Sähköpotkulaudat ja yhteisomisteisten tilusten käyttö puliveivarien ansaintakenttänä - arvostelu ja puinti topäng

Mä oon ehkä nähny omia sähköpotkulautoja lähinnä miespuolisen oloisilla nuorilla aikuisilla. Mut tällasiin anekdotaalisiin havaintoihin tietty vaikuttaa aika paljon esim. se millaisella alueella asuu ja liikkuu.

1 Like

Huomionarvoista on myös se, kenellä niitä lautoja ei näy. Eli liikkumistapojen hiilidioksidipäästöjen rinnalla on kansanterveydellinen näkökulma. Vuokralautoja käyttää pääasiassa ne, joilla on jo riittävä kyky liikkua itse. Hiilidioksidipäästöjen ohella ne siis lisäävät liikkumattomuutta.

9 Likes

Tämä on muuten erittäin hyvä huomio ja kytkeytyy tuohon @rustbadger in kommenttiin. Omakin, puhtaasti anekdotaalisiin huomioihin, perustuva fiilikseni on, että (vuokra)lautoja käyttävät lähinnä nuoret (ja hyväkuntoiset) aikuiset, joista miehet yliedustettuina.

Tämä @asb in pointti saa mut kyllä suhtautumaan entistä nihkeämmin näihin lautoihin: ne vähentävät hyväkuntoisten käyttäjiensä liikkuvuutta ja vuokralautojen tapauksessa vaikeuttavat helposti esteellisten liikkumista.

4 Likes

Olen kanssa miettinyt tuota asbin esiin tuomaa kansanterveyskulmaa, koska omakin arvaukseni on ollut että sähköpotkulaudoilla kuljetaan lähinnä sellaisia matkoja, jotka muuten olisi kuljettu kävellen tai pyörällä. En ole seurannut onko tätä näkökulmaa minkä verran esiintynyt julkisessa keskustelussa.

3 Likes
11 Likes

Näkisin, että tässä on erittäin hyvä alku lähteä purkamaan kaikkia tän katastrofin ongelmia.

8 Likes

Liikennemerkki, mielipide, asenne, elämäntapa

7 Likes

,tatuointi

4 Likes

Ihan pätevän oloista taustoitusta mm. jenkkilän ja brittien tilanteesta ja historiasta.

3 Likes

6:53 kohdalla oli pakko luovuttaa ja ottaa maila käteen housuista

1 Like

Nää oli mulle ihan uus juttu.

4 Likes

Tuosta viimeisimmät uutiset, saa nähdä miten sitten käytännössä homma toimii:

Tierin Elina Bürklandin mielestä promilleraja sähköpotkulautailussa korostaisi sitä, että päihtyneenä ei pidä ajaa, oli kyseessä mikä kulkuneuvo tahansa.

Haista paska E Bürkland.

Tästä lähin saamme nauttia jalkakäytäväpyöräilypelottelupäivien lisäksi kesäviikonloppujen polkupyöräpuhallusratsioista.

2 Likes

12 posts were merged into an existing topic: Kännipyöräily, go or no go?

Jokos tää antropologinen näkökulma oli jaettu täällä?

4 Likes

Liikenteen seassa navigoiminen vaatii pyöräilijältä liikennesääntöjen tuntemisen lisäksi sopeutumista liikennevirran rytmiin muiden tienkäyttäjien liikkeitä tulkitsemalla ja ennakoimalla. Tällaiset liikennetaidot ovat usein ruumiillistuneita ja intuitiivisia, ja niiden tunnistaminen ilman omakohtaisen kokemuksen tuomaa tietämystä saattaa siksi olla haastavaa.

Siinähän se oli auki kirjoitettuna miksi bensalenkkarista tuntuu, että pyöräilijät ajaa vaarallisesti.

8 Likes

Ne saatanan skootit taistelee vastaan. Nappasin vauhdissa (no vauhtia se on hidaskin vauhti) vasemmalla kädellä keskelle tietä jätetyn skootin hinaukseen raahatakseni sen syrjemmälle, mutta se saakelin rimpuila jotenkin koukkasi takakautta pyörän toiselle puolelle ja kolautti takavaihtajan vaijerin säätöruuvin poikki.

Oh well. Olikin jo pari vuotta vanhat vaijerit.

6 Likes

Juu oon todennu ettei kannata koskea. Koitin kerran potkasta yhtä nurin ja meinasin pannuttaa. Sit katoin statseista et ne painaa 40kg tjms. ei vittu ihme et oli monoliittituulella se paskahärveli.

4 Likes

täs menee aikaa n. alle sekunti kunhan pitää kylillä valmiita lenkkejä itsensäpaljastajatakkinsa povarissa

image

2 Likes

eli luulis 5 minuuttia päivästä liikenevän puolustustaisteluun per henkinen eläkeläinen