Road Rage - tarinoita liikenteestä

Aa tää on ihanaa!

1 Like

Onhan noi autoilijoiden suoritukset välillä todella erikoisia, viime perjantaina oli lenkillä kuninkaantiellä, Nikkilässä pitää ylittää toi öljytie (148), odotin vuoroani kolmion takana, autoilija päätti sit 80-alueella pysähtyä ja antaa mulle tietä, olin kyl aika ihmeessäni.

2 Likes

Mun protesti viimeeks kun joku pysäytti kolmion jälkeen suojatien päälle oli ajaa lähemmäs ja pistää akkukäyttöinen etutuikku täbölle odottelun ajaksi.
Ihan tyhmää multa mutta jotenki pitää ventiloida.

6 Likes

Sivistysmaissa tuollaiset sentään ymmärtävät yleensä olevansa väärässä paikassa ja tarvittaessa peruuttavat kiltisti takaisin odottamaan vuoroaan.

3 Likes

Mun suurimpia sankareita oli yhen kaverin edesmennyt isä joka reteesti käveli konepelliltä jos joku puupää oli roskansa suojatielle pysäyttäny.

18 Likes

Taas tämmönen mitä helvettiä hetki. Himassa videolta vasta huomasin että saattoi olla pormestari, jonka hengen pelasti riittävän aikaisin loppunut TikTok. Ainakaan en ole nähnyt muita, jotka Bromptonilla vetäisi pitkä trenssi päällä.

no menis ny pois siitä autotieltä eka

1 Like

Lol, siis samalla paikalla tänään ajokoulun auto. Oppilas hämmentyneenä kun näytän kädellä, että nyt vähän peruuta. Ei tapahdu mitään. Pääsen kohdalleen, ystävällinen koputus konepellille, ope kääntää vaan pään poispäin. Hyvät tavat suoraan ajokoulusta.

11 Likes

Piti päästä motonettiin joten ajattelin ajaa vihreän linjan mukaan.
Laippatiellä liikennettä molempiin suuntiin joten olen punaisiin nähden siis väistämisvelvollinen, koska tulen pihasta.
Jään odottelemaan vuoroani. Taakse tulee (violetti) auto(ilija) joka alkaa huutelee ikkunasta “liikenteen tukkimisesta” ja revittelee moottoria.

Huoh.

2 Likes

Tuo alue on etenkin ruuhka-aikaan yksi kollektiivinen pahanmielen kasauma. Voimia kaikille, jotka joutuvat säännöllisesti siitä kulkemaan.

2 Likes

Se on kyl. Autonpesumesta ja motonet vetää puoleensa tietynlaista demografiaa…

Useampana aamuna olen saanut Pasilassa Palkkatilanportilla tööttäilyä, kun odotan kiltisti vuoroani kolmion takana. Toisella kerralla hämmennyin että mitäs tässä teen muka väärin, mut kävi ilmi etten mitään. Pitäs varmaan siirtyä siihen kapeahkolle jalkakäytävälle kuten useimmat pyöräilijät näyttäis tekevän.

Tänään aamula duuniin ajellessa päätti kuorma-auto tuutata kolmion takaa suojatien päälle suoraan kanssa-kommutoijan eteen. Fillaroitsija oli onneks valppaana ja sai vältettyä onnettomuuden rivakalla jarrutuksella. Rullailin tilanteeseen muutaman sekunnin myöhemmin, kuorkkikuski ei edes katsonut meidän suuntaan saatikka siirtänyt laitettaan pois edestä. Mulla meni tunteisiin…suu ja kädet kävi. Tää kanssapyöräilijä oli kuin viilipytty ja tuumas että “näitä sattuu ei voi mitään”, kysyin että miten voit olla noin rauhallinen tuollaisen tilanteen jälkeen, vastas että en jaksa enää raivota.

8 Likes

Minkä takia pitäisi jotain kärkikolmioita osoitella tai muuten jäädä pitämään jotain yhden henkilön mielenosoitusta? Eikö siitä voi vaan mennä?

1 Like

Voihan siitä mennä, ja joskus saatan mennäkin. En myöskään koe olevani osallinen mihinkään mielenosoitukseen.

Mikä mua tossa ärsyttää on se, että mää nyt kuitenkin oletan väistämisvelvollisena, että minä väistän. Tilanne menis tosi nopeesti ohi kun autoilija vaan menis, eikä hidastais ja jäis huitomaan.

Mieluummin tietenkin kuitenkin näin, kuin siten, että autoilijat painais menemään täpöllä.

2 Likes

Yleensä mä vaan meen, koska en jaksa alkaa mitään huitomaan tai osottelemaan liikennemerkkejä. Sujuu se oma ja muiden kulkeminen smuutimmin niin.

Välillä kun oon varta vasten pysähtyny suojatien kohdalle että auto ehtii mennä niin alan jo etukäteen veivaamaan kättä että mee vaa. Äryttävintä on pysähtyä turhaan ja pöljintä on tilanne missä kummatkin siinä pysähtyneenä tuijotetaan toisia että kumpa tästä nyt liilahtaa eka.

1 Like

Tulin Malminrinnettä alamäkeen pitkin ajorataa, ja hidastin vauhtiani että pääsisin smuutisti liikenneympyrää jo kiertävän auton taakse. Kyseinen auto päätti kuitenkin pysähtyä keskellä liikenneympyrää ja päästää mut eteen.

Pakkohan sen on ollut tajuta että mulla on väistämisvelvollisuus? En oikein tiedä miten pystyisin indikoimaan että en ole tulossa kylkeen, jos pelkkä hidastaminen ei riitä.

Kalevankadulla ajelin reipasta vauhtia ja rs audi päättää mennä just nyt ohi ja ala-aste ryhmä ylittämässä tietä.

No he väistävät ja jäbä kurvasee seuraavan korttelin päähän jumittaan ku on roskaauto keskellä katua ja tässä päästiin keskustelemaan miten meni omasta mielestä ja käsirysyksi se sitten meni ku kaveri hyppäs autosta ja otti riveleistä kiinni :-DDD huutistelin vaan ja käskin jatkaa matkaa.

43 Likes

Näissä pitäis kyllä olla Terry B aina varjostamassa, huikeeta :joy:

5 Likes

Mutta jos autoilija ei mene, tilanne menee tosi nopeesti ohi jos…

Kyllähän toi on ärsyttävä ilmiö, mutta mihinkään se ei ole katoamassa.

En tarkoita vastustaa rageilua, tässä langassa kun ollaan. Mutta sitä vois minusta säästellä ja käyttää sitäkin enemmän silloin, jos toinen on vaarantanut muita tai perseillyt isomman oikeudella.