Road Rage - tarinoita liikenteestä

Jahans, kuten odottaa saattoi, aika geneerinen säpo sieltä sitten tuli. Että ihan piti soittaa perään -virhe-

Mulla on kuulemma jo mielipide asiasta muodostunut eikä keskustelua sen enempää ole syytä jatkaa. TJ oli mukamas palautteen kuskille antanut firman näkökannalta, muttei osannut sanoa mihin tämä kuski perusti oman näkemyksensä (säpossaan kirjoitti tosin että tässä keväällä aikoo käydä asiaa läpi kuskien kanssa) Eikä ole resursseja asiaa sen enempää alkaa tutkimaan/selvittämään. Kysäsin piruutani että entä oisko sitten jos oisin jääny alle? Yllättäen tulikin sitten kiireitä lopetella puhelua. Pyysin kuitenkin tätä kuskia ottamaan minuun yhteyttä, saapa nähä tuleeko sitäkään päivää, tuskin.

Ja oishan se pitänyt jo firman nimestäkin arvata että onse heilläkin jo asenne ja mielipide muodostunut: punainen mene

Ei voi kyllä suositella.

”Nimi ***** viittaa tunnistettavaan punaiseen väriin sekä liikkeeseen. Nimen valinta on tehty perusteellisen prosessin jälkeen” tirsk

Täsmälleen sama kokemus viime kesältä Turku-turrena. Saa ihmetellä kaistakaupalla tilaa autoille, kun läheskään joka kadun/sillan molemmin puolin ei mee ees kävelytietä, pyöräteistä puhumattakaan. Kummallisia epäjatkuvuuskohtia jne. Herää se rage vähemmästäkin!

1 Like

En ees ragennu, mut tänne tää kai kuuluu:
Ajan Turun Länsikeskuksen läpi lähes joka päivä töihin ja kotiin. Länsikeskuksen liikkeiden pihoilta tungetaan jatkuvasti STOPpien ja kolmioiden takaa siihen jatkeelle venailemaan. Luulin jo tottuneeni ja oppineeni ennakoimaan, mutta tänään kolahti kotimatkalla.

Toyotan kuljettaja pysäytti asianmukaisesti Länsi 1:n pihasta tullessaan ennen STOP-merkkiä. Näin, että hän katsoi myös katsoi tulosuuntaani, eli itsestään oikealle. Minä tietysti tottuuneesti silti vähän himmailin ja jäin odottamaan katsekontaktia. Se tuli, joten ajattelin, että tie on vapaa ja aloin kiihdyttää taas. Mutta entäs sit? Tyyppii lähteekin ihan vauhdilla kiihdyttämään, enkä ehdi muuta kuin vetäsemään molemmat kahvat alas ja tajuta, että ei muuten pysähdy märällä asfaltilla. Jos en ois joskus ajanut vähän maastossakin ja pooloa pelannut, niin oisin todennäköisesti vetänyt ihan suorassa kulmassa Toyotan kylkeen. Selkärangasta lähti kuitenkin nopea “pyörä poikittain ja hallittu OTB-sukellus”. Tämä pelasti todennäköisesti henkilövahingolta (ja Space Horsen keulan/emäputken tuholta). Toinen kenkä jäi vissiin vähän klippaamatta irti, kun se löytyi ajoradalta kaatuneen pyörän vierestä. En oo ihan varma teinkö ukemin jo konepellillä vai vasta maassa, mutta seuraava oma havainto oli, kun seisoin auton edessä ja kaivoin puhelinta taskusta.

Toytotan peili irtosi, lokasuojaan tuli kunnon lommo ja lampun pesuri tjs. löytyi lopulta jatkeelta irrallaan. Toytota-kuski meni selvästi vähän paniikkiin, mutta sanoin sille, että ei tässä mitään hätää ole, poliisit on jo tulossa. Konstaapelit hoiti homman tyylikkäästi ja sanoi, että käy ihmeessä tarkastettavana, jos mitään kipuja ilmenee. Kirjoittivat autokuskille jonkun huomautuksen tjs. Täytynee viedä kuitenkin Space Horse tarkastettavaksi, vaikka en itse siinä vähän kääntyneen stemmin lisäksi huomannu mitään.

edit. Otin tietty tyypin tiedot ja numeron ylös ja laitoin jo viestinkin perään, että muistaa laittaa vakuutusyhtiölle vahinkoilmoitukseen myös mun tiedot.

28 Likes

hidastaa vaan vähän enne ku rikkoo törkeästi lakia ni kaikki ok, selvä homma.

kerta se on ensimmäinenkin kun Sahaajankadulla joku alkaa ujuttautua sieltä ajoradalta parinkymmenen asteen kulmassa kelville. Huusin helvetisti mikä tais pysäyttää sen sopivasti ennen ku ois pitäny vääntää jotku samanlaiset hätäjarrutuksen. Perän kautta ois kyllä ollu vähän vaikeempaa vetää ukemeita.

1 Like

En tiedä pitäiskö laittaa kuolemanpelkotopiciin tai tähän, kun en varsinaisesti tajunnut ragettaa keskarin heiluttelua enempää mutta enpä ole hetkeen ollut näin lähellä kunnon kolaria. Ajoin Kupittaankatua Kupittaankentän T-risteyksen läpi kun autoilija päätti tehdä yllättävän U-käännöksen suoraan päälle. Ei käyttänyt vilkkua ja kuski ei katsonut yhtään vastaantulevaa liikennettä, vaan vilkuili taaksepäin kääntyessä. Ihan muutamasta sentistä oli kiinni, etten joutunut konepellille.

Jos et ragennu, ni ei kuulu tänne, vaan kolaritopiin. :+1:t4:

Matkalla kotiin töistä oli tismalleen samanlainen tilanne kuin Turun kuolonkolarissa. Erona se että tulin Naantalin pikatien kelviä junaradan ali suuntana keskusta ja siinä kun pikatiestä tulee Puistokatu ja Ratapihankatu muuttuu Tukholmankaduksi niin joku täti puski eteen Kiallaan. Valojen vaihduttua täti oli päästänyt pyöräilijät menemään mutta näki olemattoman aukon kun jalankulkijoilla kesti vähän kauemmin päästä yli hänen kohdalleen. Hän oli hetkeä aiemmin tietysti ohittanut minut kun oltiin menossa samaan suuntaan, on se perkele vaikeaa suunnitella ajoaan ja havaita muita.

No, selvisin skidaamalla auton edestä ja heitin kyllä niin pahaa katsetta kun pyörisin siinä muutaman kierroksen ympyrää. Tädin hymy hyytyi huomatessaan suuttumukseni ja luin huulilta kun se rupes sönkkäämään jotain että tulin takaa. No vittu käännä päätäsi saatanan urpo!
Ei tommoselle Karenille sit jaksa jäädä huutelemaan niin painelin menemään. Vittu ku autoilijat vituttaa.

12 Likes

Menin tänään tuon Turun kuolonkolarikohdan ohi. Pari kortteli siitä meinas Tesla tehdä samat meikälle. OK no väärä topic ku ei ollu edes mitään ragea, maha täynnä VG wokkia ja pää kääntyy vaistomaisesti, näin sen tulevan. Se ei kuitenkaan ilmeisesti mua, tai sit luotti että mä vedän liinat kiinni.

5 Likes

Autolla liikenteessä tänään ja 2x meinas tulla 2 kaistasella auto kylkeen oikeelta puolen. Jarruille joutu hyppäämään. Eka insidentti Turussa, joku jo perä valmiiksi rutussa oleva teslataksi päätti et on hyvä idea leipoa eteen ilman vilkkua ja jäädä sit tiruuttelemaan satasta ku rajoitus 120.

Sit ohituskaistalla jossain Tre-Jkl välillä bussi vääntää mun kaistalle. Oma nokka bout perän kohdilla. Tässä tilanteessa vilkku tuli vissiin samaan aikaan ku tyyppi käänty. En ite ees huomannu mut vaimo oli onneksi skarppina. Muuten olis kolissu yli satasen vauhdissa. Eipä siinä. Jarrut ja töötti pohjaan ja vielä saman ohituskaistan aikana mulkun eteen. Seuraavalla ohituskaistalla avasin ikkunan, vilkuttelin keskisormea tovin ja painoin kaasua.

Mitä vittua tuolla on meneillään. Todella röyhkeitä hazardeja tilanteita.

7 Likes

Sillon kun ollaan yksin liikenteessä niin eihän sillon tartte muita huomioida kun niitä muita ei ole.

:thinking:

7 Likes

Niin no emt. Mun mielestä ihan oikeutettu kuitti kaverille joka meinas jyrätä kylkeen.

1 Like

Kyllä mäki heiluttelen keskaria kun ajelen fillaria, mun mielestä underdogilla on siihen aina oikeus. Jokanen joka ruuvaa ikkunan auki autosta kaheksan kympin nopeudessa ja heiluttaa finkkua on kyllä vähintäänkin suspekti persoona, jonka pitäis enemmän keskittyä pitämään kädet ratissa.

10 Likes

puhumattakaan saman ohituskaistan aikana eteen puskemisesta ja kaasuttelusta. my brother in christ you are part of the problem.

ite jos joudun autoilemaan (harvoin onneksi) ni pyrin pitämään kaikkiin autoihin maksimietäisyyden ja varsinkin kaahailijoiden kohdalla hiljennän ja otan muutaman auton väliin puskuriksi, et jos perseilijä kolaroi ni en aja ainakaan suoraan siihen wreckageen

7 Likes

komppaan. autoilijan rageamiselle oikea tapa on hankkia tuulilasikamera ja lähettää niitä filmejä iltalehden toimitukseen. tai sitten mennä facebookkiin sellaseen kusipäisten pyöräilijöiden bongausryhmään :smiley:

4 Likes

Kannattaa vaan väistää sitä bussia kun autoilija siinä jää aina kakkoseksi.

2 Likes

mä yritin tässä taannoin väistää bussia autoillessa ja silti se ajo saatana päälle.

1 Like

huh saakeli. Olin just saattamassa lapsia harrastuksista takaisin kotiin kun meidän kulkemalle kelville kaartoi läheisen rivarin pihasta vanha farmariauto. Se sitten jatkoi ajamista kelviä pitkin minua ja lapsia päin, vaikka vieressä kulkee ajorata. Missään ei näy muuta liikennettä tai ihmisiä. Lapset hämmentyivät väärään paikkaan tunkeutuneesta autosta sen verran, että siirtyivät suojatien kautta kadun toista puolta kulkevalle jalkakäytävälle.

Itse jatkoin kelviä ja kysäisin autoa ohittaessani ikkunan läpi kuskilta, että mitäs tämmönen ajelu oikein on. Ei tykännyt kysymyksestä vaan heitti oven auki ja alkoi tulla kohti sen näköisenä, ettei ole rakentava liikennesääntökeskustelu mielessä. Refleksinä polkaisin liikkeelle jolloin kuski lähtee juoksemaan perään. Jonkun aikaa siinä oli takaa-ajo käynnissä ja ukko huutelee perään että oliko mulla asiaa. Onneksi jahtaajalta loppui kunto aika nopeasti, mutta sai vielä sähistyä ennen voimien loppumista “mulla on auto rikki”. Ajelin itse seuraavaan liittymään, kuski palasi kotteroonsa ja ajoi rikkinäisen autonsa pois paikalta.

Ensin kuumotti, sitten nauratti, mut vituttaa että lapset joutui todistamaan koko episodin.

20 Likes

ite ihan suosiolla passasin noi keskustelunaloitukset ja hiplasin peltiä pysähtymättä, yritti se kyllä silti tappaa autolla. Huuteli vielä perään että “ammun sut”. Sitä varten ois jostain syystä pitänyt “tulla takasin”.

Joo kyl mä ymmärrän et jos on esim. vaikeuksia ottaa huikkaa vesipullosta kun ajaa, niin tällainen toiminta saattaa vaikuttaa kovin hurjalta. Itselleni ei kuitenkaan edellisen kaltaisia ongelmia ole ja sähköikkunan avaaminen ja siitä käden ulos laittaminen onnistuu rutinoituneelta kuskilta varsin hyvin liikenneturvallisuutta vaarantamatta. Siitähän tässä oli kyse jos oikein ymmärsin?

4 Likes