Satulat in general

Nitrox kannattaa kokea

duris - 18:16, 11.9.2013 » Tuli hommattua Brooks,Mutta mites sen hoito? Kuinka usein porukka on siihen sivellyt rasvaa jos päivittäisessä käytössä?
Muutaman kerran vuodessa/ajokaudessa, melko pitkälti fiiliksen mukaan.
tnts - 21:54, 14.9.2013 » Nitrox kannattaa kokea
Mua sattui pyllyyn pelkkä ajatuskin.

Mulla on pyörässäni joku toupe. 4.5/5

en taida vitosta antaa millekään satulalle

Tulipa mieleen: Uus cromoputkinen toupe on sit kiskojen osalta korkeampi kuin edelliset. Oli melkoinen ylläri kun lykkäsin satulan oikeaan asentoon ja hyppäsin penkkiin. Puoli senttiä piti tiputtaa.

Nyt on Specializedin vaaka jäänyt pahasti kalibroimatta. 2014 Phenom Comp Gel 143mm väitetty paino 274g. Punnittu paino 296g.

Vertu-satuloita kenelläkään ajossa? Meinaan, että mitä järkeä maksaa Tioga-nimestä, jos noi on identtisiä.

Mä olen tyhmänä maksanut nimestä. En tiennyt noiden olemassaolosta. Toivon, että joku kertoo että noi on ihan paskoja.

^naurattaa noi 1% ja 2% off

No onhan se nyt saatana ostettava, kun saa alennusta!

Samalta nettisivulta “Cobweb Style Cool Saddle” merkkiä Seagull - HALVEMMALLA!

Gulli näyttää kummalliselta. Ei oo varaa riskeerata!

vasaraasialainen - 19:49, 22.10.2013 » Gulli näyttää kummalliselta. Ei oo varaa riskeerata!
TWSS?

Naurahdin :slight_smile:

Laitoin Gullin ostoskoriin, koska Vertu on ylihintainen luxusmerkki. Lisäksi musta on loppu.

No vittu! Them’s fighting words!

(Laitoin itsekin tilaukseen.)

Maksoin käytetystä spyderistä sen 45€ ja olen tyytyväinen ainoa moite on että fleksaa välillä niin paljon että saan titskuruuvin kankkuun mutta mitä pienistä. Keveys viehättää. Tämä aito vai kopio taistelu on sama kuin hilfiger vaiko h&m, easton vai kiinakuitu , pirkka vai saarioinen.

Kopiotaisteluvänkäämisen sijaan ois paras keskittyä siihen onko kopio sama kuin alkuperäinen, vai yrittääkö se olla sama kuin alkuperäinen. Ensimmäisessä tuote on valmistusmekaniikaltaan, raaka-aineiltaan ja ratkaisuiltaan ihan sama ja tulee jopa samalta tehtaalta, mutta ilman lisenssiä eli piraattina. Toisessa tuote on huomattavasti alkuperäistä huonompi ja samuus on lähinnä kosmeettista ja laatu huomattavasti eriä.

Seittiverkkosatulan tuotannon kopiointi ei vaikuta miulle maallikon silmin kovin vaikeelta ja tohtisin jopa väittää, että uusi valmistaja saa modattua sen ominaisuuksia aika helposti haluamakseen. Esim. tuo fleksaus on helppo korjata tekemällä muovista vähän jykevämpää.

Korjatkaa, jos oon ihan hakoteilla siitä miten helppoa muovivalu ja 3D-printtaus on.

E: Ja sit on tietty tuotteen arvo ja keskinnön arvo sekä etiikka. Lähinnä teki mieli kommentoida tuota mikä on piraatti ja huomauttaa siitä, että piraatti on mahdollisesti parempi (tuotteena).

jerppa - 22:06, 22.10.2013 » ...kuin pirkka vai saarioinen.
Tämä kiinnosta. Kumpi näistä on se aito/merkittävästi parempi? :D Toki Tioga on varmaan parempi, mutta se on myös turhan kallis kännis/läpäl -kokeilu, varsinkin kun en oikeestaan edes pidä tosta ulkonäöstä. Potentiaalinen keveys vaan kiehtoo ehkä just 13€ verran...

^kumpikaan ei ole parempi mielestäni. Pointti oli se että toinen on “laadukas” ja toinen “halpis”.
E. Sellainen lanka kiinnostaisi missä valitaan joka aamu uudet kaksi merkkiä ja niitä vertailtaisiin. Esim. Just joku thomson vastaan joku vitun VP. Sinne saisi sittenkertoa mitä mieltä on , kuhan pystyisi perustelemaan kantansa.

“Laadukkaassa” ja “halpiksessa” ei ole silloin eroa kun kama tulee samasta tehtaasta (taiwanissa valmistetut satulat, Vertu tai Gulli), mutta esimerkiksi vaatteissa tuo Hilfiger vs. Hennetz vertaus on kyllä typerää paskaa.