Sähköfillariketju

[i]“The unlikely way e-bikes could transform how we age
E-bikes are helping keep seniors young and, in some instances, even alleviating the symptoms of Alzheimer’s and Parkinson’s.”[/i]

asb - 9:57, 20.12.2018 »

Vähän nimittäin kiinnostais suditella talviliukkailla jalka maassa.

Yllättävän paljon tehoa tarvitsee talvellakin että saa hyvin lumella sutimaan. Jäällä taas jalka maassa ei ole hauskaa ollenkaan, mutta tälleen oli kivaa:

Siinähän sitä oppii Speedwayssä tarvittavia taitoja. Ovat muuten jarruttomia yksivaihteisia kyseiset päristimet. :wink:

Sähköfillarit olisi helppo kuitata huijauksena tai asiana joka ei nosta kuntoa, mutta vertailu on pielessä jos otetaan tietynpituinen lenkki tietyssä ajassa ja verrataan energiankulutusta sähköillä ja ilman. Tietenkin sähkö avustaa ja vähentää energiankulutusta, se on sen tarkoitus.

Näiden vekottimien käytännössä toteutuva vaikutus on tutkitustikin se, että sähköpyöräilijä 1) ajaa matkan joka muuten jäisi kokonaan ajamatta, eli useammin 2) ajaa matkat lyhyemmässä ajassa, ja/tai 3) ajaa pidempiä matkoja kuin muuten ajaisi.

Ympäristön, kansanterveyden ja liikenteen kannalta hyviä asioita kaikki.

Itellä sähkölenkit liikkuu keskisykkeen perusteella 130-145 lukemissa. Ilman sähköjä 145-155 välillä. Bullitilla nopeus karkaa kesäkelillä helposti yli 25km/h, varsinkin myötäisellä. Olin vasta mukana FirstBeat-mittauksessa. Mittausjaksoon sisältyi reilu 20km sähkölenkki, josta raportti antoi täydet pisteet. Tunnin kuntosalijumpasta taas tyydyttävä terveysvaikutus. Harmi kun ei tullut ajettua sähköttömällä pyörällä mitatun kolmen päivän aikana. Pointti kuitenkin siinä, että sähköpyöräily voi mahdollistaa matalasykkeisempää liikuntaa niille, joilla mopo lähtee aerobisessa liikunnassa liian helposti keulimaan. Mulla hiihtäessä, juostessa tai pyöräillessä tulee liian monesti mentyä rajoitinta vasten. Tähän sähköavusteinen pyörä on tuonut toivottua peruskuntotreeniä.

Työkaveri etsii “tyylikästä naisten sähköpyörää” eikä hintakaan saisi olla liikaa. Onko tähän hyviä vaihtoehtoja suositella ettei menisi mitään Wheelströmiä vahingossa ostamaan?

Jos tyylikkyys ykköskriteeri niin varmaan joku jokunen sivu takaperin linkattu Ampler Stellar, teknisessä mielessä en tiedä onko mistään kotoisin tai onko liian kalliskin.

Tässä joku arvostelu sisarmallista.

Faija oli hankkinut Helkaman jonkun suht kalliin mallin, ihan jännää sitä oli tyypata, mutta ei mitään välitöntä wau-efektiä.

Aika monta topia olis ollu tällekin

Mitähän kävis, jos laittais takajarrulevyn tilalle ison rattaan ja kiinnittäis takajarrun tilalle 100W moottorin?

Onkoha kukaan kokeillut vielä?

hmm. velosolollahan on tarjolla noita isoja rattaita.
https://www.velosolo.co.uk/pictures/DSCF2649w.jpg

Kyllähän noissa moottoreissa on jo ns.regenerative braking, eli napista painamalla moottori muuttuu jarruksi, 100w olisi myös alitehoinen niille voimille mitä hiljentämiseen tarvitaan.

Vai ajateltiinko tässä brakeless ajoa takapyörässä?

Ahh mikä nautinto näistä klipeistä ja niiden suosiosta, kohta joka jonne päristelee sähkömoottoripyörällä ruumiita tulee, rip “sähköpyörät”

sähköistetyt kuormapyörät on mun mielestä kyllä ihan jees, etenkin bullitit


HS:Helsinkiin ilmestyi uusia kaupunkipyöriä, joilla voi ajaa yli 40 kilometrin tuntivauhtia ympäri vuoden

Millaset talvirenkaat noihin tulee?

kertokaa minulle sähköpyörien vioista ja niiden korjaamisesta

Mull Dundane - 23:01, 18.8.2019 » kertokaa minulle sähköpyörien vioista ja niiden korjaamisesta
Paskat liittimet on kai se tyypillisin ongelma mikä moniin sähköpyöriin täällä Suomessa tulee eteen. Aika moni noita on vaihdellut. Toki uudemmissa nämä ovat parantuneet. Huonot akut sitten myös.

Vaikka näillä pyöräilyn kanssa kampia lukuunottamatta mitään tekemistä olekaan niin sähkömopoilu vois olla ihan kivaa. Muksuna oli 80cc kx kawa ja jos sama fiilis ilman bensan käryä, pörinää ja saastuttamista, niin.

voisko sähkömopoista ja muista elämän kriisivaiheista keskustella esim. bensalenkkarointi- tai kuolemanpelkolangussa :confused:

No okei huomenna lähden tekemään katumusharjoitusta maantielle.

zykkeli - 7:33, 19.8.2019 »
Mull Dundane - 23:01, 18.8.2019 » kertokaa minulle sähköpyörien vioista ja niiden korjaamisesta
Paskat liittimet on kai se tyypillisin ongelma mikä moniin sähköpyöriin täällä Suomessa tulee eteen. Aika moni noita on vaihdellut. Toki uudemmissa nämä ovat parantuneet. Huonot akut sitten myös.
Omassa Turbo Levossa oon ottanu kaikki liittimet auki ja laittanu sinne semmosta sähkökontaktimönjää mitä sai jostain Fordin huollosta. Tiivistää, pitää veden ulkoa ja estää hapettumista. Ennen rasvausta kävi pari kertaa niin että veto loppu ku ajo syvään lätäkköön ja vettä meni sinne akun pääliittimeen, lähti uudestaan käyntiin kunhan kuivas liittimen.

niin mikä on viranomaisen kanta näytöstä ohjelmallisesti 250 wattiseksi kuristettuun esim. 500w moottorilla varustettuun pyörään? greencycle väittää, että vakuutusta ei tarvita

bs or not bs