Road Rage - tarinoita liikenteestä

Aina

Auton alle ei kannata tietentahtoen jäädä.

3 Likes

Auton alle jääminen :saluting_face:

En suosittele.

Yhteispelillä kaikilla meillä on kivaa autoilijoiden maksamilla teillä!

8 Likes

Autoilijat mitään maksa.

Aah sarkasmin ohilento

2 Likes

Ei naurata hesarin kommenttipalstasimulaattori nyt. Veneluu tms kädestä vieläkin rikki kun autoilija pukkas konepellin noin kk sitten vasempaan kylkeen pihaliittymästä.

6 Likes

Joo ei oo naurun asia.

Aah kolmiot kiinnostaa.

Tullut nyt arkisin hinkattua tän^ liikenneympyrän kautta kommuuttia ja varsinkin iltapäivisin kunnon viidakkomeininki. Vähintään joka toinen päivä joku ajaa katsomatta eteen/meinaa ajaa päälle/joutuu äkkihidastamaan, koska (epäilemättä) vitu_puskista_tullu_polkupyörä damn. On se kyl vaikeeta.

Kuinkahan monta vastaavaa paskapaikkaa löytyy pks-seudulta, jos ryhtyis oikein laskemaan :man_shrugging:

6 Likes

Kunnom klassikkoympyrä, koukkaan tota kautta aina kun haluun kierroksia eikä se koskaan petä. Extrapisteet kun jatkaa tosta Vanhaa Porvoontietä alle kilsan pohjoseen, siihen seuraavaan vittumaiseen ympyrään.

2 Likes

Tässä paikassa kohtasin joitain vuosia sitten moottoripyöräpaitaisen/partaisen tontun joka jopa vaivautui nousemaan berlingostaan huutamaan sen jälkeen kun olin kopauttanut jatkeelle seisauttamansa peräkärryn katetta. Oli asialinjalla kuitenkin koska loppuhuudoksi keksi klassisen: “Suojatien yli kuuluu taluttaa. Tieliikennelaki!”

4 Likes

Itse olen todennut, että tämän maan liikenneturvallisuus on tilastojen valossa yllättävänkin hyvällä tasolla, kun huomioi, kuinka heikosti osa ajokorttien haltijoista tuntee väistämissääntöjä.

3 Likes

ei voi törmätä jos ei ole ketään kilometrien säteellä

4 Likes

Mjaha sorruin taas perinteiseen passiivis-argressiiviseen rageen

Olin menos tolleen, hiljensin kunnolla, näytin käsimerkin (kääntymisen), katsoin kun tuunattu keski-eurooppalainen peniksenjatke tulee valkosen auton kohdalla, pidin huolen että kyseinen noudattaa väistämisvelvollisuuttaan lukkojarrutuksen muodossa, rullasin nokan edestä ja pistin kansainvälisen käsimerkin.

Peukku olis ollu kyl parempi sick burn.

1 Like

Oon miettinyt, että kun auto tulee tolleen kämmenen puolelta, niin kääntymiskäsimerkki näyttää varmaan sen päälle ajavan autoilijan mielestä tien antamiselta ja tämmönen väärinkäsitys aikomuksista siinä sitten täytyy olla. :rip_shrug:

Käsityksien ja vääriinkäsityksien suhde liikenteessä kiinnostaa

Side note: Vantaa ja liikenneympyrät on kyl melkonen yhdistelmä

3 Likes

Hesalassa tää käsimerkki ymmärretään kyllä, mutta ei tarvinnut mennä kuin riihimäelle asti että kohteliaasti tietä ensin antanut autoilija lähti uudestaan liikkeelle, kun heilautin kättä kiitokseksi. Olin siis pysähtynyt odottamaan vuoroani, autoilija pysähtyi, nostin kättä ja lähdimme molemmat liikkeelle. En muista kumpi oli väistämisvelvollinen. Kiittämistä en lopettanut, mutta viestin tulkinnanvaraisuutta vähentääkseni käsi nousee nykyään vasta kun pyörä on liikahtanut selvästi toisen ajolinjan puolelle.

1 Like

Tämän takia autokoulussa opetettiin että vaikka olisi väistämisvelvollinen ja toinen näyttäisi että mene vaan niin pitää jäädä odottamaan. Koskee niin kävelijöitä, pyöräilijöitä kuin autojakin.

Itsellä sattui hieman samankaltainen tilanne. Ajoin pyörällä suojatietä kohti jossa vastakkaisella puolella oli vanhempi pariskunta joka näytti kääntyvälle suojatietä ylittävälle autolle että “mene vaan” heiluttamalla käsiään isosti. Auto oli siis väistämisvelvollinen jalankulkijoiden lisäksi pyörille. Autoilija ja tietä antava pariskunta olivat siis rintamasuunta minua kohti ja päivä oli kirkas joten kummallakin oli kaikki edellytykset havaita minut. Autoilija näytti hieman epäröivältä joten ennakoin vaaratilanteen ja hiljensin vauhtia, jonka autoilija näytti tulkitsevan tien antamisena. Jatkoin kuitenkin puoleenväliin suojatietä hitaasti jolloin auto pysähtyi suojatien eteen. Silloin tietä antanut pariskuntakin huomasi minut ja totesi että “tuota pyöräilijää se odottikin”.

5 Likes

Nyt odotan innolla, että palstapoliisit tulee kertomaan että silloin pitää mennä kun autoilija antaa etuajo-oikeutettuna tilaa.

2 Likes

Minäkin pääsin tänään kokemaan samantapaisen tilanteen.

Ajoin kelvillä kohti suojatietä, mun suunnasta tuleva auto oli kääntymässä vasemmalle ja oli pysähtymässä suojatien eteen kuten kuuluukin…toisella puolella suojatietä oleva vanhempi herrasmies sit päättikin näyttää autolle että mene sinä ensin autoilija teki työtä käskettyä huomioimatta minua. Jumalauta tuli muuten nopea pysäytys meikäläiselle. Ei herra vissiin edes tajunnut mitä teki vaikka annoin aika kuuluvan ja selkeän palautteen. Jumaliste että säikähdin…

Annettuani palautteen sain vastaukseksi legendaarisen “pyöräilijän pitää olla varuillaan kun jää aina kakkoseksi”. Totesin että joo olen kyllä varuillani siksi en jäänyt alle. Mutta sovitaanko että et enää ikinä tee tuollaista temppua toiste. :face_with_symbols_over_mouth: Homma toimii huomattavasti paremmin kun me kaikki noudatamme liikenne- ja väistämis-sääntöjä.

5 Likes

Nää jalan liikkuvat autoilun edistäjät on kyllä yks syöpä. “Kengät pysähtyy nopeemmin ku auto” t. Autoilun edistäjäsetä suojatien reunalta kun astut suojatielle

8 Likes