Asiaa maastorenkaista - 2" ja isommat

Tehdään tästä helpompaa.

Alkuperäinen Rengasarvostelut laajeni aikanaan vähän liikaa. Ehkä sen voisi pitää edelleen “Gatorit vai jotain muuta” -jankkauksena, eli lähinnä katurenkaita koskevana ketjuna. Kai sinne ihan uutta asiaakin vielä ilmaantuu.

Krossikumi- ja nastarengasketju perustettiin sitten tarpeeseen jonkin menneen alkutalven korvilla.

Ehkä kuitenkin edelleen varsinaiset maastorenkaat voisi asiana erottaa vielä edellisistä, samalla tavalla kuin maastopyörät katupyöristä, noin perinteiseen tapaan. Vaan mikseipä samaan yhteyteen mahtuisi niin ikään fatbike-renkaita koskevat jutut? Onhan näitä kaikkia jo monessa eri paikassa kai läpi käytykin, mutta ihan selkeyden vuoksi ainakin nämä mallikohtaiset pohdinnat voisivat olla jo ihan omassa ketjussaankin. :slight_smile:

Toki oli vielä tuo tubeless-narukin tuolla… no tulikohan tästä sittenkään helpompaa? :smiley:

No, mikä olisi suositeltava perusmalli, kun hakusessa on edullinen, taittuva, 52-559 -kokoinen tanwall lähinnä soratielle ja kovalle polulle?

No joo, kai se on niin et näille voisi olla omakin lanka.

Nyt alla 29+ 2.4" exo ardent & 3" 120tpi knard ja molemmat elämänsä ehtoopuolella. Mitä siis tilalle sojotus ja bikepacking hommiin?
Pitoa saisi olla tottakai lisää, mut fokuksensa huomioon ottaen rullaavuuden ja kestävyyden kaikenlaisilla alustoilla näkisin merkityksellisempänä.

Ja nyt kun kun Mull avasi vielä ton 559-ikkunan, niin olisi toinenkin retki/jokapaikanpyörä rengasspeksissä:
Periaatteessa sama homma kuin yllä, mut näissä saisi olla vielä katu-uskottavuus yhtenä vahvana lisätekijänä maastokykyjen kärsiessä - olin vähän ajatellut noita 26" maxxiksen holy rollereita taittuvina 2.4 leveinä(tai ehkä jopa ihan supermoto?)koo`ossa, mut koska en näistä mitään tiedä, niin astunko ihan harhaan noilla?
Edit: Selvennykseksi 559t jokapäivän inbrediin. Helposti enemmän kestopäällystettä siis kuin polkuja.

^ Jälkimmäiseen: Resist Nomad? Olikohan koko 26″X2.25.

ihampaskat varmaan, silti kiinnostaa:
http://www.commencal-store.co.uk/Files/98790/Img/12/S13KENDA26_2_800.jpg

^no kyllä. Vaijeri small blockit on kyllä tosiaan ihanpaskat. Muutenkin toivoisin erityistä tarkkuutta tässä ketjussa mallinimien suhteen, koska saman kuvion alla on yleensä hyviä ja huonoja renkaita. Kuten tässä small block 8 tapauksessakin.

^Oot oikeassa, pitäis olla tarkempi.

Ismo Repi - 3:28, 25.6.2015 » nyt alla 29+ 2.4" exo ardent & 3" 120tpi knard ja molemmat elämänsä ehtoopuolella. Mitä siis tilalle?

Toiseen arkisempaan pyörään olin vähän ajatellut noita 26" maxxiksen holy rollereita taittuvina 2.4 leveinä.
astunko ihan harhaan noilla?

Tarkentelin.

Tällä hetkellä kiinnostaa: parhaimman hinta/laatu -suhteen 26" renkulat alle 15€/kpl hintaluokassa. Mielellään vielä semislikseihin rajattuna.

^niin paljon tulee osumia spekseihin, etten jaksa edes aloittaa urakkaa. pitäisikö rajata vielä, että paikallisesta ja normaalihinnaltaan alle 15e?

Lähinnä nettitarjouksia meinasin, josko sellaisista tällä hetkellä olisi jokin ylitse muiden. Tavallinen Smart Sam lienee kuitenkin se perusvarma vaihtoehto? Oli tuolla Bike24:lla jotain halpaa Kenda Karmaa ja Ritcheytakin, mutta en välttämättä ole vakuuttunut niiden laadusta.

Race King Supersonicit CNC:llä 19 €.

Itse valitsin Claes Ohlsonin tarjoamat. Sanoisin että hinta ja laatu kohtaa ihan hyvin.

Varmasti on parempiakin joo, mutta nuo oli halvat ja on kestänyt hyvin. Oli muuten myös lähin kauppa mistä ylipäänsä sai renkaita.

Supersonicit taitaa olla aika nakinkuoret, mutta tuota halvempaa taittuvaa X-Kingin perusmallia(?) katselin jo hetken mielenkiinnolla. Tosin heppoiseksi haukuttu sekin taitaa olla.

Oikeastaan joku Planet-X:n Geax vaikuttaisi lupaavalta, vaikka kudosvahvuudesta ei ole mitään numerotietoa. Tarkemmin tutkittuna Saguaro TNT voisi olla ihan mieleinen: taittuva, ei yli 15€, osuu haarukkaan 2,1" - 2,2", oletettavasti ei ole ihan heppoinen (600-700g kuitenkin), litkutus ymmärrettävästi onnistuu ja on vielä valkokylkinenkin. Näin ainakin kuluvalla hetkellä.

(Hintoihin liittyen: Postikulut näen tässä aprikoinnissa toissijaisena seikkana.)

Mikäs vois olla hyvä yleisrengas ja löytyykö sellaisia 29" pieni plus, eli 2.4-2.5 tuumaa?

^Maxxis Ardent.

Muita? Mulla on nyt ardentit 2.25:na. Ihan hyvä, mutta vaihtelu virkistää.

Grobian - 0:35, 30.7.2015 » Itse valitsin [Claes Ohlsonin](http://www.clasohlson.com/fi/Polkupy%C3%B6r%C3%A4n%20rengas%2026%22/Pr318399000) tarjoamat. Sanoisin että hinta ja laatu kohtaa ihan hyvin. Varmasti on parempiakin joo, mutta nuo oli halvat ja on kestänyt hyvin.
+1

Kelpo halpikset.

JeeJee - 13:07, 6.8.2015 » Mikäs vois olla hyvä yleisrengas ja löytyykö sellaisia 29" pieni plus, eli 2.4-2.5 tuumaa?
valmistajien ilmoitukset ja renkaiden tosiasialliset leveydet eivät näytä omien kokemusteni mukaan vastaavan kovin tarkasti toisiaan. eli tohon genreen mahtuu varmaankin 2.35-2.5-yleisrenkaat, jolloin tarjontaa on vaikka kuinka paljon.

paras yleisrengas taakse, jolla olen ajanut on maxxiksen ikonin tämä versio. edessä tykkään robustimmasta sivunappulasta, joten ardentille vaihtoehoina voisi olla esim. schwalben hans dampf, onzan ibex tai jos haluaa vielä pikkasen levempää niin wtb weirwolf kaks ja puol tuumasena.

^^Mä kyl vähän kyseenalaistan ton “halpuuden” kun alle 15 eken saa mm. saksasta monenlaisia laatukumeja, Shwalbee, Contia, Misukkaa…

Clasu ei oo mikään kannatettava LBS, jos on budjetti eikä kiire niin mieluummin tilaisin netistä.

kid_scientifik - 16:32, 6.8.2015 »
JeeJee - 13:07, 6.8.2015 » Mikäs vois olla hyvä yleisrengas ja löytyykö sellaisia 29" pieni plus, eli 2.4-2.5 tuumaa?
valmistajien ilmoitukset ja renkaiden tosiasialliset leveydet eivät näytä omien kokemusteni mukaan vastaavan kovin tarkasti toisiaan. eli tohon genreen mahtuu varmaankin 2.35-2.5-yleisrenkaat, jolloin tarjontaa on vaikka kuinka paljon. paras yleisrengas taakse, jolla olen ajanut on maxxiksen ikonin [tämä](http://www.hi5bikes.fi/~xvxYx0000001/?Y999=PIF&Y104=M-TB96729100) versio. edessä tykkään robustimmasta sivunappulasta, joten ardentille vaihtoehoina voisi olla esim. schwalben hans dampf, onzan ibex tai jos haluaa vielä pikkasen levempää niin wtb weirwolf kaks ja puol tuumasena.
Ibex näyttää kyllä aika käytännön ardentilta, mutta pitää tutustua. Näyttää kyllä ihan potentiaaliselta. Ikoniakin pitäis testata, mutta mulla on sellanen henkisen kasvun paikka, että hirmu vaikee käyttää eriparirenkaita pyörässä. Ahistaa semmonen.