Sähköpotkulaudat ja yhteisomisteisten tilusten käyttö puliveivarien ansaintakenttänä - arvostelu ja puinti topäng

pterryä lainatakseni, ”they are moved from A to B, or possibly, to the bottom of the C”

7 Likes

Suurta iloa tuntien ”siirsin” tänään keskelle Baanan pyöräkaistaa pysäköidyn sähkövimpaimen pois tieltä, asianmukaisen hellästi ja kohteliaasti tietenkin.

Vähän siinä tosin tuli semmonen olo kuin olisi R2D2:sta potkaissut :thinking:

1 Like

Eli potkitko söpöä robottia vai Disneyn immateriaaliomaisuutta?

1 Like

Ei se robotin vika oo, jos vanhetessaan asiat mutkistuu

2 Likes


Onneksi parkkeerausta on edes jonkun verran hillitty. Tässä kuva Tier- lautafirman apista. Käytännössähän tuossa ei kai olisi mitään ongelmaa suurentaa tuota punaista aluetta ja jättää ne muutamat nimetyt paikat auki johon saisi parkkeerata.

Joku kyseli aikaisemmin että onkohan sitä nopeutta vaikea säätää kun tuntuu, että yleensä nopeus on aina pelkästään täysiä, niin kyllä on, kiihtyy todella kovaa ja modulaatiovara on mielestäni todella pieni. Myös etujarru on oikeassa kahvassa, mikä on varmaan voinut olla osatekijä joihinkin noihin onnettomuuksiin.

Oon ajellut noilla muutaman kerran bussin sijasta, kun reittioppaan tarjoamat mahdollisuudet ei ole palvelleet omia tarpeita (helvetisti kävelyä ja yksi pysäkkiväli bussilla).

Onko nuo siis kiellettyjä pysäköintialueita? Keltareunaiset kokonaan kiellettyjä alueita?

Joo keltareunaisella ei uskoakseni voi ajaa, punaiselle ei pysty pysäköimään.

Hauskaa että kielletty pysäköinti saadaan aikaiseksi paikkoihin jossa se haittaa selkeästi kaupallista toimintaa ja on perinteisesti Eiran mummojen shoppailu-aluetta.

2 Likes

Näköjään kun tarpeeksi painava kaupallinen toimija vaatii niin helposti saadaan estettyä paikoitus muualle kuin siististi ruutuun. Seurailin tilannetta jonkin aikaa ja nämä tosiaan ovat käyttäjien itse pysäköimiä helvetinkoneita. Paikka siis redin sisäänkäynti.

9 Likes

jos tähän sais ladattuu videoo suoraan niin lataisin videoo kun muutaman shikaanin vetässeen sedanin jälkeen bussi saa vedettyä manskulla nippis nappis liinat kiinni keskelle ajorataa viskotun sähköpotkulaudan eteen ja joutuu käydä raahaamassa sen takas jalkakäytävälle

eioo helppoo nobina ukollakaan

e. paskalauta ei_ite_viskoma

1 Like
4 Likes

Voisko tälläsen paskaoksennuksen pitää omissa arkistoissa kiitos.

äiä ei tiä justicee.

3 Likes

mikähä seo justiken nykytila?

oli jotain tässä mutta tulin katumapäälle

3 Likes

Ihan reilu oli. En katuisi. Jungner kuitenkin lopuksi vielä näpäyttää autoilijaa ja pistää kaiken vähän niinkuin jonkun muun piikkiin.

Substitution patterns reveal that personal e-scooters and e-bikes emit less CO2 than the transport modes they replace, while shared e-scooters and e-bikes emit more CO2 than the transport modes they replace.

https://doi.org/10.1016/j.trd.2021.103134

8 Likes

Jaksaako joku, joka luki kokonaan; kertoa mitkä liikennemuodot yksityinen sähkölauta korvaa, ja mitkä liikennemuodot vuokralauta korvaa?

En jaksanut lukea, vaan etsin jotain uutista, joka referoi tutkimusta ja siinä:

The findings show that shared e-scooters and e-bikes in the city of Zurich primarily replace more sustainable modes of transport—walking, public transport, and cycling. This means that they emit more carbon than the means of transport they replace. “In the way they are currently used, shared e-scooters and e-bikes do the climate more harm than good,” says Reck.

A different picture emerges in the case of private e-scooters and e-bikes, which replace trips by car much more frequently and thus produce less CO2 emissions than the means of transport they replace.

Eli just niin kun ois voinut kuvitellakin. Mukavaa, että viimein tulee tutkimuksiakin.

9 Likes

Eli just niinkuin olisi arvannutkin juu. Kiitti.

Edit: Tai siis vuokralautojen kohdalta helppo arvata.
Tuo yksityislautahomma ei ole niin selkeää. Itse olen nähnyt liitä lähinnä lapsilla, mutta mun näkemiset ei ole tutkimus.

2 Likes