Rengasarvostelut

Oma käsitys on ollut, että liinan kanssa ilmaa ei pääsisi (niin paljoa) karkuun vielä hyllylle nousemattomien sivujen kautta. Niin sit ei tarttis tulla venttiilin kautta sisään niin paljoa ilmaa niin nopeasti, kun ei sitä ainakaan oman pumpun säiliöstä ihan rajattomasti riitä.

En ole itse käyttänyt kuin kerran. Mut onhan tästä tekniikasta reilusti videoita etenkin moottoriajoneuvojen renkaiden kanssa puljaajilta.

Oon toisaalta kokenut itse hyödylliseksi ihan vaan vähän painaa pystyssä olevaa kiekkoa maata vasten samaan aikaan kun ilmaa alkaa virrata sisään napsauttimesta, sen sijaan että tarttisi alkaa liinaa virittämään. Tämä varmaan enempi just ilmatilaan vaikuttava tapa.

Tässä ei pienene se tarvittava ilman paine vaan määrä. Kuormaliinalla tila, jonka ilma täyttää on pienempi ja näin myös saman ilmanpaineen saavuttamiseksi tarvitaan tilavuudeltaan vähemmän ilmaa.

Ehkä samalla kun estetään renkaan tilavuuden kasvaminen poispäin vanteesta, ilmanpaine pyrkii pakottamaan sivuja ulospäin eli nousemaan vanteelle?

1 Like

tähän voisin uskoa

Ei kyl enää gatorskinejä varmaan tule ostettua. Molemmat hajonneet kyljistään, vaikka kulutuspintaa reilusti jäljellä. Luulin, että näitä markkinoidaan kestävinä. Perse, mun kisaisemmatkin renkaat on kestänyt paremmin.

1 Like

Onko renkaat yleensä miten pyöreitä? Ihmettelin pienen etukiekon turaussession jälkeen muhkuraisia kyytejä. Purin vanteen rihtauksen ja tein sen alusta asti uudestaan. Sitten lopulta tajusin, että rengas on muhkurainen.

Pari kertaa lähti vauhdista ilmat pois sisurista, oletettavasti liian kapean vannenauhan vuoksi. Voiko tällainen aiheuttaa damagea renkaalle niin, että se ei ole enää pyöreä, vai onko asia ollut aina niin, että kaikki renkaat vaan ei ole pyöreitä ja suoria?

Kyseessä contin top contact ii 32-622.

Ei sille ole aina syytä kuluttajan päässä. Tai käsittääkseni yleensä ei ole. Voi olla että ajan kanssa “muhkuroituu” mutta sillonkin yleensä vika on ollut jo tehtaalta asti. Voi tommonen flättäilykin varmaan paskoa jotain, mutta semmosesta mulla ei ole koettua kokemusta.

Reunavaijerilliset ja paksumpikylkiset on vaatinut enemmän työtä tasaiseksi saamiseen kuin uudemmat tubeless-kumit. Top contacteista ei oo kokemusta kun niistä nastaversioista ja oli niissäkin hieman tuota, mut meni parin renkaan tyhjennyksen ja hieman kovemmille paineille laittamisen jälkeen kunnolla paikoilleen.

1 Like

Okei, eli asialle voi ehkä tehdä jotain. Pitänee seuraavaksi selvittää, miten muhkuja voi renkaasta tasoittaa :grin:

On joskus auttanut kun siirtänyt reunat ihan keskelle ja sitten pumpannut, mut joo tosiaan on helppoja ja sitten on vaikeita.

Nastaton 26" top contact winter oli ihan hirvee saada kunnolla suoraan nousemaan vanteelle, fairylla viidelle sai ihan ok, mutta pieni heitto siihen aina jäi.

Jos se on noussut joka puolelta vanteelle ja on muhkurainen niin siinä renkaassa on silloin melko varmasti kudosvaurio ja game on over sen suhteen että niitä muhkuroita saisi siitä pois.

Renkaan kyljessä on aina jonkinlainen merkki jota seuraamalla näkee onko se noussut tasaisesti vai ei. Asian toteamiseen ei siis mene 15 sekuntia pitempään.

Kenties sitten se että lennosta tyhjenee ilmat voi rikkoa kudoksen? On kyllä taas säädöt. Mistähän sitä repis uuden eturenkaan viikonlopuksi.

XC-Race Mezcalit alkaa olee aika loppuun ajettu. Olikohan täällä kellään kokemuksia 2,6" 29+ versiosta? Lähinnä kiinnostaa että rullaako yhtä kivasti kovalla alustalla, kuin tuo nykynen 2,35"

Samat kokemukset Continentalin talvirenkaista, vaimon hybridiin ostin ne Contin 37mm nastarenkaat ja ihan saatanallinen työmaa on ollut saada nousemaan vanteelle. Vaikka siis ihan normikehille ja sisurilla oon laittanut. Ärsyttävät.

Ainiin tämmönenki oli.

Löytyi varastosta tämmönen iskemättömän näkönen rengas “Continental Touring”. Mikähän tää mahtaa olla? Ei löydy Googlella mitään eikä foorumihaulla. Touring Plus löytyy mut siinä on ihan eri kuvio.

Ei löytynyt Rosen luettelosta vuodelta 2012 myöskään, lienee joku vielä tätäkin vanhempi malli. Teksteistä voisi ehkä veikata vuosikertaa…

1 Like

Tommosia kirjasimia löytyy:


Max inflate (olisiko Futura Condensed Bold) näyttää sinänsä ihan samalta kuin nykyisissäkin, mutta tuo Touring vaikuttaa aika oldschoolilta. Ei siinä logoa sattunut olemaan?