Satulat in general

satularumba lähtee alusta. cambiumii tai fizikin snakee vois kokeilla

Viilasin kesäpyörää melkein kilolla, Lepper vaihtui vähän tuoreempaan Brooksin B17 narrowiin. Ompelutaitoiselle tosta hyvä junanpenkki.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/42857264/Lepper-4926-600.jpg

tmar - 19:41, 18.6.2013 » Selle C2 ajossa kellään? Tekis mieli kokeilla tommosta satulaa missä on rööri keskellä. Markkina miesten mukaan perseen hikoaminen vähenee myös 30%.
Muutama satanen nyt tämä perseen alla alla. Ensivaikutelma hyvä. Jakkara on aika ruma. Puutumisongelmat vähenivät ehkä halkion ansiosta ja. Ostin ebaysta joltain puolalaiselta äijältä uuden 28€:llä 5/5.

En löytänyt keskustelua tolpista joten rohkene kysäistä täällä. Mitenkäs tälläisellä kiinnitys systeemillä tuo kiristys oikein hoituu? Pitäähän tuohon etummaiseenkin pulttiin päästä käsiksi?

BBB:n kotisivuilta pitäis löytyä ohjekirja. Oma veikkaus on et etupultti kiristetään yläpuolelta joko kuusiokololla tai pienellä lenkkiavaimella.

Planet X aerotolpassa sama kiinnitys. Etupultti kiristyy ihan sormilla, takapultin ollessa löysänä, niin että satulaan saadaan sopiva kulma. Sitten takapultti vaan tiukalle. Todella hyväksi havaittu kiinnitys.

Oon jo pitkään miettinyt että miten Thomsonin tolppa eroaa muista kahden pultin tolpista? Laadullisesti varmasti, ja varmaan kevyempikin mutta onko tolpassa jotain muuta ultimatea mitä en näin päällisin puolin hoksaa? Kysymykseni on täysin vilpitön, jos kyseistä tolppaa saisi tarvitsemallani halkaisijalla olisin hommannut jo, mutta jouduin tyytymään kopioon.

Tuli hommattua Brooks,Mutta mites sen hoito? Kuinka usein porukka on siihen sivellyt rasvaa jos päivittäisessä käytössä?

Sirkus - 16:56, 11.9.2013 » Oon jo pitkään miettinyt että miten Thomsonin tolppa eroaa muista kahden pultin tolpista? Laadullisesti varmasti, ja varmaan kevyempikin mutta onko tolpassa jotain muuta ultimatea mitä en näin päällisin puolin hoksaa? Kysymykseni on täysin vilpitön, jos kyseistä tolppaa saisi tarvitsemallani halkaisijalla olisin hommannut jo, mutta jouduin tyytymään kopioon.
Se on made in USA joten amerikkalaiset muotibloggaajat tykkää käyttää sitä jota kautta siitä on lie tullut muotia muuallakin maailmassa. Tämä on oma päätelmäni. Loistava kiinnityssysteemihän se on mutta samanlaisia löytyy useista muistakin. Syntacen kiinnityksestä olen itse pitänyt myös kovasti, siinä on pidemmät kiskot vielä kuin Thomsoneissa.

EDIT: huomasin että tämähän olisi pitäny tsiirtää tolppa topicciin.

eiks thomsonissa oo myös se että se ei mee koskaan paskaks

on. ja maineensa lienee pohjautuvan enemmän tried n tested -hommiin, ertyisesti maastopuolella kuin markkinointisetien nätteihin brändisatuihin. toki ameriikassa valmistaminen ei ainakaan vähennä blogiarvoa.

hinta-laatu-suhteeltaa erinomaisia tolppia.

jo lapsena olisin osannut sanoa thomsonin olevan kaiketi se paras

fillarilehti 2000-2010 never forget, bible

yrittäkää ees

olen nähnyt internetissä kuvan myös keskeltä katki menneesä rautakangesta. eivät kestä.

muistan lukeneeni jostain tompan mainostekstiä, (vapaasti muisteltuna:) jossa kertovat ettei tolppa katkea ns. katastrofaalisesti,mistä voi päätellä että jonkun toisen lafkan tolpat saattavat näin tehdä, vaan taipuu ensin ja kuskilla on aikaa pysähtyä ja nousta satulasta ja välttää onnettomuus. eli ei siis napsahda poikki.

lähdettä en nyt duuneiltani ehdi etsimään…

muodikas ja ihan siistinnäköinen tolppa. itsellä kahdessa pyörässä.

Selle Turbo.
Se on hyvä, varsinkin kunnolla sisään istuttuna.

http://cdn.mos.bikeradar.com/images/bikes-and-gear/components/saddles/CYP216.saddlesssssssssss-399-75.jpg
Fizikin Arione. Aluksi oli yhtä tuskaa tuolla istuminen, mutta kun sai säädettyä oikealle etäisyydelle, niin istuu todella hyvin pitkääkin matkaa tuon selässä.

ubi - 8:50, 19.6.2013 » Spessun Romin 143mm all day everyday Käytössä 2xPro ja yksi Comp. Metallikiskoisen Compin olen saanut jo irrottamaan toisen kiskon satulan rungosta, joten senkin tilalle pitää päivittää kuitukiskollinen malli, kunhan tuo täysin laukeaa.
Comp käy ja kukkuu edelleen, mitä nyt kitisee ja nitisee irtonaisen kiskon vuoksi. Mutta...

…toiseen Pro:hon on tullut 3000 km ajon jälkeen murtumat vasemman kiskon ulko- ja sisälaidoille kohtaan josta se kiinnittyy takaosastaan satulan runkoon. Aloin ihmetellä ja tutkia asiaa kun satula alkoi ääntelemään ja antamaan tavallista enemmän periksi. Muoto sopisi mulle hyvin, mutta kestävyys ei oikein enää herätä luottamusta. Ymmärrän kyllä että kulutustavaraahan nämä ovat, mutta että jo 2/3 Romineista hajoaa samasta kohdasta vähän yli 70 kg kuskin alla :confused: Ajokin on ollut 95 prosenttisesti asfalttipinnoilla ja satulat asennettu aina momenttiavaimella valmistajan spekseihin tai aavistuksen niiden alle. Pistää jo vähän mietityttämään onko mun painonjakauma pyörän päällä liian takana, enkö jousta satulan päällä itse tarpeeksi vai onko Spessun laatu vain keskimääräistä heikompaa. Tämän säikeen perusteella myös viimeisin vaihtoehto voisi olla mahdollinen.

Melkein voisi ottaa testiin Fi’zi:k Alianten, jos se vaikka kestäis tän rymyperseen alla…

Ainakin chargen spooni on kestänyt tällasen +100kg jätkän alla maantiellä ja maastossa, joten tuskin ainakaan painonjakaumasta lienee kysymys. Joko ne on paskoja tai sit ollu huono erä tms(?)

Kovat satulat kiinnostaa. Mitä vaihtoehtoja kannattaa edes harkita? Spyder , kuituiset?