Road Rage - tarinoita liikenteestä

Sana surullinen on vallan oiva ilmaisu. Olen mielessäni käyttänyt samaa sanaa omissa mietteissäni jo useamman vuoden ajan kun olen pohdiskellut sitä paskaa mitä tuolla ulkona kohtaa.

3 Likes

Kerran itse mukelon kans suojatiellä: ellen olisi osannut epäillä, ottanut peruutusaskelia ja samalla paimentanut kämmenellä tyyppiä taakseppäin olis ollu meidän perhe -50%

Sillä hetkellä olin vaan ihan tyrmistynyt mitvit olo, jälkikäteen heikottaa ajatus.

1 Like

#bikehacks101

13 Likes

Piiitkästä aikaa tätäkin. Mulle vihreät valot ehtivät tietä ylittäessä vaihtua punasiks jota syytä kääntyvä pakukuski päätti käyttää keppihevosena voidakseen uhata ”opetustarkoituksessa” päälleajolla. Ei käyny mitään koska sitten kumminki osas jarruttaa. Turpaansaamishaluja aloin kuskilta tiedustelemaan mikä olis kyllä näin jälkikäteen miettien saanu jäädä tekemättä. Vittu ku en taas muistanu että tommosiaki tuolla pyörii enkä näköjään muistanu että oma zen lentää heti tiehensä ku vähänki pelästyn. Oi voi.

10 Likes

Lievä tunne on itselläni, että näin keväällä autoilijoille tulee lisääntyvien pyöräilijöiden myötä lisääntynyt tarve näyttää ketä pyöräilijän tulisi autoilijan näkökulmasta väistää. Luulisi, että auringon lisääntyessä tulisi letkeyttä, mutta kai se sitten on kiire kevätkylvöön tai mökkiä laittamaan.

Vanhempi henkilö yritti eilen peilillä viistää kylkeen, kun olin koiria ulkoiluttamassa. Osasin ennakoida ja seisoin rauhassa paikoillani ja katsoin kuljettajan säikähtänyttä ilmettä, kun sisäkaarteessa olikin yllättäen jalankulkija. Ei kannattaisi oikoa mutkissa. Soo soo.

Tänään oli taas semmoiset katsekontaktit, että lopuksi loppui vaan road raget, ja nauratti, kun niin selkeesti, se törkeä liikenteen vaarantaja, tajusi olevansa vitun uuvatti kusipää amatööri.
Jotain 40 kertaa päivässä tää, joka päivä, mut just tää yks juttu tänään paistoi jotenki erityisen,
autoilijoiden murhapolttaminen on aina itsepuolustusta.
Lubs :purple_heart::hocho::green_heart::ant::brown_heart::black_cat::carrot::heart::spider::yellow_heart::orange_heart::black_heart::purple_heart::brown_heart::tiger2::cat2::black_cat::spider::fire::open_umbrella::black_heart::green_heart::purple_heart::orange_heart::yellow_heart::tiger2:

5 Likes

munasin road ragen. olin siinä ylittämässä sitä motonettiin johtaavaa tietä kun tää pakukuski rullas kohti tienylitystä kääntyvänä sen olosesti että hidastaakohan tuo. kyllä se sitten hidasti just ennen mikä joko oli koko ajan sen tarkoitus tai sitten ei. eka kognitio oli “joo ei tarvi näyttää keskaria” (sehän on siis tietenkin itseisarvo jonka hyödyntämättä jättäminen on yöunien menettämisen arvoinen juttu).

Sit tajusin että “nii en pääse yhyy vetää tästä ajoradalle niinku aina itkuparku ku se tuli niin liki pyörätien jatketta” ja jotenkin kelasin että “kyllähän ton urpon nyt ois pitänyt se tajuta että en halua kiertää tuolta hevon perseestä” ja aloin nostaa sitä finkkua kun se sotkeentu lamppuun joka levis tielle kahessa osassa. joku epämääräinen heilautus sitä pakukuskia kohti joka joko olis vienyt multa etuajo-oikeuden jos olisin antanut tai sit ei. Samalla pysähtymätön jauhava mylly alko vaarallisesti hivuttautua kohti edellä polkevan perää.

Korjasin kurssin, keräsin lampun josta ei ehkä tuu enää kalua kun oli niin halpa paska että ylipäätään suostui rikkoutumaan, totesin itselleni että olen kusinen urpo ja jatkoin matkaani.

Että tämmöstä. Ei se mielenosottaminen oo niin tärkeetä että riskeerais sen että joku viaton joutus osottaa mieltään mulle peräänajosta jos ei halvaannu siihen ajoradalle. Turvallisuus on tärkeintä. Vittuilu on loppu peleissä aika triviaalia.

2 Likes

Yritys oli tärkeintä! Tsemppii!

2 Likes

Tänään oli sellainen tilanne, että minä olen tulossa pyörällä ylittämään ajorataa joka poistuu liikenneympyrästä. Autoilija pysähtyy kiltisti ympyrästä poistuessaan koska ajorataa on tulossa ylittämään jalankulkija. Jalankulkija kuitenkin päättää että hän haluaa auton menevän ennen ja alkaa viittoilemaan kuskille että siitä vaan. Minä olen tulossa vastakkaisesta suunnasta ylittämään samaa ajorataa ja katson tuota viittoilevaa jalankulkijaa ja ajattelen että voi vittu. Katson autossa istuvaa kuskia joka hetken epäiltyään lähtee ylittämään suojatietä katsomatta toiseen suuntaan ollenkaan. Onneksi mä ennakoin että tässä käy näin ja jarrutin hyvissä ajoin, muuten olisin ollut sen auton alla. Kirosin jotain itsekseni jalankulkijalle mutta en jäänyt opastamaan asiassa. Ehkä olisi syytä ollut.

Tämäkin ihan älytön tilanne jossa jos jokainen olisi vaan noudattanut lakia niin tilanne olisi mennyt nopeammin ja sulavammin, mutta nyt kaikki pysähtyivät ja 2/3 toimi typerästi ja 1/3 olisi kuollut jos ei osaisi ennakoida sitä että 2/3 toimii typerästi.

28 Likes

ah. tää liikenteenohjaaja/marttyyrifetissi. näiden kavereiden (omalla kohdallani aina eläkeläisoletettuja miehiä) pitäis kulkee kaupungilla valkoiset kyynärpituset hanskat kädessä.

7 Likes

Olen ihmetellyt kans, että mikä tässä on taustalla. Mulla oli Mäkälenkadulla just viime viikolla tilanne, että vaikka olin pysähtynyt (autolla) suojatien eteen, kahden lapsen kanssa liikkellä ollut naisoletettu viittelöi jatkamaan matkaa. En nyt heti tarttunut mahdollisuuteen vaan näytin, että tie vapaa, siittä vaan. Viereisellekin kaistalle oli jo pysähdytty ja bussikaistalla taisi olla bussi pysäkillä eli ei välitöntä mahdollisuutta giljotiiniiin. Viittelöinti vain jatkui ja jatkui, mikä mekaanisuudessaan jo vähän naurattikin, joten lähdin sitten liikkeelle. En tiedä pääsivätkö ennen iltapäivän ruuhkan loppumista siitä yli.

Tosi paljon aiheuttaa ragea autoilijat, jotka huitovat tuolla tavalla kun tulen pyörällä suojatielle tai risteykseen kolmion takaa. Aivan todella raivostuttavaa, kun voisin ihan hyvin odottaa sen muutaman sekunnin pyörän päällä, että auto menee, enkä jalkautua osoittamaan itselläni olevaa kolmiota tai muuten näyttämään turhautumistani.

Ja ne jalkailijat jotka

kun liikut autolla ja teet sen mitä pitääkin, voihan kössi

-toi vika lause- (vaikken nyt sitä toivo - aina)

2 Likes

Track Stand Competition

5 Likes

Kerran töissä lähestyin kuorma-audolla suojatietä jonka päässä tollanen tuulimylly oli. Hänellä kesti vähän turhan kauan tajuta et mulla on vilkku päällä eikä tarkoitukseni koskaan ollu ajaa suojatien yli. Sit ku aloin jo kääntymään sinne Sauvon keskustaan ni hänelläki leikkas. Mun pet peeve.

Meilläpäin yleensä riittää semmonen parin sekunnin rataseisonta suojatien reunassa siihen, että autoilija oma-aloitteisesti luopuu etuajo-oikeudestaan.

En tiiä, onko se mun seisoskelu jotenkin surkean näköistä, vai onko auton ratista vaan vaikea hahmottaa, että olen pysähtynyt :man_shrugging:

2 Likes

Bussi pysähtynyt kolmion jälkeen suojatiellä ja pyörätiejatkeeelle. Koukkaan ajoradan kautta ja pääsen sen kohdalle, tottakai se painaa kaasua. Pääsen sen ohi ja sen vieressä seuraava giljotiinina painaamassa kaasua kun ei se henkilöautosta näe vittukaan kun on bussin vieressä. Ei tullut muuta kun kyselin, että mitä vittua. Bussikuskilta käden nosto-anteeksipyyntö. Henkilöauton kuski tuijotti vaan suu auki.

4 Likes

Mä olin ennen kanssa samanlainen kiukkupussi, kuin sinäkin. Sittemmin opin että tää on juttu, josta ei kannata stressata. Meet vaan, jos joku autoilija antaa tietä.

6 Likes

^ Kaikista parasta tää on silloin, kun oot kääntymässä ajoradalle sen auton eteen ajamaan.

5 Likes

oothan sä edelleen

8 Likes