitsereinä mokkapinta ja aivan lievästi pehmustettu takaosa. Varsin pop, ja maastossakin vaippojen ja shortsien kanssa toimiva.

mez - 12:32, 10.2.2011 » Haluisin jonkun kestävän ja melko kovan jakkaran hintaluokassa 40-80e.
[Unicanitor](http://www.wiggle.co.uk/cinelli-unicanitor-saddle/)in saa tuohon hintaan vaikka VeloSportista. Se on ainakin kova ja kestävä ;)

…ite olen siis kovasti tykännyt, mutta ilmeisesti moni muu ei tuollaisesta kovasta ja liukkaasta muovin palasta pidä. Näin olen lukemani perusteella ainakin ymmärtänyt.

Bring back the MuoviNitrox!

Smurf - 15:26, 10.2.2011 » Bring back the MuoviNitrox!
Mulla puutui alapää jo pelkästä ajatuksesta.

Hei onks jengi takonut noita Brooksissa olevia kupariniittien kantoja? Mulla on nyt parin vuoden kesäajelun jälkeen Swiftissä nastat alkaneet irvistamään. Ajossa eivät tunnu, muuta syövät byysiä ajan kanssa. Tarvii vissiin haalia joku pieni pyöreäkärkinen vasara ja alasin, jotta nastat saa ruotuun vai kui?

Mulla on kanssa tossa Swift sisäänajossa ja oon miettiny alkaako ne niitit irvistämään. Tuota voisi melkeinpä kysyä suoraan valmistajalta. Sanoi Brooksin veljekset sitten mitä tahansa, en ite kehtais ruveta nuijimaan, mutta saattaisin jossain suutarilla tai satulasepällä käyttää tarvittaessa.

Swiftistä sen verran, että se on lähes täydellinen. Toinen tai molemmat on antanu periks, perse tai penkki, mutta enää ei tartte edes niin kovin korkealla pitää tuota satulan kärkeä.

Satula siis on aluksi vähän liukas, aivan kuin valuisi kyydistä jos nokkaa ei nosta ylöspäin. Se kärki sitten hieroo kalua kun ajaa kyyryssä, ja tuntuu vähän omituiselta, kuin saisi erektion lukiessa Seiskaa.

Lopulta se materiaali sitten siitä vähän antaa periksi, ja sitä kulmaa voi säätää vähemmän kuumottavaksi.

Sanoisin että toi Swift on huomattavasti paremman näköinen ja tuntuinen jakkara kuin B17, ja taitaa olla aavistuksen kevyempikin.

Swiftiä pitää kyllä vähän kehua myös. Ostin vuosi takaperin käytettynä palstalta Swiftin joka oli hyvässä kunnossa, mutta ilmeisesti ajettu sateessa useamman kerran tms. koska satula oli keskeltä aika pahasti notkolla. Puoli vuotta arvottuani uskaltauduin kiristämään satulan säätöruuvilla Sheldonin varoituksista huolimatta ja satula parani huomattavasti. Ensimmäistä kertaa mun pyöräilyharrastuksen aikana voi ajella 100km lenkkejä ilman minkäänlaista kipua tai epämukavuutta. Nuo niitit kyllä alkavat aavistuksen irvistää reunasta ja ajattelin niitä varovasti nuijia kun alkavat aiheuttaa hankaluuksia.

^komppaan. Swifti on kyllä paras satula minkä koskaan oon ostanut ja nyt vuoden ajeltuani vaan paranee koko ajan. Vähän toi mullakin lörpöttää että kaippa se vaan pitää uskaltaa kiristää :slight_smile: